nomore Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Som mange andre bruker eg ikke telefonkatalogen eller gulesider i fysisk gigantutførelse. De få gangene eg må slå opp et nummer bruker eg de respektive nettsidene, hverken mer eller mindre. Så hvorfor skal eg bli påprakket unødvendige 2.1kg papir som går rett i papirkurven uansett? I sammen med alle de andre kiloene med uadressert reklame? Så derfor registrerte eg meg i forfjor både i brønnøysundregisteret(mot telefonreklame, litt ot), reservasjonsregisteret hos Eniro og skaffet meg "Reklame, Nei takk" klistremerke(flere faktisk). I fjor, ca på samme tidspunkt som nå, fikk eg allikevel telefonkatalogen i postkassen. Dette avfeide eg meg at det sikkert tok tid å oppdatere listene sine om hvem som ikke vil ha. I dag hentet eg nok et eksemplar i postkassen min. Naturlig nok ble eg da mistenkelig, og gikk tilbake til Eniro sine nettsider for å sjekke om eg fortsatt var registrert som en ikke-mottaker av katalogen. Det var eg. Dette til tross, den kom igjen, og kommer også neste år. Hva skal vi gjøre med dette? Eg tipper da at det er flere som opplever det samme? Dette er jo totalt unødvendig. På trass, og ettersom eg er oppgitt, kommer eg ikke til å kaste dette eksemplaret men ønsker å bruke dette til å komme med et poeng enten ovenfor ansvarlig distributør eller Eniro direkte. Ønsker da at flere er med. Forslag? Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Kan du ikke ringe dem da og si du ikke vil ha telefonkatalogen? Endret 9. september 2007 av Svedge Lenke til kommentar
nomore Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Kan du ikke ringe dem da og si du ikke vil ha telefonkatalogen? 9460136[/snapback] I hvilken grad skal det fungere når det allerede har reservert meg? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Det kommer vel av at de som deler dem ut enten ikke har fått eller ikke gidder bruke listene over folk som ikke vil ha. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.) Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Prøvd her? https://www.gulesider.no/catalogreservation/ Endret 9. september 2007 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Prøvd her?https://www.gulesider.no/catalogreservation/ 9461560[/snapback] Ja, det er der eg har reservert meg. Lenke til kommentar
Axl91 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 vel, er helt enig med at telefonkatoleger er bare noe forurensende tull, det er utrolig få sombruker dem. Men så lenge folk er villig til å reservere firma sitt itelefonkatalogen deles den ut. Jeg er også ett offer som må dele ut denne dritten, og jeg blir utdelt en kvote der 140pakker skal ut. og de har ikke noe med reklame gjøre ser det motsier seg selv at det ikke regnes for reklame, siden det fortsatt gis ut pga reservasjoner av firmatelefonnummere i katalogen =S Axl F Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 vel, er helt enig med at telefonkatoleger er bare noe forurensende tull, det er utrolig få sombruker dem. Men så lenge folk er villig til å reservere firma sitt itelefonkatalogen deles den ut. Jeg er også ett offer som må dele ut denne dritten, og jeg blir utdelt en kvote der 140pakker skal ut. og de har ikke noe med reklame gjøre ser det motsier seg selv at det ikke regnes for reklame, siden det fortsatt gis ut pga reservasjoner av firmatelefonnummere i katalogen =S Axl F 9467750[/snapback] Ikke for å henge ut deg direkte, men får du oversikt over hvem som ikke skal ha, og hva skjer med de som er til overs? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå