John Keats Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Hei, jeg har installert Ubuntu men jeg får ikke Internett til å fungere. Har plugget i nettverkskabelen. Har Telenor ADSL og en router som deler ut IP-adresser om det har noe å si. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 -Kommer netverkskortet/tilkoblingen opp i System -> admin -> network? -Kan du gå inn og aktivere det ?(Ser ikke hvorfor det skulle vært deaktivert, men kan hende det er det) -Kjører det på Automatic configuration (DHCP) ? Første jeg kan tenkte på i alle fall. Du kan så klart ha et meget spesielt netverkskort hvor den ikke finner drivere i systemet. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Har det integrerte nettverkskortet på ABIT AB9-pro Finner eth1 og eth0 når jeg går inn på network, begge to er satt til DHCP.. Aner ikke hva som er galt Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Hmm. Virker rart da System -> admin -> network tools a, har du fått en IP fra router? Kan du pinge router fra terminal, 'ping xxx.xxx.x.x' eller VG 'ping www.vg.no'? Du kan prøve å sette opp manuell tilkobling, skrive inn ønsket ipadresse submask og gateway=router ip. Finner du noe nå. Har desverre ikke så mye annet jeg kan tilby akuratt nå. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Nei, finner ikke routeren.. Vet at internett fungerer fint, sitter på laptoppen og skriver nå, den er også koblet på samma routeren med kabel. Har prøvd å bytte kabel men det virker fortsatt ikke. Kan ikke pinge noe som helst, har også prøvd å sette opp manuell tilkobling uten hell. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Svært merkelig, nå virket det pluttselig ved restart av router. Rart at jeg hadde nett med den andre maskinen istad. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Kan være en sær ruter også Hva slags ruter har du? Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 ZyXel ZyAir heter den.. Har vært noe trøbbel med den før, som at den pluttselig mister internett. Har da vært nødt til å resette. Sikkert noe rart som skjedde med den denne gangen også. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Jeg har ett like sært problem jeg helt har gitt opp å forstå. Av en eller annen grunn har laptoppen en innvirkning på internett på serveren. Da laptoppen går i dvalemodus vil ikke serveren på internett (jeg får pinget lokalt men ikke eksternt).. har gitt opp å skjønne det, så nå står serveren å pinger en ekstern adresse hvert 30 sek, for da detter den ikke ut... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå