Chobo Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Hei! Jeg har lenge slitt med dette problemet, spesielt i CS:S som jeg spiller til daglig. Pcen bare fryser seg og jeg må skru den av for å få den til å fungere igjen. Når jeg går vekk fra pcen i noen timer så har det av og til forekommet at det er blåskjerm når jeg kommer tilbake. Jeg har dette hovedkortet her hovedkort og dette minnet her : Minne Jeg leste i en av anmeldelsene av produktene at jeg måtte sette timingen på minnet manuelt da ikke hovedkortet gjorde det automatisk. I en annen anmeldelse sier personen at jeg må oppdatere bios for å få alt til å fungere. Jeg er ikke så rutinert når det kommer til hardware og installasjon så jeg fikk komplett til å sette opp pcen min, så jeg håper det er noen snille samaritaner der ute som er villige til å gi meg en lettvinn og bra guide på hvordan å fikse timingen på minnet manuelt og/eller oppdatere bios. Her er all info om minnet som jeg fant ut via CPU-Z: Takk på forhånd Endret 9. september 2007 av Chobo Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Tror flashing av bios vil hjelpe deg ganske mye. sikkert noen som gidder å hjelpe deg med dette, kan kansje se om jeg får tid en dag Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Hvordan du oppgraderer BIOS står godt forklart i Hovedkortets manual. Har du ikke denne, kan du laste ned; P5N-E SLI user's manual Versjon E2968b Du kan også ta en titt på Asus nettside; How to upgrade your BIOS? Nyeste BIOS finner du >Her< BIOS-Utilities finner du >Her< Det skader heller ikke å laste ned/lage seg en Ultimate Boot CD Bruk denne CDen til å kjøre Memtest86+ for å kontrollere RAM, samt bruk UBCD til å kontrollere Hardisken(e) Liten tue kan velte stort lass heter det. I data verdenen er det ikke mye som skal til for at systemet streiker. Du kan titte litt på disse punktene.. ~ Har du overklokket? Forsøk å stille tilbake til standard hastighet. ~ Har du tweaket? Forsøk å stille tilbake til Windows default ~ Er maskinen din overopphetet? Har du nok kjøling? ~ Bruker du gammle eller usignerte/uorginale drivere? ~ Kontrollert maskinen med Antivirus/Antispyware som er oppdatert og av nyeste versjon? ~ Forsøkt å renske registeret med eksempel TweakNow RegCleaner <> Eusing Free Registry Cleaner ~ Forsøkt å renske maskinen for skrotfiler med eksempel CCleaner <> nCleaner Lenke til kommentar
Chobo Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 oioi:) takktakk:) Lenke til kommentar
Chobo Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Nå har jeg flashet bios til den nyeste oppdateringen og testa pcprobe bare for å sjekke. Da fikk jeg en alarm som dere kan se her: Noen som har peil som kan si wtf to do?:o Endret 9. september 2007 av Chobo Lenke til kommentar
X-Warrior Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 den temperaturen var jo ikke ille bare gå inn i config på pcprobe, så endrer du følsomheten på hovekort alarmen Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Har du feil fortsatt bluescreen(skriv ned hva som står der) Har du kjørt memtest86+ 1.70 Som nevnt http://www.ultimatebootcd.com/ Eller http://www.memtest.org/ Ta nå ikke bilde av spd,men av memory tab cpu-z Her skal det stå 400mzh I bios skal du sette 800mzh FSB (QDR), Mhz: 1066(er 266FSB) Actual FSB (QDR),1066mzh MEM (DDR), Mhz: 800 (er 400mhz cpu-z) Actual MEM (DDR), Mhz: 800 Memory Voltage: 1.9V eller 2.0v viss feil memtest tCL 5 tRCD 5 tRP 5 tRAS 15 Command Per Clock (CMD): 2 clock (2T) Dette er innstillinger i bios. Sett det så boot memtest. Endret 9. september 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Chobo Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Takk for all hjelp, skal teste pcen nå og om jeg får feil igjen så gjør jeg det du sa SNIPPSATT:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå