Brian Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 hei Satte nettopp sammen de nye delene til pc'n, men det er et problem. Den starter nemlig ikke. Når jeg slår på pc'n så starter alt, og skjermkortvifta går på full guffe. Så komer et langt evigvarende pip. Jeg mener å ha husket å koble til alle kabler, men likevel vil den ikke starte. oppsett: core 2 duo E6850 Asus p5n-e sli 4gig mushkin 6400 8800gts Lenke til kommentar
Arne Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Ta utav to av RAM-brikkene og prøv om det kan gå. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Kan godt være at du må flashe BIOS for at hk skal støtte de nye CPUene fra Intel... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Sikker på at det ikke er grafikkortet som ikke har fått den ekstra strømkontakten plugga i? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Har sjekka alt det der, tok ut to brikker og da starta den. Men den henger seg og er treig hele tiden, det har allerede hengt seg opp en del ganger under formateringa. Akkurat nå har jeg bare 1 brikke i pc'n. Lenke til kommentar
larswey Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 hvor stor PSU har du? kan jo hende den får for lite strøm Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 har en hiper 580w psu, mener den skal holde. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Ingen som har noen formening om hva dette kan være? Kan det være at chipsettet ikke liker frekvensen på minnet? Kansje det funker bedre hvis jeg underklokker minnet inntil jeg får lagt inn windows og oppdatert biosen? Jeg prøvde også å sette opp volten, samt slakke på timingsene uten hell. Da kom det bare feilmeldinger opp i hytt og pine, og blåskjerm. På en blåskjerm jeg fikk stod det: Kritisk systemfeil: systemprosessen windows SubSystem avsluttet uventet. Og på en annen feilmelding jeg fikk etterpå, stod det: Det oppstod en feil som hindrer installasjonsprogrammet i å fortsette. Produktkatalogene ble ikke innstallert. Dette er en kritisk feil. Loggfilene for installasjonen inneholder mer informasjon. Da jeg satte minneinnstillingene tilbake til vanlig, kom det ikke noen feilmeldinger i det hele tatt. Men fremdeles så henger pc'n seg opp i windows installasjonen hele tiden, og jeg har prøvd minst 20 ganger. Edit: Prøvde forresten en psu kalkulator, og der ble det 400 og noe watt ved maks load. Så da skal vel mine 580w holde, hiper leverer vel skikkelige watt. Endret 12. september 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Grillspade Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Ingen som har noen formening om hva dette kan være? Kan det være at chipsettet ikke liker frekvensen på minnet? Kansje det funker bedre hvis jeg underklokker minnet inntil jeg får lagt inn windows og oppdatert biosen? Jeg prøvde også å sette opp volten, samt slakke på timingsene uten hell. Da kom det bare feilmeldinger opp i hytt og pine, og blåskjerm. På en blåskjerm jeg fikk stod det: Kritisk systemfeil: systemprosessen windows SubSystem avsluttet uventet. Og på en annen feilmelding jeg fikk etterpå, stod det: Det oppstod en feil som hindrer installasjonsprogrammet i å fortsette. Produktkatalogene ble ikke innstallert. Dette er en kritisk feil. Loggfilene for installasjonen inneholder mer informasjon. Da jeg satte minneinnstillingene tilbake til vanlig, kom det ikke noen feilmeldinger i det hele tatt. Men fremdeles så henger pc'n seg opp i windows installasjonen hele tiden, og jeg har prøvd minst 20 ganger. Edit: Prøvde forresten en psu kalkulator, og der ble det 400 og noe watt ved maks load. Så da skal vel mine 580w holde, hiper leverer vel skikkelige watt. 9478341[/snapback] ville nok ha prøvd å klokke ned minne, har opplevd et lingende problem. Mulig det hjelper å sette inn manuelle timings til minne i bios. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Skal prøve dette når jeg kommer hjem, og i tillegg setter jeg timingsene til 5-5-5-12, da bør de være passe slakke. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Fins det ikke en funksjon hvor du kan oppgradere BIOS gjennom BIOS? ASUS EZ Flash eller noe sånt? Eventuelt prøv å flashe BIOS fra en bootdisk før du prøver å installere Windows. Du må ha BIOS 0505 eller nyere for å ha støtte for den prosessoren! Las ned nyeste versjon her: http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/socket...%20SLI/0703.zip Lenke til kommentar
Brian Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Fins det ikke en funksjon hvor du kan oppgradere BIOS gjennom BIOS? ASUS EZ Flash eller noe sånt? Eventuelt prøv å flashe BIOS fra en bootdisk før du prøver å installere Windows. Du må ha BIOS 0505 eller nyere for å ha støtte for den prosessoren! Las ned nyeste versjon her: http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/socket...%20SLI/0703.zip 9478643[/snapback] Nå har jeg kun den pc'n hjemme så jeg har ikke muligheter til å brenne ut cd'n. Heller ikke på jobbpc'n er det mulig, det er ikke brenner på den. Men jeg skal prøve det med minnet først, så får jeg se om det hjelper på eller ikke. Oppgradere bios gjennom bios? hmm, det har jeg ikke hørt om før, funker det eller? Er det ikke noen muligheter å lure inn windowsen først, slik at jeg kan hente det ned på pc'n etterpå da? Hvis jeg underklokker cpuen, vil det hjelpe på kansje? Lenke til kommentar
Delish Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Asus EZ flash virka fint for meg på mitt P5K-VM, kobla til en minnepenn med siste bios versjon på og programmet fant den greit Lenke til kommentar
Brian Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Jeg har en usb pinne liggende hjemme, så den kan jeg sikkert legge inn biosen fra arbeidspc'n på og ta med hjem. Men hvordan gjør jeg det? Jeg har aldri vært borti slikt før. Må jeg sette removable eller hva det heter som første boot device? Og deretter starter det av seg selv? Endret 12. september 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Grillspade Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg har en usb pinne liggende hjemme, så den kan jeg sikkert legge inn biosen fra arbeidspc'n på og ta med hjem. Men hvordan gjør jeg det? Jeg har aldri vært borti slikt før. Må jeg sette removable eller hva det heter som første boot device? Og deretter starter det av seg selv? 9478969[/snapback] hk ditt har nok EZ flash. Bare å laste ned siste bios versjon fra nett. Legge inn på minnepinne, boot maskinen. Gå inn i bios, EZ flash. Så skal den klare å finne den automatisk. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 ah, takker. Skal ta med usb pinnen på jobb i morgen og prøve om det går. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Eit lite spørsmål her, er EZ flash like sikkert som med diskett på gamlemåten? Litt redd for å gjere noko gale... Lenke til kommentar
Grillspade Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Eit lite spørsmål her, er EZ flash like sikkert som med diskett på gamlemåten? Litt redd for å gjere noko gale... 9481960[/snapback] Nå er ikke jeg akkurat noen ekspert i bios oppdatering, men EZ flash gjør det ihvertfall uhyre enkelt å oppdatere bios. Når det gjelder floppy, tror jeg ikke jeg har tatt i en floppy disk på snart 10år, men jeg vil ikke tro at USB stickene er noe mindre sikkert enn floppy. Ville heller tro de er bedre. EZ flash er jo kun laget for å gjøre ting enklere. Lenke til kommentar
gmufc Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 EZ flash kontrollerer bios filen på minnepennen for feil før den installeres så er like sikkert som med vanlig floppy. Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 ville påstå at det er sikrere ettersom vanlig floppy plutselig kan feile midt-veis under flashingen (med mindre flash programmet laser nye eeprom'en inn i minnet først da, men det er det ikke alle som gjør). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå