hailgodset91 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Det hele starte, trur jeg når jeg tok ut et par med ram brikker og satte inne noen andre. jeg hadde lånt et ekstra par med OCZ brikekr som var like som de jeg hadde, men så skulle han ha de tilbake så jeg måtte sette inn geil brikkene mine igjen. og mens jeg holdt på å spille Drift city så crasha pcen, ikke bare en gang men veldig mange ganger... og etterhvert fikk jeg ikke engang starta pcen. Kom bare opp beskjed om at <windows root>\system32\hal.dll manglet eller var ødelagt og at jeg kunne sette inn orginal cd med windows xp for å få fiksa dette. så gjorde jeg det da, og da fikk jeg beskjed om at en fil på cden ikke kunne lese fieln \1386\ntkrnlmp.exe på cden. jeg sjekka litt på nettet og fant ut at det kanskej kunne være noe maskinvare feil. så jeg tok ut en og en ram brikek for å sjekke om det funket men fikk samme feil melding helt til det bare var en ram brikke igjen. da fikk jeg faktisk lasta denne fila, men etter at alle filene var lasta virket det som fikk jeg BSOD hvor det sto BAD_POOL_HEADER og 0x0000007E (0x0000005, 0x808825A1,0xf89813D8,0XF89810D4 så etterhvert prøvde jeg bare å boote windows igjen for å se om det plutselig funka for det har skjedd før, men det gjorde det ikke. Nå fikk jeg vite at det manglet system32\drivers\ntfs og jeg får sånne feilmeldinger hele tiden uansett hva jeg gjør omtrent. jeg har også prøvd å fått fiska ut de filene som mangla i windowsen fra CDen og det trur jeg jeg har klrt men når jeg skal boote Linux live cder får jeg bare opp CrC error system halted jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå, står helt fast håper dere kan hjelpe meg, hvis det er noe mer dere trenger for å hjelpe meg er det bare å si ifra her eller sende meg en PM. alt som dere kna gjøre er til veldig stor hjelp Her eer hva pcen min inneholder CPU: AMD ahtlon 3500+@2640MHz SKJERMKORT: Aopen gf 6800 ultra HOVEDKORT: A8N-SLI DELUXE RAM: 2 gig 1* geil pc 3200 ddr value 2*512 mb + 1* OCZ platinum pc 3200 ddr 2*512 mb PSU: 560W psu HDD: 500 intern+320 intern+250 intern+250(ekstern)+160(IDE ) NB: Dette kan bli lagt ut på andre forumer og ting så jeg vil legeg eventuelle svar fra andre forum her og svar herifra ut på andre forum hvis det kan hjelpe Endret 9. september 2007 av hailgodset91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå