Jochi Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Alltid ergret meg litt på at Elite ikke har HDMI 1.3 slik at jeg ikke kan se 1080p\24p, men det støtter vel kanskje ikke HD-DVD spilleren . Uansett, er det en sjanse for Elite (og de andre modellene) får det i en nær fremtid? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Ehmmm.... du får sett 1080p med både komponent og HDMI... Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Tror ikke han får sett 1080P/24P uten HDMI 1.3. 24P er at bildene blir sendt i samme hastighet som de ble filmet, akkurat det samme som på kino =) Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Alltid ergret meg litt på at Elite ikke har HDMI 1.3 slik at jeg ikke kan se 1080p\24p, men det støtter vel kanskje ikke HD-DVD spilleren . Uansett, er det en sjanse for Elite (og de andre modellene) får det i en nær fremtid? 9458761[/snapback] Hei, versjon 1.3 av HDMI trenges selvfølgelig ikke forå få sett 1080p, hverken i 24 eller 60 bilder i sekundet. Men, Xbox 360 støtter ikke 1080p/24 for HD DVD per i dag, men det har ingen ting med hvilken versjon HDMI den har. Likevel, i og med at all HDDVD billedinformasjonen på 360 gjøres i software så ville nok slik støtte kunne legges inn senere hvis MS skulle finne at etterspørselen etter det er stor nok. Per i dag får du 1080p60 via HDMI løsningen på Xbox 360 elite, og det ser ekstremt lekkert ut. Med et såpasst sparsomt antall TV'er ute blant folk som i hele tatt støtter 1080p/24, så spørs det vel om en slik oppgradering av software på 360 kommer med det aller første. Per i dag er det heller ingen andre HD DVD spillere - dvs Toshiba's modeller - som støtter 1080p/24. Kun 1080p60 eller 1080i. Men en firm ware oppgradering til Toshiba modellene XA2 og XE1 har lenge vært på vei for å gi de 1080p/24 i tillegg til 1080p/60 de har per i dag. Er vel snakk om at oppgraderingen kommer i høst. Mener ikke være spydig, men hvis du tror HDMI versjon 1.3 har stor betydning for HD film, enten på Blu-ray eller HD DVD så kan jeg ikke gi deg noe annet råd enn å google og lese - så gir nok trangen etter 1.3 seg ganske raskt. Tror du blir overrasket positivt at det ikke er noe å bekymre seg over. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Per i dag får du 1080p60 via HDMI løsningen på Xbox 360 elite, og det ser ekstremt lekkert ut. Komponent gir også 1080p... men vet ikke om gjelder for HD DVD. Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Kun 1080i på HD DVD via komponent. De eneste "fordelene" med HDMI 1.3 er Deep Color og visse et bredere fargespekter. Per i dag er det vel ingen filmer som drar nytte av Deep Color-teknologien, finnes faktisk veldig få kameraer der ute med Deep Color. Selv har jeg tro på at en 24fps-oppdatering kommer til høst, samtidig med de nye modellene til Toshiba (som støtter 24fps), og samtidig som de fleste eldre Toshiba-modellene blir oppgradert, og ikke minst, XBox får sin høstoppdatering. Forrige gang HD DVD-spilleren fikk en substensiell oppdatering var jo omtrent samtidig med vår-oppdateringen. Sjekk denne guiden for en full oversikt over hva HDMI 1.3 kan gjøre for deg: http://www.highdefdigest.com/news/show/Jos...y_Necessary/853 Hvilken TV har du egentlig, siden du vil ha 24fps-støtten? Er det en Samsung M87? Endret 9. september 2007 av Alex ws Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) HDMI 1.3a er 95% hype og resten deep colour og lip-sync røfft regnet. Deep colour er vel umulig å få tak i på kildemateriell enda og kun støttet av en håndfull tv'er som koster 50k eller mer uansett. Lip-sync er mer nyttig for de som har en eller flere ledd som post-prosesserer bilde og/eller lyden som blir sendt via HDMI, men dette gjelder åpenbart også de aller færreste. De aller fleste folk vil ikke ha noen som helst interesse av 1.3a i det hele tatt. Og dette kommer fra en som akkurat har investert i en receiver som faktisk støtter hdmi 1.3a dog for helt andre grunner enn 1.3a Don't believe the hype! Edit: leif tok turen innom som vanlig Endret 9. september 2007 av Darth MToffy Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Kanskje Microsoft velger å oppdatere HDMI utgangen på kommende modeller som bruker det nye Falcon(?) hovedkortet. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Har man det rette utstyret så er HDMI 1.3 ganske positivt lydmessig. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Har man det rette utstyret så er HDMI 1.3 ganske positivt lydmessig. 9464061[/snapback] For det første så sender vel uansett ikke X360 hd-lyd via hdmi!? For det andre: Hva er bedre lydmessig i HDMI 1.3 enn f.eks 1.2? Edit: glemte en "hd" Endret 10. september 2007 av Darth MToffy Lenke til kommentar
eddie1 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg har version 1.1 hdmi på min receiver og får fult utbytte av hd lyd Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg har version 1.1 hdmi på min receiver og får fult utbytte av hd lyd 9464486[/snapback] jepps. Både DD TrueHD og DTS MA kan overføres med eldre hdmi-varianter. Dog sendes dette da ferdigdekodet i LPCM-format. HDMI 1.3 gir muligheten for å sende disse formatene i kodet bitstrøm, da blir det mottaker(receiver etc) som må ta seg av dekodingen. Dette er vel og bra i teorien, men hverken PS3 eller andre hd-avspillere støtter per dags dato å sende bitstrøm av dette kaliberet så vidt jeg vet. Så bitstrøm via HDMI 1.3a er inntil videre ett luftslott mer enn noe annet. Selv med kilder som kan levere dette i fremtiden så er vi ikke garrantert noe bedre lyd av den grunn. Jeg kan skryte av at receiveren min støtter hdmi 1.3a men hva i denne verden hjelper det når det ikke er en kilde som kan levere meg godsakene enda? Så i fare for å gjennta meg selv her: Don't believe the hdmi-hype! Lenke til kommentar
Jochi Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Takk for svarene. Skjønner at HDMI 1.3 er litt for tidlig å tenke på. Etter som jeg har forstått det som nevnes på visse sider, så vil 1.3 gi deg bedre flyt i filmer. Siden de aller fleste kino filmer (filmet med 35mm) viser 24 bilder i sekundet. Men selvfølgelig må man jo ha en jævel-av-en-tv for å merke forskjell (vet at man kan plukke opp en tv som har 1080p/24p for ca 14-15 tusen, men de har vel ikke kvalitet i seg). Forhåpentligvis får de en "kinofølelsen" når dvd går ut av banen, om ca 4-5 år (tør ikke å si noe egentlig ). Hvor lenge var egentlig VHS? Og jeg tenker allerede på HDMI 1.3, når jeg ikke vil ha en HD-spiller før om to-tre år (muligens at jeg skaffer meg xbox hddvd litt tidligere enn det da , siden den ikke koster så mye). Kjøper meg vel Elite snart og blir en av statistikken til microsoft slagplan om at Halo 3 vil rekruttere nye spillere . Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Etter som jeg har forstått det som nevnes på visse sider, så vil 1.3 gi deg bedre flyt i filmer. Siden de aller fleste kino filmer (filmet med 35mm) viser 24 bilder i sekundet. Men selvfølgelig må man jo ha en jævel-av-en-tv for å merke forskjell (vet at man kan plukke opp en tv som har 1080p/24p for ca 14-15 tusen, men de har vel ikke kvalitet i seg). 9481186[/snapback] Har du ikke lest hva vi skrev? Du kan få 24fps med HDMI 1.2. Det er omtrent ingen funksjoner du trenger HDMI 1.3 for å dra nytte av. Annet enn lypsync, Deep Color og et bredere fargespekter i de medier som har støtte for det. DU FÅR ALT DU TRENGER MED HDMI 1.2!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå