Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal skifte ut anlegg på rover.. Pakkeløsning?

erikb

Anbefalte innlegg

Jeg har litt peiling på hjemmestereo, men på bilstereo er jeg tilnærmet blank, derfor kunne jeg trenge litt hjelp :) Jeg har kjøpt meg en rover 416 97-mod, og har lyst til å bytte ut papphøytalerne med noe bedre. Budsjettet ligger på ca 3000, og ser etter noe brukbart med litt trøkk i. Fant disse:

http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1519

Er dette noe å gå etter? Ser fordelen med at jeg slipper å bygge inn bassen selv, men vil den forsterkeren være kraftig nok til å drive alt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

Tror fronthøytalerne er 13cm. Er det mulig å få kjøpt 13cm-elementer som gir grei bass så jeg ikke trenger sub? Tenkte på et frontsett pluss forsterker.

Forresten noen som vet hvordan man fjerner dørdekselet på en rover 416? :p

Lenke til kommentar

Audison lager bra forsterkere de :) Skulle kunne dra et frontsett greit, og en mindre sub om du vil ha det senere.

Har kikket litt etter noe i denne prisklassen selv også, hva med:

Hertz ESK 130 13 cm component sett 1299,-

dynaBel 0804 4x80w forsterker 1998,-

Også bør du først som sist legge litt penger i skikkelige kabler.

Den forsterkeren der produserer jo 260w på de siste 2 kanalene, brokoblet. Så om du vil ha mer lyd senere, kan du jo supplere med en Hertz ES 250 noe jeg vurderer sterkt.

DynaBel leverer meget bra forsterkere og den der er kanskje enda kraftigere enn Audison sin. Hertz er også kjent for meget bra lydkvalitet. Kanskje litt over budsjett dette, men jeg ser Audison-forsterkeren du har satt opp også er noe dyr, så kan nok lønne seg å legge på noen sheriffer så du får litt kvalitetslyd med en gang :)

Lenke til kommentar

Takk for svar!

dynaBel'en ser jo ut som at den leverer mye watt for penga, i forhold til audison.

Er dog litt skeptisk til compnenthøytalere, i forhold til montering osv, har ikke peiling på det. Er det ikke sånn at diskanten er løs?

Så på disse:

http://installbay.no/product_info.php?products_id=711

(Coxial)

Sikkert ubegrunnet skepsis?

En ting til når det gjelder kabler, biltema sin "kabelpakke" er ubrukelige eller?

Lenke til kommentar

2-veis Coaxial-høyttalere er slett ikke dumme de, sikkert. I et komponentsett er både diskant og mellomtone koblet til et delefilter. Dette lar deg plassere diskanten hvor den passer best for optimalt lydbilde. Slik slipper du at detaljene i lyden blir servert helt nede ved gulvet f.eks. Er ikke svært vanskelig å f.eks bore et 1" hull til en diskant øverst i hvert dørpanel f.eks.

Er relativt fersk på emnet selv, men har og lest at et komponentsett jevnt over leverer bedre lyd enn en coaxial-høyttaler. En Coaxial-høyttaler er nok hakket lettere å montere enn et komponentsett, og tror ikke du vil bli svært skuffet over lyden fra slike heller.

Skepsis tror jeg ikke det er noen grunn til å ha, de fleste velger komponentsett når de ser etter høyttalere i klassen ~1000kr til å ha foran i en bil ;)

Biltemas kabelpakke er mye diskutert i denne tråden.

Lenke til kommentar

Da har jeg nesten bestemt meg for høytalere og forsterker, eneste jeg mangler er da kabler. Er dette settet brukbart?

http://www.bilstereospesialisten.no/storef...1=53&c2=466&c3=

Ser at det følger med strøm- og signalkabler, men er den siste der remote?

Trenger i tillegg høytalerkabler, hvor mye bør man betale for meteren?

Har forresten fått av dørdekselet nå, et sant helvete:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...