8483838383 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Slenger ut noen bilder av bilene mine. 325i er førstebilen, jeg kjøpte den helt original og har prøvd så godt jeg kan å lage racerbil av den. Slik så den ut når jeg kjøpte den. Første jeg kjøpte til den var hvite blinklys, senkesett. 40/40 og gule koni. Så sendte jeg pappa til Hønefoss for å hente felger. Sota blinklysene bak. En uke før jeg fikk lappen, knakk eksosen tvert av. Siden hele eksosen var halvråtten, kjøpte jeg simons hele veien frem til manifolden. Har vært heldig med bilen, den er produsert i 02-1988, men ikke registrert før 1989. Dermed har den blitt unntatt fra katalysatorkravet. Bilen fikk etter hvert både sorte nyrer og 318is leppe. Deretter fikk den oppleve sin første og siste vinter med meg som eier. Bygde anlegg i den når den sto på vinterhjul, og når sommeren kom igjen, subbet det. Dermed måtte jeg bygge en lettere basskasse. 19,7kg med element. Subbingen ble senere eliminert med 215/40 R16 dekk. Høyden var jeg missfornøyd med, så bilen ble utstyrt med Lowtec (tidligere AP sportfahrwerke) 60/30 fjærer. De blanke nyrene kom tilbake, sorte ringer rundt lyktene ble montert. Og jeg handlet inn litt m-tech styling. Vingen er montert på bildene. Satte også på 1cm senkeskåler forran. Reflexplata tok jeg bort kort tid etter at bildet ble tatt. Kjøpte gule lyspærer fra statene. Kom over sorte chrystal blinklys med parklys på ebay.de til kun 20 euro. Men etter frakt på 40 euro og toll på 200kr, kom jeg ikke så rimelig ut av det likevel. Et lite bilde fra vask og motorvask. Fikk lurt til meg dørtrekk til 200kr på skroten. Og powerflexforinger ble montert forran. Så var det dags for en tur på Autoslalom. Det skulle vise seg at jeg har tilnærmet ingen bremseffekt bak, så det gikk hardt utover framhjulene. Ble dårlige rundetider, men fy så morro det var. Vinteren nærmer seg, så da kjøpte jeg en 318i touring. 91 modell. Denne brukes til og fra jobb, og skal ta over for 325en i vinter. Endret 28. januar 2012 av Yngvejos Lenke til kommentar
tZar Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Kom over sorte chrystal blinklys med parklys på ebay.de til kun 20 euro. Men etter frakt på 40 euro og toll på 200kr, kom jeg ikke så rimelig ut av det likevel. Flotte biler må jeg si, selv om jeg egentlig ikke er noe BMW-menneske. Momsen burde du ha klart å komme deg unna, 20 euro vel er under den magiske 200 kronersgrensen. Så lenge salgsbeløpet er under 200,- skal man ikke betale moms, men så fort det er over 200,- skal man betale moms på salgsbeløp og frakt. (kjekt å vite til en annen gang). Det hender at man av og til må krangle litt med tollavdelingen på posten hvis varens verdi er skrevet inklusiv porto, men med en utskrift fra paypal eller ebay, så ordner det seg som regel Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Kom over sorte chrystal blinklys med parklys på ebay.de til kun 20 euro. Men etter frakt på 40 euro og toll på 200kr, kom jeg ikke så rimelig ut av det likevel. Flotte biler må jeg si, selv om jeg egentlig ikke er noe BMW-menneske. Momsen burde du ha klart å komme deg unna, 20 euro vel er under den magiske 200 kronersgrensen. Så lenge salgsbeløpet er under 200,- skal man ikke betale moms, men så fort det er over 200,- skal man betale moms på salgsbeløp og frakt. (kjekt å vite til en annen gang). Det hender at man av og til må krangle litt med tollavdelingen på posten hvis varens verdi er skrevet inklusiv porto, men med en utskrift fra paypal eller ebay, så ordner det seg som regel 9459255[/snapback] Det var vel 24 euro eller noe sånt, var ivertfall rett over tollgrensa. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Fine biler det Flere planer? Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Planene for 318, er å sette på vinterdekk, kjøre gjennom vinteren og selge. Planer for 325en: Svarte de-lykter. De er bestilt. VDO Oljetemp, oljetrykk og vanntemp målere. Holderen er kjøpt inn. Nye dekk er på vei. Bakstillinga skal ned i vinter, da skal jeg bytte alle foringer til powerflex, og legge nytt bremserør. Etter det har jeg ikke noen bestemte planer. Leker litt med tanken på større motor. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Fant fram borremaskin og bruksanvisning og fikk borra opp hullene som trengtes for å montere m-tech front. Nå er det bare lakken som mangler. Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Pen 325! Blir enda penere med DE-lykter! Større motor? Hva slags motor tenkte du på da? Jeg tar gjerne over 2,5'n Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Pen 325! Blir enda penere med DE-lykter! Større motor? Hva slags motor tenkte du på da? Jeg tar gjerne over 2,5'n DE-lykter har den nå og. De nye er Sorte de-lykter. Motoren jeg sitter å drømmer om er m30b35, gjerne med alpinatopp. Dette er en motor som man fikk levert originalt i e30 (Alpina B6), så det skulle være mulig å få det godkjent også. Foreløbig er det ingenting bestemt, bare drømmer. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Lykter montert. Gammel til venstre, ny til høyre. Lenke til kommentar
slideface Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 fet bil, men har du fått inn de målerene? lykke til vidre med bilen -Fredrik Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 (endret) fet bil, men har du fått inn de målerene? lykke til vidre med bilen -Fredrik Takker. Har ikke kjøpt målere enda, blir sikkert en stund til pengene strekker til også nå. Prioriterte lakk på stylingen fremfor målere i denne omgang. Stylingen skal visst nok bli lakkert på Onsdag. Ødela begge fjernlyspærene mine når jeg bytta lykter, så nå blir de gule halogenpærene flytta over til fjernlysene, og gul xenon er bestilt til nærlysene. Slenger med et bilde av prøvemonteringen av hekken også. Endret 19. november 2007 av Yngvejos Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Så pent ut det ja. Men den bakfangern så ikke helt pen og hel ut? Litt riper og slikt. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Så pent ut det ja. Men den bakfangern så ikke helt pen og hel ut? Litt riper og slikt. Både hekk og front blir pusset og sparklet av lakkereren. Hullet til hengerfeste i hekkskjørtet blir også tettet. Lenke til kommentar
slideface Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 kjøpte du de holderene til måleren på internett? har du linken? - Fredrik Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 kjøpte du de holderene til måleren på internett? har du linken? - Fredrik Her. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E30-cus...sspagenameZWDVW Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Ganske stilig egentlig En av de stiligere 3 seriene fra den "gamle" modellen =) Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Ganske stilig egentlig En av de stiligere 3 seriene fra den "gamle" modellen =) De gode gamle med runde lykter som gjelder. Satte på m-tech2 fronten igår. Edit: Var en tur over fjellet for å kjøpe interiør igår. Slik ble det. Skal få tak i beige dørtrekk etter hvert, og trekke hattehylla i sort stoff. Endret 25. november 2007 av Yngvejos Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Endelig bilder tatt i dagslys. Har montert xenon på 325en. Hadde et uhell med 318en, og har nå byttet den i en e34. Og så 520en. Den er veldig klar for vasking og polering. Lenke til kommentar
slideface Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 så ut til å være en fin e34 det der, trenger kansje en liten vask. skal du gjøre noe med den? eller skal den bare være en vinterbil den også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå