Gå til innhold

Ny 40" LCD-TV, HD-Ready, maks 15k - Hjelp?


Anbefalte innlegg

Heihei

 

De fleste som har glant litt etter en LCD-TV så er det hav av forskjellige TV'r der ute, mye å velge mellom.

 

Det vi er ute etter er en LCD-TV som passer like godt til vanlig Tv-Titting som til filmer på lørdagskvelden, og da vil vi ha noe som er ganske heftig!

 

Kriterier:

- HD-Ready

- 40"

- Sort

- Maks 15 000

- HDMI

- LCD-Tv

- Skal kjøres sammen med b.la Dvd-spiller / MediecenterPC

 

Kan også nevne at vi skal bruke TVn sammen med Get sin PVR boks til TV-titting :) Vet ikke om det har noen innvirkning , men kjekt å vite .

 

 

Har sett på noen skjermer:

- Sony KDL-40D3000 40" LCD-TV

- Sony KDL-40P2530K 40" LCD-TV HD-Ready

- Samsung LE-40R86BD 40" LCD-TV HD-Ready

- Sony KDL40V2500AEP 40" LCD-TV HD-ready

 

Noen som har noen å anbefale, egne erfaringer e.l.? :) Kom gjerne med andre forslag!

 

Øyvind

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig så synes jeg at M8 serien til Samsung er helt uslåelig på bildekvalitet. Samsung LE40M86 får du for under 14K: https://prisguiden.no/product.php?productId=69910

Ser utrolig pen ut, sorte farger er virkelig sorte, full HD, enorm (dynamisk) kontrast, drøssevis med tilkoblingsmuligheter +++

Ser at lyd og bilde har testet denne opp mot en Toshiba (http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&kategori=76&testid=3472&edittest=3472) hvor Toshibaen vant. Kjenner meg ikke igjen i det de skriver, har faktisk sett begge skjermene, vel å merke ikke side ved side, men synes at Samsungen fortsatt gir best bilde.

 

En kamerat av meg har 46" og den er helt fantastisk, ble så forelska i den at jeg tror jeg skal bestille en selv.

Endret av wear
Lenke til kommentar

Den Samsung-skjermen så ikke så ille ut, nei :) Bra du snakker etter egne erfaringer. På Expert var det en Hd-ready og en Full-Hd tv rett ved siden av hverandre, på Full-Hd tvn så du tydelige striper på skjermen, men dette kommer vel ann på TVn og signalene sikkert. På Hd-Ready TVn var bildet utrolig fint :)

Lenke til kommentar

Har sett på noen skjermer:

- Sony KDL-40D3000 40" LCD-TV

 

Noen som har noen å anbefale, egne erfaringer e.l.? :) Kom gjerne med andre forslag!

 

Jeg har ettter å ha lest noen tester og lest andres erfaringer en knall-TV du bør satse på. Du har allerede lista den som nr.1 på dine valg. Sony KDL-40D3000 er uten tvil et kjempekjøp! Du får den nå til den sykt lave prisen kr.12235,- hos Amentio.

Lenke til kommentar
Har sett på noen skjermer:

- Sony KDL-40D3000 40" LCD-TV

 

Noen som har noen å anbefale, egne erfaringer e.l.? :) Kom gjerne med andre forslag!

 

Jeg har ettter å ha lest noen tester og lest andres erfaringer en knall-TV du bør satse på. Du har allerede lista den som nr.1 på dine valg. Sony KDL-40D3000 er uten tvil et kjempekjøp! Du får den nå til den sykt lave prisen kr.12235,- hos Amentio.

9466451[/snapback]

 

Her har du en som jobber for Sony's markedsførings avdeling...

 

uansett.. har du vurdert å gå for ett av de mindre kjente merkene? Ofte har de vel så bra, om ikke bedre, bildekvalitet kontra de dyrere merkene, men til betraktelig lavere pris. Det du (evt) ofrer, er merkenavnet og en "finere" TV, fjernkontroll og gjerne menyer..

Lenke til kommentar

Haha! :!: Jeg jobber IKKE for Sony! :no: Men jeg er ikke enig i det du skriver Winniee. Man får det man betaler for når det gjelder LCD-TV'er. Jeg har lest mange tester av såkalte billigmerker. Ingen kan måle seg med Samsung, Sony osv.. Og når det gjelder billedkvalitet på en LCD-TV, har billedbehandlingen ALT å si. Ville heller lagt på et par-tre tusen og gått for en Samsung eller Sony og bli fornøyd med det, enn å tenke; jaja, jeg sparte noen tusenlapper og får greie meg med et litt dårligere bilde. Man skal jo uansett ha en TV i mange år! Jeg mener uten å være ansatt for Sony, at D3000 er et meget bra valg! Lykke til Øyvind! :)

Lenke til kommentar
Kan også nevne at vi skal bruke TVn sammen med Get sin PVR boks til TV-titting :) Vet ikke om det har noen innvirkning , men kjekt å vite .

9466639[/snapback]

Hvis du ikke har overdrevent hastverk så har jeg bestilt 46" Samsungen og får den forhåpentligvis en gang denne uken, har selv GET PVR boksen og skal prøve å gi deg tilbakemelding på hvordan dette funker når den er i hus.

Den nevnte Sony skjermen er ikke full HD, noe som er ufattelig kjedelig siden du skal koble den til et mediacenter. Men for all del, Sony og Samsung skjermene synes jeg at er absolut på høyde med hverandre, uten å dra noen konklusjon om hvem som er best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...