Gå til innhold

Valg mellom Intel Core Prosessorer.

Anbefalte innlegg

Utrolig mange artige 4*2.66 begrunnelser her :)

Hvorvidt quad slår duo får vi vel en (liten) avklaring på når crysis demoen blir lansert 23.09, dvs om knappe 2 uker. Jeg setter likevel mine penger på at 6850 yter bedre enn q6600, men i bunn og grunn så tror jeg ikke at forskjellen mellom disse to prosessorene vil rettferdiggjøre all den tid vi har sittet og kranglet om hva som er best :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorvidt quad slår duo får vi vel en (liten) avklaring på når crysis demoen blir lansert 23.09, dvs om knappe 2 uker. Jeg setter likevel mine penger på at 6850 yter bedre enn q6600, men i bunn og grunn så tror jeg ikke at forskjellen mellom disse to prosessorene vil rettferdiggjøre all den tid vi har sittet og kranglet om hva som er best :)

9463734[/snapback]

Crytek har jo også satt sine penger på at 4*2.66, fordi Crysis vil kjøre på alle fire kjerner.

Tiden vil vise :p men jeg står uten pc som klarer crysis atm.

Gi meg PM når dere vet mere :thumbup:

Lenke til kommentar

en fordel som ikke er nevnt her er, at om du jobber med programmer i bakgrunnen mens du spiller så vil en quad core yte bedre, eksempel om du ripper en film mens du spiller, så kan ripping og os gå på core 0 og 1 og spillet på core 2 og 3.. (forutsetter at du har nok ram og flere hardisker og jobbe på også da, med tanke på ripping(/backup) av filmer).

Lenke til kommentar

9463734[/snapback]

Lost planet test:

http://www.theinquirer.net/?article=42114

" Running on an 8800 GTX, the results put a 2.4GHz Core 2 Duo at 50 frames per second, a 4GHz C2D at 80, 2.4GHz Quad at 84 and the 4GHz Quad at a stonking 129."

"The benchmark results seem to suggest that, should more developers manage to get to grips with threading in the way that the folks at Capcom did, quad core is definitely the way to go for hardcore gaming. µ "

Lenke til kommentar
Hvilket HK går du for Andy?

9464161[/snapback]

Går nokk for GIGABYTE GA-P35-DQ6 Silent Pipe Link

Noen meninger og forslag til annet?

Hilsen Andre :thumbup:

9464171[/snapback]

Har vel egentlig ikke det, men ville spørre siden jeg snart skal kjøpe og bygge selv. Jeg har valgt Asus P5K deluxe, siden jeg har hørt mest om det kortet og fordi jeg har fått råd den veien, men det kan jo forandre seg før Nvidia 9 serien kommer så :) Link lenger bak i tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...