Dan Hansen Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Kom dessverre ikke på noen bedre topic i farta, men skal prøve å forklare. Pr idag bruker jeg enkel html og frontpage (jada - jeg vet) og det fungerer egentlig greit for meg, men nå føler jeg imidlertid det er på tide med en oppfriskning av sidene mine, samtidig som jeg ønsker noe utvidet funksjonalitet. Her er følgende krav; - enkel å administrere fra en hvilken som helst datamaskin - inneholde et bildegalleri som er enkelt å oppdatere - ha muligheten for å legge filmklipp direkte inn på sidene - ha muligheten for interne sider med innlogging - bør fungere godt i alle typer nettlesere - ha muligheten for rss Er det muligheter for å lese og skrive epost direkte fra sidene er det også ønskelig. Har domene hos one.com med de muligheter som ligger der. Mvh Dan Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 du kan bruke blog-funskjonen som one.com tilbyr. veldig enkel å sette opp! Det du etterspør er gjerne hva man kaller et CMS, og det finnes haugevis av ulike der ute på webben. Det er også en egen kategori her på diskusjon.no som kan hjelpe bedre: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=342 Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Kan den virkelig alt dette? Mvh Dan edit: uhm - krever ikke administrasjonssidene til one.com IE 6.0 eller bedre? Endret 9. september 2007 av Dan Hansen Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Kan den virkelig alt dette? Mvh Dan edit: uhm - krever ikke administrasjonssidene til one.com IE 6.0 eller bedre? 9460390[/snapback] Det finnes mange CMS der ute, og garantert en som passer for deg, så, ja hvis admin sidene til one.com krever IE 6.0 eller høyere, burde du vel komme inn, da IE 6.0 er standard på xp pc-er, right? Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Joda, er vel IE 7.0 som er standard i XP, men det finnes mange andre alternativer der ute også. Linux for eksempel ;-) Ellers tester jeg den one.com saken litt ... Mvh Dan Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 IE 6.0 er standard i WinXP. 7.0 er standard i Vista. Uansett så bør ikkje nettlesaren vere eit hinder for å sjå admin-sidene til one.com, og om det er det så har one.com ein jobb å gjere. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Jepp - og det har jeg tatt opp med dem. Bøyer meg i støvet hva IE angår - selv bruker jeg Win2k ... Mvh Dan Endret 10. september 2007 av Dan Hansen Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 IE er ikke et krav for å logge på kontrollpanel, jeg har alltid brukt Opera uten problemer. Men en såkalt "avansert" versjon av webmailen krever IE, det samme gjelder FileManager (som jeg aldri har sett noen nytteverdi av). Uansett: enig i at det er for ille at enkelte funksjoner krever IE! Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 En av grunnene til at man må ha IE er vel på grunn av enkelte active x funksjoner? Etter det jeg har forstått så finnes ikke active x i FF eller Opera. Anyways, for oss som bruker Linux, så kan man jo bruke ie4lin elns da. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 En av grunnene til at man må ha IE er vel på grunn av enkelte active x funksjoner? Etter det jeg har forstått så finnes ikke active x i FF eller Opera. 9464706[/snapback] Nei, takk og lov. ActiveX er vistnok en ganske stor skilde til adware/maleware. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Uhm - tilbake til tema. Har nå testet bloggen til one.com og synes ikke den var noe særlig. Kanskje joomla passer bedre? Nå virker jo ikke demosidene deres da, men jeg ser en del websider der ute bruker den. Mvh Dan Lenke til kommentar
supermodps2 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Uhm - tilbake til tema. Har nå testet bloggen til one.com og synes ikke den var noe særlig. Kanskje joomla passer bedre? Nå virker jo ikke demosidene deres da, men jeg ser en del websider der ute bruker den. Mvh Dan 9465980[/snapback] Med joomla kan du lage mye. Joomla er derimot litt avansert. Du kan prøve php-nuke, brukte det selv for noen år tilbake i noen år, men det jeg anbefaler mest er å lære php , mysql , html og css, da kan du lage din egen side og det er så mange flere muligheter. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Tror kanskje joomla er noe mindre avansert enn å selv lære seg programmering? Har ellers litt erfaring fra å sette opp noen nettbutikker i oscommerse. Er det mye vanskeligere enn det? Mvh Dan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå