Gå til innhold

Acer 5920 64bit kompatibel?

m0h0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

32-bits Windows støtter teoretisk 4GB, men siden endel hardware (feks. skjermkort osv) bruker av dette, får man 3 - 3,2 GB tilgjenglig.

Det står "Centrino Duo", men såvidt jeg vet, er det ingen prosessor som heter det. Tipper det er en Core Duo eller Core 2 Duo i den. Den første støtter bare 32-bit mens den siste støtter 64-bit. Kjør CPU-Z og sjekk hvilken prosessor du virkelig har.

Lenke til kommentar

Den er ikke Vista 64bit kompitabel. Den kjører Centrino duo/core duo, dette er en 32bit prossesor.

EDIT: Når man søker på nettet etter denne maskinen så kommer det opp at den har Intel Core 2 Duo T7300, dette er en 64Bits prossesor, så vis dette stemmer så kan du kjøre Vista 64bit på den.

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar
32-bits Windows støtter teoretisk 4GB, men siden endel hardware (feks. skjermkort osv) bruker av dette, får man 3 - 3,2 GB tilgjenglig.

Skeptisk...

I februar kjøpte jeg en QX7600 med 4GB ram. Installerte først en 32bit versjon av Vista Enterprise, men da stod det at jeg bare hadde 1,7GB med ram. Når jeg da installerte Ultimate 64bit så stod det jeg hadde 4GB...

*confused*

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/a...s_windows_vista

*edit skriveleif*

Endret av m0h0
Lenke til kommentar
Skeptisk...

I februar kjøpte jeg en QX7600 med 4GB ram. Installerte først en 32bit versjon av Vista Enterprise, men da stod det at jeg bare hadde 1,7GB med ram. Når jeg da installerte Ultimate 64bit så stod det jeg hadde 4GB...

*confused*

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/a...s_windows_vista

Kjører selv maskiner med 4GB ram og 32-bits versjoner av både XP og Vista Business. Har ca. 3,2 GB tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...