sleggefett2006 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Jeg har kjøpt meg en billig ford sierra 90 mod automat..Og ønsker og bygge om denne til manuell,er det vanskelig??hva må jeg bytte i såfall?? Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Det er jo litt jobb da men for en kyndig kar så er det nok ikke no problem..Du må bytte kassa og pedalsett og mellomaksel vel? Lenke til kommentar
sleggefett2006 Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Det er jo litt jobb da men for en kyndig kar så er det nok ikke no problem..Du må bytte kassa og pedalsett og mellomaksel vel? 9458911[/snapback] Okei..pedalsettet er det vanskelig og bytte elr??også går det noen rør ifra radiatoren til girkassa..hva er det??vannkjøling?? Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Det er kjøling til kassa ja..kanskje det bare er og blende de,hvis ikke så må du bytte radiator og..jeg ville ikke tru at pedalsettet er så vanskelig og bytte. Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 du trenger: girkasse med travers, svinghjul, clutch (lamell, trykkplate og lager), lager i enden av veiva (nålelager), clutchwire, pedalboks (brems+clutch sitter på samme brakett, tre bolter og hele leamikken er løs), div plastdeksler som skal rundt hullet i tunellen, nye svinghjulsbolter og locktite (anbefales på det sterkeste), mellomaksel og sikker noe mer jeg ikke kommer på i farta. Trenger du fremgangsmåte også? Jekk opp bil, koble fra strøm, av med eksos, ut med mellomaksling, av med starter, av med boltene som holder convertern til flexplata, av med girvelger, av med ledninger, skru løs kjølerørene fra kassa, skru løs girkassa, løft ned (kan bli mye søl), skru løs flexplate/startkrans, bank inn lager i veiva, skru fast svinghjul, skru fast clutch, skru fast manuellkasse til motor/bil, inn med mellomaksel, strekk clutchwire, skru pedalboks inn i bilen, på med starter, på med eksos... you get the idea. Er du alene, har tilgang på vanlig verktøy og har litt sunn fornuft og klarer å tenke litt praktisk så går dette på ei helg. Hvis du vet hva du gjør så klarer du det sikkert på en ettermiddag eller to. Lenke til kommentar
sleggefett2006 Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Takk får hjelpa vi er 2 mann så da går det på 1 kveld tenker jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå