Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal velge mellom Audi A3 eller A4?

AudiFan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som sagt er 1,6-literen i A4 svak - kjedelig å omtrent måtte ha gassen i bånn ved normal akselrasjon, og ikke ha noe å dra på med om du skulle trenge det..

9464640[/snapback]

gjelder dette på den gamlere typen også (1.6l - 98-00) mod.) som har 100hk ? :hmm:

9467514[/snapback]

Det er jo samme motoren, så skulle nesten tro det var samma ulla med åssen de går da :thumbup:

Lenke til kommentar
Som sagt er 1,6-literen i A4 svak - kjedelig å omtrent måtte ha gassen i bånn ved normal akselrasjon, og ikke ha noe å dra på med om du skulle trenge det..

9464640[/snapback]

gjelder dette på den gamlere typen også (1.6l - 98-00) mod.) som har 100hk ? :hmm:

9467514[/snapback]

Det er jo samme motoren, så skulle nesten tro det var samma ulla med åssen de går da :thumbup:

9467613[/snapback]

Jepp, regner med at det er det, som kremt sier her.. Har bare kjørt 03-modellen selv.

Uansett, har han som skal ha bilen en ikke for aggressiv kjørestil, er det gjerne ikke noe stort problem. Jeg foretrekker helst litt mer, men.. :cool:

Synes A3 er en av bilene i sin klasse som er minst konebil. Bilen er jo utrolig tøff i seg selv! Bare man unngår hjulkapsler, og får på noen skikkelige felger på den, blir den jo et ordentlig glis med en gang! ;)

Endret av heismann
Lenke til kommentar

1.6 er ingen racer, men A3en KAN man jo få som FSI, ergo litt mer hk og enda mer gjerrig enn A4en.

Personlig tror jeg med en 1.6er at valget ville blitt en A3 av de to det her snakkes om pga vekt/hk forholdet. Men skal man ha økonomi motor ville jeg uansett investert i 1.9TDI. Kanskje litt dyrere i innkjøp, men vannvittig mer driftsøkonomisk, og får igjen mer ved salg siden da dette er ettertraktet...

Lenke til kommentar
1.6 er ingen racer, men A3en KAN man jo få som FSI, ergo litt mer hk og enda mer gjerrig enn A4en.

Personlig tror jeg med en 1.6er at valget ville blitt en A3 av de to det her snakkes om pga vekt/hk forholdet. Men skal man ha økonomi motor ville jeg uansett investert i 1.9TDI. Kanskje litt dyrere i innkjøp, men vannvittig mer driftsøkonomisk, og får igjen mer ved salg siden da dette er ettertraktet...

9472355[/snapback]

så ikke ut som en såå dårlig bil heller... http://uk.youtube.com/watch?v=VRHK7FRONaM

ser du på tida 0-100 på ca. 11 sek

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært bestemt på å velge 1,6liter, hadde jeg selvfølgelig valgt A3. Den er mindre, mer sporty og lettere. A3 er en kjekk by-bil med storbil følelse som du også kan ta med på langtur.

Tror jeg må opp i 1.8T, 1.9TDI 130 eller 2.0TDI før A4 vurderes.

Jeg elsker A3'n min, den er morsom å kjøre, og jeg storkoser meg hver gang turtelleren går over 3000.

Eneste jeg savner er bakdører, men det er ikke allverden å bry seg om.

Husk også at A3 har litt bedre førerplass enn A4.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...