Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Drev fra vertikal til horisontal.

crazyclomp

Anbefalte innlegg

Beklager for dårlig tittel.

Jeg legger denne tråden her for jeg vet ikke hvor jeg skal legge denne og fant denne mest passende.

Jeg har tenkt og lage meg noe gokart lignende, da har jeg tenkt og bruke en gressklipper motor og ta "kraften" rett fra der bladet sitter.

Så det jeg lurer på er hvordan jeg skal få til og få dette horisontalt og ikke vertikalt.

Går det an at jeg bare tømmer motoren for olje og kjører den på oljeblanding i bensinen?

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg er maskiningeniør.

Du kan ikke sette motoren sånn at akslingen ligger horisontalt. Motorer med motorolje kan ikke erstatte oljen med olje i bensin.

Du trenger en annen motor. Dersom du skal lage en mini gocart, så er en motorsag motor med sentrifugalclutch grei. Regn med at clutch platene slites endel. Men dette er en veldig grei løsning.

Det finnes også gresskippere med liggende aksling.

En moped/ mc motor + gear er også noe som brukes. Sånt kan nok skaffet tilnærmet gratis. Monter kjeden rett på akslingen til gocarten.

Lenke til kommentar

Du kan ta motor fra en jordfreser eller snøfreser, for de har vanligvis horisontal aksel, for ikke å snakke om at motorene vanligvis er betydelig sterkere enn på en gressklipper. Det absolutt enkleste er nok likevel å bruke en moped/MC-motor, for da har du motor, clutch og girkasse i ett.

Lenke til kommentar
Dersom du skal kjøpe nytt, så blir det dyrt. Og resultatet kommer til å bli en traktor med kromosomfeil, uten gir og uten klutch. Og uten revers. Traktorer trenger revers.

Virker som du har en plenklippermotor som du har forelsket deg i...

Ta nå til vætt og bruk en mc-motor!

9466013[/snapback]

Jeg er jo bare 15 og har veldig lite penger:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...