Gå til innhold

Installert Ubuntu. Får ikke Internett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-Kommer netverkskortet/tilkoblingen opp i System -> admin -> network?

-Kan du gå inn og aktivere det ?(Ser ikke hvorfor det skulle vært deaktivert, men kan hende det er det)

-Kjører det på Automatic configuration (DHCP) ?

Første jeg kan tenkte på i alle fall. Du kan så klart ha et meget spesielt netverkskort hvor den ikke finner drivere i systemet.

Lenke til kommentar

Hmm. Virker rart da System -> admin -> network tools a, har du fått en IP fra router? Kan du pinge router fra terminal, 'ping xxx.xxx.x.x' eller VG 'ping www.vg.no'?

Du kan prøve å sette opp manuell tilkobling, skrive inn ønsket ipadresse submask og gateway=router ip. Finner du noe nå. Har desverre ikke så mye annet jeg kan tilby akuratt nå.

Lenke til kommentar

Nei, finner ikke routeren.. Vet at internett fungerer fint, sitter på laptoppen og skriver nå, den er også koblet på samma routeren med kabel. Har prøvd å bytte kabel men det virker fortsatt ikke.

Kan ikke pinge noe som helst, har også prøvd å sette opp manuell tilkobling uten hell.

Lenke til kommentar

Jeg har ett like sært problem jeg helt har gitt opp å forstå. Av en eller annen grunn har laptoppen en innvirkning på internett på serveren. Da laptoppen går i dvalemodus vil ikke serveren på internett (jeg får pinget lokalt men ikke eksternt).. har gitt opp å skjønne det, så nå står serveren å pinger en ekstern adresse hvert 30 sek, for da detter den ikke ut...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...