Wollan Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Var oppi skauen og tok noen bilder her om dagen. Kom da over et par okser som stod på toppen av en haug. Tok noen bilder, og dette var vel det jeg ble mest fornøyd med. La på en enkel og grei ramme til slutt. Hva synes dere? Konstruktiv kritkk mottas med takk! Endret 3. mars 2008 av Wollan Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Kommer jo ikke frem at det er "kongen på haugen" Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Kommer jo ikke frem at det er "kongen på haugen" 9457911[/snapback] nei, du har rett i det. Endret emnetittelen til "Kyr på haugen". Ikke at det har såå stor betydning men.. Lenke til kommentar
Jennifer Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Var oppi skauen og tok noen bilder her om dagen. Kom da over et par kyr som stod på toppen av en haug. Tok noen bilder, og dette var vel det jeg ble mest fornøyd med. La på en enkel og grei ramme til slutt. Hva synes dere? Konstruktiv kritkk mottas med takk! 9457893[/snapback] synes det var bra jeg.. er ikke helt prof når det gjelder bildekritikk.. men jeg synes det var postkort verdig. Spesielt likte jeg at du fikk begge kyrene til å se inn i kameraet samtidig.. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Kjempebilde Benny! Dette likte jeg! Spennende og fint lys, og blikket til kua er intest! Er vel ikke mye å klage på her. God komposisjon (kyrnes ansikter i det gylne snitt osv..) Eneste som kunne forbedre bildet hadde vært å øke levels kontrast i photshop slik at grå-skjæret hadde forsvunnet. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Syns det var en underlig stemning i bildet, likte det. Plasseringa dyrene imellom er også tøff, men jeg syns du kunne ha unnlatt å plassere de helt i midten. For øvrig tror jeg ikke du er helt ferdig med å endre bildetittelen, jeg ser i alle fall ingen jur på noen av de oksene. Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Kjempebilde Benny! Dette likte jeg!Spennende og fint lys, og blikket til kua er intest! Er vel ikke mye å klage på her. God komposisjon (kyrnes ansikter i det gylne snitt osv..) Eneste som kunne forbedre bildet hadde vært å øke levels kontrast i photshop slik at grå-skjæret hadde forsvunnet. 9458062[/snapback] Takk for super kritikk Tore! Skal se om jeg får fulgt opp rådet ditt.. Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Syns det var en underlig stemning i bildet, likte det. Plasseringa dyrene imellom er også tøff, men jeg syns du kunne ha unnlatt å plassere de helt i midten. For øvrig tror jeg ikke du er helt ferdig med å endre bildetittelen, jeg ser i alle fall ingen jur på noen av de oksene. 9458088[/snapback] Emnetittelen er endret nok en gang. Det er vel sikkert okser dette ja.. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Utrolig bilde! Dette er noe fattern, som driver med dette, kunne hatt som bakgrunn på PC-en. Det beste med bildet er etter min mening lyset, og sola som skinner rundt bak oksene. Herlig! Ellers har jeg ikke mye å sette fingeren på, annet enn at det kan bli litt farge og kontrastløst nede i venstre hjørne. Ville kanskje også ha prøvd meg med et panoramaformat ved å kutte vekk litt av himmelen øverst. Et flott bilde! Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Utrolig bilde! Dette er noe fattern, som driver med dette, kunne hatt som bakgrunn på PC-en. Det beste med bildet er etter min mening lyset, og sola som skinner rundt bak oksene. Herlig! Ellers har jeg ikke mye å sette fingeren på, annet enn at det kan bli litt farge og kontrastløst nede i venstre hjørne. Ville kanskje også ha prøvd meg med et panoramaformat ved å kutte vekk litt av himmelen øverst. Et flott bilde! 9458698[/snapback] Tuusen takk! Alltid hyggelig med slik kritkk! Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Må si meg uenig i Tore sin kritikk her. Jeg synes denne gråe disen som liksom ligger over bildet gir en litt sån fuktig morgen stemning. Og det passer veldig bra. Kyrne er plassert bra, og de er supre modeller Godt bilde Lenke til kommentar
si Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Hvordan i alle dager får man okser til å posere sånn? "Kan ikke du stille deg bak kompisen din på bakketoppen der, sånn ja, og så snur dere dere mot meg og ser på meg med heeelt likt ansitsuttrykk...Nei ikke smil, litt sånn spaghettiwesternblikk, -der ja, perfekt!" Oksene kler bakgrunnsfargene godt, forresten. Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Er det bare på min skjrm den bakre oksen er litt uskarp? Det vil ødelegge bildet i større format. Ellers er det noe jeg kunne hengt på veggen Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Må si meg uenig i Tore sin kritikk her. Jeg synes denne gråe disen som liksom ligger over bildet gir en litt sån fuktig morgen stemning. Og det passer veldig bra. Kyrne er plassert bra, og de er supre modeller Godt bilde 9460064[/snapback] Takk for fin kritikk Øyvind Hvordan i alle dager får man okser til å posere sånn? "Kan ikke du stille deg bak kompisen din på bakketoppen der, sånn ja, og så snur dere dere mot meg og ser på meg med heeelt likt ansitsuttrykk...Nei ikke smil, litt sånn spaghettiwesternblikk, -der ja, perfekt!" Oksene kler bakgrunnsfargene godt, forresten. 9460237[/snapback] Takker. Dette var bare ren flaks. Har mange bilder der de begge ser en helt annen retning. Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Er det bare på min skjrm den bakre oksen er litt uskarp? Det vil ødelegge bildet i større format. Ellers er det noe jeg kunne hengt på veggen 9460751[/snapback] Hmm. Jeg ser ihvertfall ikke at den bakerste oksen er noe spesielt uskarp. Kan hende at den fremste er litt mer i fokus..men, tror likevel det er noe du trygt kan henge på veggen.. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Har du bildet i større format (oppløsning)? Tror faktisk jeg skal prøve og få dette ut ganske stort og henge på veggen! Men trenger da noe med rimelig oppløsning. Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Har du bildet i større format (oppløsning)?Tror faktisk jeg skal prøve og få dette ut ganske stort og henge på veggen! Men trenger da noe med rimelig oppløsning. 9461361[/snapback] Nei, har ikke det. Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Artig bilde, minner meg om melkesjokolade hehe. Interessang komposison, fin eksponering, personlig ville jeg likt det bedre med litt mer kontrast. Også ser jeg at fargene virker litt blasse i nedre venstre hjørne. Ellers ser det fint ut Lenke til kommentar
SigurdB Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Fine OKSER, ja (Fascinerende at noen kan være i tvil, noen er kanskje mer familiære med begrepet hannkuer, men det er litt ufint, synes jeg, å kalle dem det...) Konstruktiv kritikk: Jeg synes skyene/disen i øvre bildekant blir noe forstyrrende, ettersom lyset blir for skarpt i disse. Alt i alt hadde jeg vel beskåret bildet noe mer, gått litt nærmere og kanskje prøvd en litt annen vinkel. Men det er jo en artig greie at de står nokså rett bak hverandre også. Jeg synes lyset spiller fint i bildet ditt, og hannkuene -unnskyld: oksene må stå der de står, midt i bildet, siden de står hver sin vei. Oksene er jo også ganske lekre der de står, kan nesten ikke vente med å få dem på gaffelen... Har du prøvd polarisasjonsfilter på sånne motiver? Da blir ofte fargemetningen bedre, og "glinset" (refleksene) i gresset kan man få bort. Men det ville du kanskje ha med her? Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Fine OKSER, ja (Fascinerende at noen kan være i tvil, noen er kanskje mer familiære med begrepet hannkuer, men det er litt ufint, synes jeg, å kalle dem det...) Konstruktiv kritikk: Jeg synes skyene/disen i øvre bildekant blir noe forstyrrende, ettersom lyset blir for skarpt i disse. Alt i alt hadde jeg vel beskåret bildet noe mer, gått litt nærmere og kanskje prøvd en litt annen vinkel. Men det er jo en artig greie at de står nokså rett bak hverandre også. Jeg synes lyset spiller fint i bildet ditt, og hannkuene -unnskyld: oksene må stå der de står, midt i bildet, siden de står hver sin vei. Oksene er jo også ganske lekre der de står, kan nesten ikke vente med å få dem på gaffelen... Har du prøvd polarisasjonsfilter på sånne motiver? Da blir ofte fargemetningen bedre, og "glinset" (refleksene) i gresset kan man få bort. Men det ville du kanskje ha med her? 9462327[/snapback] Takk for konstruktiv kritikk. Nei, har ikke prøvd med polarisasjonsfilter. Tror ikke det ville vært nødvendig å bruke det her, fordi det glinset (refleksene) i gresset var litt av sjarmen ved bilde, og passet seg veldig bra synes jeg. Men men, hver sin smak... Endret 10. september 2007 av Wollan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå