Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hostet i 2 mnd, støvallergi?

anon12234

Anbefalte innlegg

hei. kom hjem fra militæret for ca 2 mnd siden, da hadde jeg gått ca ett år uten å hoste en eneste gang egentlig. men da jeg kom hjem til sommerværet i trondheim begynte jeg å hoste, er ikke spesielt slimete, det bare kiler i halsen og jeg må hoste av og til. er ikke noe veldig kraftig hoste egentlig.

leste litt på nettet og fant ut at det er noe som heter støvallergi, siden vi vasket rommene våre hver dag i militæret regner jeg med jeg ikke var utsatt for noe serlig med støv da.

er pollenalergiker fra før, men reagerer som regel med kløe i øyne osv på det. en ting som er litt rart er at i år har jeg ikke kjent noe som helst kløe i øynene osv som jeg har pleid å gjøre. kun hoste.

noen som har opplved liknende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det veldig støvete der du er nå? Tørrhoste (eller hva det nå enn heter på legespråk) er selvforsterkende. Du er tørr, og litt irritert, i halsen. Hver gang du hoster, blir det litt verre. Har hatt det selv to ganger, og det var ikke særlig digg.

Løsningen er å slutte og hoste. Dette er jo veldig vanskelig, og det er her legen kommer inn. Jeg tok bare en tur til fastlegen min. Der fikk jeg en resept på Cozylan (tror det staves slik). Det er en hostesaft som inneholder noe morfin. Det fører til at du blir litt bedøvd i halsen, og derfor slutter å hoste.

Jeg hadde vært plaget med kraftig hoste i en uke, men etter to doser hostesaft ga det seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...