jegernorsk Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) skal kjøpe ny ram men liksom hva er forskjellen på forexempel: 600mhz og 800mhz? og jeg har hørt at DENNE RAMEN er bra så er den det? og funker den på dette hk et? xD EDIT: se nederst for mit memmoyr timing spørsmål EDIT2: har funnet ut av det memory tingen men nå gjenstår det bare om hvilke av de to rammbrikkene som står nederst på siden jeg bør kjøpe? Endret 15. september 2007 av jegernorsk Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) skal kjøpe ny ram men liksom hva er forskjellen på forexempel: 600mhz og 800mhz?og jeg har hørt at DENNE RAMEN er bra så er den det? og funker den på dette hk et? xD 9457792[/snapback] Forskjellen er 200Mhz Ja den rammen funker fint på det hovedkortet Endret 9. september 2007 av Scortech Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Ok takker og bukker^^ da får jeg vell bare bestille greiene når jeg får pengene da Lenke til kommentar
Tinkerer Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Frekvensen (MHz) på minnet avgjør hvor mye data minnet klarer å behandle i løpet av en viss tid. F.eks vil en brikke på 800MHz klare å håndtere 6.4GB/s 400bølger/s * 2 /bølge * 64Bit/8Bit/Byte = 6.4GB/s. 800MHz DDR minne operer egentlig på 400MHz, men siden det er DDR (Double Data Rate, hvilket betyr at det sender info både på toppen og bunnen av bølgen) tilsvarer det SDRAM på 800MHz. Håper det var forståelig. Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Frekvensen (MHz) på minnet avgjør hvor mye data minnet klarer å behandle i løpet av en viss tid. F.eks vil en brikke på 800MHz klare å håndtere 6.4GB/s400bølger/s * 2 /bølge * 64Bit/8Bit/Byte = 6.4GB/s. 800MHz DDR minne operer egentlig på 400MHz, men siden det er DDR (Double Data Rate, hvilket betyr at det sender info både på toppen og bunnen av bølgen) tilsvarer det SDRAM på 800MHz. Håper det var forståelig. 9458006[/snapback] jepp ^^ fårstår det nå så tusen takk for forklaringen Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 (endret) ok nå fårstår jeg ikke noe igjen dette med memory timing denne ramen har 4-5-4-15 så er det bra og ha liksom høye tall (forexempel: 8-8-8-??) eller lave tall (forexempel 1-1-1-??)? og der jeg har satt ?? er det bra og ha høye eller lave tall der? og er 1T bedere en tall der? xD får håpe dette er fårståelig skal foresten ha ddr2 brikker hvist det hjelper med å forklare det til meg Endret 14. september 2007 av jegernorsk Lenke til kommentar
dedeee Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Lavere timings er bedre enn høye timings. Hvis jeg har fått det med meg riktig er det bedre med lave timings tidligere enn sent (altså 4-5-5-12 er bedre enn 5-5-4-12), men er ikke sikker. Forskjellen mellom 1T og 2T kan jeg ikke. Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 ok men liksom hva bety/gjør det første sifferet x-x-x-xx og det andre og det tredje og de to sammen slåtte siftene? og liksom ja... :S Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) CAS is an abbreviation for column address strobe, or sometimes column address select, both referring to the column of the physical memory location in an array (comprised of columns and rows) of capacitors used in dynamic random access memory modules. Thus CAS Latency (CL) is the time (in number of clock cycles) that elapses between the memory controller telling the memory module to access a particular column in the current row, and the data from that column being read from the module's output pins. http://en.wikipedia.org/wiki/CAS_Latency Endret 14. september 2007 av djorgen Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 (endret) ok.... hvilken ramm bør jeg kjøpe av disse to? :denne med 4-4-4-1T timings eller denne med 4-4-4 timing bare :S og begge av disse ramene funker på dette hk'et ja? og med en corsair 620w ja? (skal også sette på en q6600) og støtter det hk'et såm jeg ga dere linken til for noen setninger siden støtter det dual chanel eller hvad det heter på ram tingene? Endret 15. september 2007 av jegernorsk Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Begge brikkene bør funke bra. Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Begge brikkene bør funke bra. 9501215[/snapback] kult takk for at noen sa om de virkte eller ikke ^^ men hvilke bør jeg kjøpe liksom? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå