1915 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 heisanne! er hos noen jeg kjenner og de er gammlinger hehe og så har dem trådløst nett og pc. så har dem klart å miste passordet til nettverket. så de kommer seg ikke på nett. og jeg har ikke lyst å resette routern for å må sette den opp igjen. er det noen mulighet for å finne ut passordet uten å måtte resette passordet ? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Hvis det er et WEP kryptert nettverk kan du cracke nøkkelen på 10 minutter. Hvis de derrimot bruker WPA er det ikke så enkelt. Men hvorfor ikke resete routeren, fordi du ikke vil konfigurere den på nytt? Alt som trengs er å navigere til gateway i nettleserer, logge inn med default user/pw, aktivere WEP/WPA kryptering, så sette et pw på selve routeren. Burde ta 3 minutter, give or take two seconds. Edit. Kan ikke tenke meg at de har hatt noen andre former for avansert router konfigurasjon gående, ettersom du beskriver dem som "gamlinger", og sett at de har greit å miste passordet selv. Endret 9. september 2007 av Stian89 Lenke til kommentar
1915 Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 er leverandøren som har selv configa alt og fikset. men kan jo ringe leverandøren og høre... Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Ah, da så. Men det er altså WEP/WPA nøkkelen de har mista? Har du tilgang til selve routeren, eller har de mistet passord til den også? Hvis du har tilgang til selve routeren kan du vel bare logge deg inn å se på konfigurasjonen, resete, og konfigurere på nytt. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 http://www.nirsoft.net/utils/wireless_key.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå