Larsinnj Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Pen bil med de rette modifikasjonene! kult med h27 motor da! E30 med mye power er artig. Har vært med å byggd en E30 med m30b32. Ble en artig liten bil. Du har jo også mer hk i hartgen enn det er i 3,2 literen vi bygde med, så din er vel ikke noe sinke i trafikken. Vår plan er m102 til slutt, men prioriterer E36 M3 i første omgang. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Pen bil med de rette modifikasjonene! kult med h27 motor da! E30 med mye power er artig. Har vært med å byggd en E30 med m30b32. Ble en artig liten bil. Du har jo også mer hk i hartgen enn det er i 3,2 literen vi bygde med, så din er vel ikke noe sinke i trafikken. Vår plan er m102 til slutt, men prioriterer E36 M3 i første omgang. Takker for skrytet. Den ble ikke noen sinke i trafikken nei. Den fikk det bunndraget som 325 motoren manglet. Og den fikk bedre drag over hele registeret. Er veldig fornøyd foreløbig. Igår leverte jeg søknad til BT. Har bestilt VDO oljetemp, oljetrykk og vanntempmålere. Disse skal monteres ved askebegeret. Og så har jeg bestilt Ireland engineering foringer til traværs og svingarmer bak. Lenke til kommentar
Larsinnj Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Er de bra? Bedre enn powerflex? Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 På amerikanske forum skryter de ivertfall veldig av dem. Det virker som om mange har problemer med svingarmsforingene fra powerflex på e30, derfor bestemte jeg meg for å prøve IE. Lenke til kommentar
Larsinnj Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Merka ikke noe ulumskheter med foringene i E30'n vi.. Alle foringer er byttet ut med powerflex. Hva med superflex? Aldri vært borti det, men skal vist være hakket bedre enn powerflex. Si ifra hva du synns om IE da! Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Blir nok en stund til jeg får testa IE-foringene Hadde registerreimhavari på 520en her om dagen, så e30en er degradert til daily driver frem til femmeren kommer på veien igjen. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Det har skjedd litt. 520en ble skrudd sammen igjen med ny topp, toppakning, strekkbolter, vannpumpe, registerreim etc. Men jeg blåste toppakningen da den gikk varm under lufting av kjølesystemet. Lekkasje fra olje til vann. Den selges som den står for 7000kr. Kjørbar, men ikke over lengre tid. Dermed gikk jeg lei, og kjøpte denne bilen. Specs: 1992 (93 modell) 520i. m50b20 med vanos. 150hk. Km stand 213 000 Utstyr: AC, el-vinduer, el-speil, soundsystem (10 høyttalere), avtagbart hengerfeste, airbag (endelig en litt trygg bil), en hel gjeng med sigarettennere (1 forran, 2 bak og en i bagasjerommet). Og masse småting som jeg ikke kommer på. Modifikasjoner: Hvite blinklys framme og på sidene, senket 35/30mm, effektanlegg (tror det er frem til katalysator.), valsa hjulbuer bak. Eneste jeg skal gjøre med denne, er å kjøpe noen feite felger til den. 8,5x17 og 10x17 tenkte jeg. Og så tilbake til 325en. Jeg har handlet inn et servotannstag, servopumpe, tank, slanger etc. Så nå mangler jeg bare noen småting før jeg kan montere servo på den. Jeg har satt den opp på bukker og demontert styringen, og begynt å ta ned bakstillingen. Følgende skal byttes: Tannstag. Stabstagforinger forran og bak. Det blir powerflex i denne omgang, men jeg regner med å sette på grovere stag med forsterkede beslag bak etter hvert. Stabstagbeslagene bak. Disse må byttes: Traværsforinger. Ireland engineering. Svingarmsforinger. Ireland engineering. Differensialforing type M3. Håndbrekkwirer, håndbrekksko, bremseskjold og alt annet som trengs til håndbrekket. Litt bremserør rundt om kring. Bestiller komplett sett, så ser jeg hvor mye jeg orker å bytte. I tillegg skal jeg overhale kaliperene bak. Edit: Jeg hadde visst ikke oppdatert på en stund her. Har montert instrumenter. Oljetemp, oljetrykk og vanntemp. Disse erstattet askebegeret, så nå røyker jeg ikke i bilen mer. Fikk lakkert speilene en dag. Byttet diskanter og skjult dem litt bedre. Tatt en kattevask i motorrommet. Og et oversiktsbilde hjemme i tunet. Edit: Da var bakstillingen nede. Endret 11. mai 2008 av Yngvejos Lenke til kommentar
illest Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Ser bra ut dette! Har skikkelig sansen for den 325'n din. Hvordan er det forresten med motor og godkjenning? Tror du det er mulig å få den godkjent i vognkort med motorbyttet du har gjort? Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Søknaden min har blitt videresendt til SFOOR, så jeg vet ikke hvordan det går. Jeg satser på å få det godkjent. Skulle til å sandblåse bakstillingen for å lakkere, og da fant jeg ut at traværsen min er defekt. Det er rustet gjennom flere steder rundt foringene, så jeg må skaffe meg en ny traværs. Lenke til kommentar
illest Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Ok, jeg forstår. Skulle da tro det går greit. Er vel ikke så stor forskjell i vekt/effekt på den motoren du har montert kontra den originale 325 motoren? Rust er alltid kjedelig å finne, men samtidig greit å få bort Husk å legge ut svaret på søknaden din så fort du får det da! Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Ringte til BT for noen dager siden, og de hadde fremdeles ikke noe svar på søknaden min. Med 325en står det stille. Jeg har fått nesten alle delene jeg trenger. Jeg må bare somle meg til å sandblåse og lakkere bærearmer og den nye traværsen. 520en har fått nye felger. Alpina 8,5x17 og 9,5x17 215/45R17 forran og 245/40R17 bak. Slenger med noen bilder fra fjerning av foringer. Og så var jeg på bavaria på Onsdag å prøvekjørte noen biler. 120d coupe. Utrolig morsom bil å kjøre. Dieselmotoren var mye sterkere enn forventet. Z4 2.0 Kjekk å kjøre, men motoren gjorde at den ble litt tam. 630i cab. Denne var et teknologisk monster med nightvision, Head up display, aktiv cruisecontrol, etc. Vekket mye oppmerksomhet. Endret 23. mai 2008 av Yngvejos Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Fete biler, men ingen av dem slår E30 Og din er skam tøff Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Oppdatering? Jeg har hatt mye å gjøre i det siste, og manglende arbeidslyst. Så det har ikke skjedd stort. Skal prøve å ta et skippertak i helgen og fjerne tectyl fra bærearmene, og prøve å få bakstillingen klar til lakk. Det var mangel på stål til å skru fast stabstaget i, så nå har jeg bestilt forsterkede fester fra ireland engineering. Disse festes i det originale festehullet, pluss to bolter som skal opp i bagasjerommet med en plate på innsiden. Edit: bittelitt framgang. Kan spraye over med hagmans svart matt om en times tid. Kjører to lag grunning og to lag lakk. Det burde holde. Har handlet inn negerkuse og dremel, så nå er det bærearmene som står for tur. Har begynt å sandblåse calipterene. De skal lakkes og overhales. Håper jeg får bakbremser igjen etter denne operasjonen. Da var calipterene sandblåst og lakkert. Og svingarmene slipt, sandblåst og grunnet. Endret 2. juni 2008 av Yngvejos Lenke til kommentar
chase Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Er det stress å montere servo på en slik? Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Er veldig lettvint å montere servo. Skru fast servopumpe og tank, bytte tannstag, og koble slanger mellom dem. Fikk svar på søknaden min idag. Ombyggingen min ble godkjent. Lenke til kommentar
illest Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Fikk svar på søknaden min idag. Ombyggingen min ble godkjent. Gratulerer! Det hjalp vel på lysten til å skru mer håper jeg? Jeg liker den bilen din alt for godt. Endret 8. juni 2008 av 240b230ft Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Fikk svar på søknaden min idag. Ombyggingen min ble godkjent. Gratulerer! Det hjalp vel på lysten til å skru mer håper jeg? Jeg liker den bilen din alt for godt. Det hjalp godt på lysten til å få den sammen. Jeg har fått gjort følgende i uken og helga: Funnet ut at bærearmene ble skjeve når jeg jekket ut foringene. Så jeg må kjøpe nye. Overhalt bremsecaliperene og satt på stålomspunnede slanger. Så har jeg funnet ut at servopumpa sansynligvis er fra en e34 eller noe sånt. Den passet ivertfall dårlig. Jeg har byttet bremserør til venstre framhjul, og begynt å bytte ut røret som går bakover. De andre var i god stand. (det er bare 4 cm på det ene røret som er utenfor motorrommet. Men denne stussen ser bra ut den også). Byttet bremseslangene forran til stålomspunnede. Demontert stabstaget forran for å bytte foringer i det. Ellers fant jeg ut at pakken min fra ireland engineering ikke var sendt enda. Jeg hadde oppgitt feil kredittkortopplysninger til dem. Jeg får ikke montert noe før den pakken dukker opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå