abene Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Ifølge en test er Opera 9.5 Alpa raskere enn både Firefox og IE. Last ned og prøv den selv. Les mer Lenke til kommentar
stavros Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Funker bra hittil, noen andre som merker mer "flyt" i scrolling? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Ett spørsmål som dukker opp i mitt hode er: hva er det som gjør at en nettleser er raskere enn en annen? Dette er jo en ganske betydelig ytelsesforbedring. Er det bare koden eller har det noe med at Opera sjekker "ting" den laster ned dårligere enn IE og Firefox? Dvs potensielt mindre sikker? Og dersom det er bare koden, hvorfor er ikke IE og Fiefox også programmert for å være raskest mulig? Jeg vet at Opera på papiret er en av de sikreste nettleserne, men vi har jo sett med Firefox at antall feil som blir funnet øker med populariteten. Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Kanskje jeg må gå over til Opera igjen da. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 er vel litt drøyt å si verdens raskeste. man har jo lynx f.eks. for å kverulere. Men kanskje det blir opera igjen her og Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Ikke akkurat noen stor overraskelse, tidligere benching har jo vist at også tidligere versjoner av opera er vesentlig raskere enn FF og IE, og når de kommer med en enda rakere versjon blir jo resultatet som forventet... AtW Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Raskere enn Internet Explorer? Skal vell godt gjøres å være stort treigere Uansett så får vi nå se hvordan Opera 9.5 blir vs Mozilla FireFox 3.0 når de begge er helt ferdig. Ting kan være veldig annerledes fra Alpha til Final. En annen ting er at slike tester ikke trenger å gi noen særlig forskjell i praktisk bruk Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Ett spørsmål som dukker opp i mitt hode er: hva er det som gjør at en nettleser er raskere enn en annen? Dette er jo en ganske betydelig ytelsesforbedring. Er det bare koden eller har det noe med at Opera sjekker "ting" den laster ned dårligere enn IE og Firefox? Dvs potensielt mindre sikker? Og dersom det er bare koden, hvorfor er ikke IE og Fiefox også programmert for å være raskest mulig? Jeg vet at Opera på papiret er en av de sikreste nettleserne, men vi har jo sett med Firefox at antall feil som blir funnet øker med populariteten. 9456759[/snapback] Nå driver jo Opera med endel jobbing mot mindre enheter med begrensede resurser, så det er vel ikke så rart om de kan en ting eller to om optimalisering. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Gjelder det og bare trykke på "run tests" på den siden dere linker til? Jeg bruker Firefox 2.0.0.6 og fikk 509 ms. Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Ett spørsmål som dukker opp i mitt hode er: hva er det som gjør at en nettleser er raskere enn en annen? Dette er jo en ganske betydelig ytelsesforbedring. Er det bare koden eller har det noe med at Opera sjekker "ting" den laster ned dårligere enn IE og Firefox? Dvs potensielt mindre sikker? Og dersom det er bare koden, hvorfor er ikke IE og Fiefox også programmert for å være raskest mulig? Jeg vet at Opera på papiret er en av de sikreste nettleserne, men vi har jo sett med Firefox at antall feil som blir funnet øker med populariteten. 9456759[/snapback] Det er i all hovedsak "rendering engine" som utgjør forskjellen; dvs. "motoren" som gjør om kildekoden på websidene om til det du ser på skjermen. Lenke til kommentar
convak Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Hvorfor er ikke Safari for Windows tatt med i testen? Apple hevder at dette er den raskeste browseren. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Neh, dette var ikke imponerende. Safari her får 250ms på samme testen som "den fantastiske" Opera 9.5 får 280ms på Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Raskere enn Internet Explorer?Skal vell godt gjøres å være stort treigere Uansett så får vi nå se hvordan Opera 9.5 blir vs Mozilla FireFox 3.0 når de begge er helt ferdig. Ting kan være veldig annerledes fra Alpha til Final. En annen ting er at slike tester ikke trenger å gi noen særlig forskjell i praktisk bruk 9456802[/snapback] Man er nok ganske tålmodig om man ikke merker praktisk forskjell på opera of FF/IE når man browser. Dog er jo akkurat denne testen relativt begrenset, det er jeg enig i. AtW Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Gjelder det og bare trykke på "run tests" på den siden dere linker til? Jeg bruker Firefox 2.0.0.6 og fikk 509 ms. 9456837[/snapback] Jeg fikk Test Description Duration (ms) Try/Catch with errors 62 Layer movement 156 Random number engine 141 Math engine 203 DOM speed 265 Array functions 329 String functions 156 Ajax declaration 31 Total Duration 1343 ms EDIT: På den stasjonære derimot fikk jeg: Test Description Duration (ms) Try/Catch with errors 16 Layer movement 94 Random number engine 140 Math engine 157 DOM speed 187 Array functions 63 String functions 109 Ajax declaration 31 Total Duration 797 ms Er ikke det litt art? Er nøyaktig samme FireFox versjon, samme filer, samme add-ons, samme tweaks. Den bærbare bruker nøyaktig de samme mappene som den stasjonære, kopierte over App, Local Settings og Program Files mappene til FireFox over på den bærbare. Så de skal jo være så og si kliss like. Så er den dobbelt så rask på min stasjonære? Endret 9. september 2007 av RamGuy Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Hvorfor er ikke Safari for Windows tatt med i testen? Apple hevder at dette er den raskeste browseren. 9456862[/snapback] Les artikkelen: Safari is missing in the charts above because it returns its onLoad sooner than other browsers. Therefore one cannot compare its performance directly as page load tests depend on onLoad. Safari does have a page load timer in it's debug menu on OS X, so I can tell you that gives 495ms for Digg, 298ms for New York times and 201ms for BBC News. But it does not give the standard deviation to know what the error rates are. It certainly looks as fast as Opera Kestrel though. Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Testet nettopp med Vista x64 og Firefox 2.0.0.6 og resultatet ble 823 ms . Lastet ned Opera 9.5 og fikk et resultat på 243 ms Får vel teste Opera litt mere framover men det var stor forskjell på hastigheten . Som en kurositet kan jeg nevne at IE 7.0 fikk et resultat på 2773 ms :!: Lenke til kommentar
Laland Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Stasjonær pc med Firefox 2.0.0.6; Try/Catch with errors 18 Layer movement 78 Random number engine 83 Math engine 124 DOM speed 92 Array functions 44 String functions 5 Ajax declaration 65 Total Duration 509 ms Bedre; Try/Catch with errors 17 Layer movement 80 Random number engine 82 Math engine 127 DOM speed 89 Array functions 41 String functions 4 Ajax declaration 60 Total Duration 500 ms Endret 9. september 2007 av Laland Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Jeg syntes FX føles raskere når jeg har alle addonsene mine installert. Fasterfox, fjerning av reklame etc. Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Tja. Eneste testen måler er vel hvor raske nettleserene er på javascript? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå