Pilseboben Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 jeg skulle prøve å oppdatere ATI driveren i Ubuntu og rota det tydligvis til. nå får jeg beskjed om at X ikke kan startes, og jeg får bare en tekst basert innlogging. hvordan kan jeg fikse dette? Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Midlertidig løsning med vesa driveren : sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg Velg driver og oppløsning med space. For å starte x igjen sudo /etc/init.d/gdm restart Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Midlertidig løsning med vesa driveren : sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg Velg driver og oppløsning med space. For å starte x igjen sudo /etc/init.d/gdm restart 9457727[/snapback] tusen takk for hjelpen! : edit: takka litt for fort.... kan hende jeg gjorde en feil under "config" av vesa driveren?? , men nå får jeg opp vanlig på (loggings bilde, skriver inn bruker\pass og gnome menyen kommer opp... også blir alt hvitt...... WTF? tenkte egentlig å re-innstalere, men har noen filer jeg ttrenger på desktop og i home. er det noen måte jeg får tak i disse filene på ?) eller en løsning på driveren er også greit:-) Endret 10. september 2007 av Bomboo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå