Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal velge mellom Audi A3 eller A4?

AudiFan

Anbefalte innlegg

en venn av meg leter etter en bil og han er fast bestemt på at det skal være en Audi. Jeg måtte poste her for han siden han ikke har internet selv. Jeg sendte han bilde av Audi A3 og A4.

Han liker begge bilene, derfor trenger jeg hjelp fra dere.

Audi A3 -> den nye typen (2004 Modell)

Audi A4 -> Ikke den gamle og ikke den helt nye (2002-2003 Modell) Sedan

1,6 Liter bensin med 102 hk (begge bilene har like mye hk)

Hvilken hadde dere kjøpt hvis dere satt i denne knipen. Han skal ikke bruke bilen som familie bil så ikke tenk på plass han vil bare kjøre i en bil med respekt (audi) :cool:

Hvis du har en begrunnelse om hvilken som er bra så hadde det vært fint om du kunne skrevet det. (hvem som ser sportslig ut, pen, bra, feil....osv)

Bilder:

Audi A3, 2004 modell: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...4dbcKGyzw836341

Audi A4, 02-03 modell: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...4dbcKGyzw891756

Takk!

Endret av AudiFan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min personlige mening er at A3'en er en litt eksklusiv tøff liten bil. A4'en er litt mer en "storliten" små-eksklusiv familiebil. Jeg ville hatt A3'en da den er virkelig tøff, og fin. Foreldrene mine har en Audi A4. Om et halvt år++ skal jeg ha en bil, og viss det blir Audi så blir det nok A3, selv om jeg kan få "vår" egen bil billig..

Dette innlegget ble kanskje litt surrete, men jeg er trøtt! hehe..

Lenke til kommentar
Min personlige mening er at A3'en er en litt eksklusiv tøff liten bil. A4'en er litt mer en "storliten" små-eksklusiv familiebil. Jeg ville hatt A3'en da den er virkelig tøff, og fin. Foreldrene mine har en Audi A4. Om et halvt år++ skal jeg ha en bil, og viss det blir Audi så blir det nok A3, selv om jeg kan få "vår" egen bil billig..

Dette innlegget ble kanskje litt surrete, men jeg er trøtt! hehe..

9455909[/snapback]

er trøtt jeg å... :dontgetit: så da merker jeg ikke om du skriver litt surrete :)

Takk for din mening, venter på fler så skal vennen min kanskje endelig bestemme hvilken bil han skal ha.

Lenke til kommentar

Jeg tok med vennen min til en audi forhandler og viste han begge bilene, han likte ikke interiøret til A3'en, han sa det så altfor smalt ut.

Så han har bestemt seg for en A4. 2002-2003 modell sedan. Avant er finere men større, og han vil ikke ha stasjonsvogn

Takk for hjelpen alle som har svart :)

Lenke til kommentar

Men hvorfor ikke velge en dieselmotor? Ja, det koster mer i innkjøp, men jeg kan love deg at det får han igjen når den skal selges.

75%-ish av bilene som blir solgt i Norge for tiden er jo diesel. Ergo: Alle vil ha det.

Det som selges av bensinmotorer er enten Yariser med 1-litere eller Porsche o.l.

Og A4 er VANVITTIG undermotorisert med 1,6-literen. Blir nesten trist av å kjøre en så stor bil med så liten motor.

Nei, du må overtale han til å kjøpe en 1,9 TDI (Hvis du får disse i A4, evnt. 2,0 TDI).

Lenke til kommentar
I tillegg må man ha ny turbo før 200 000 km.

9459512[/snapback]

Tullprat.

Har ikke hørt om noen TDI-motorer som har skjært turbo jeg hvertfall.

Og kjenner EN DEL med slik motor, for å si det sånn.

Må være for at folk stanser motoren med engang etter de har vært ute og kjørt hardt, da er det klart de går til dundas med den varmeutviklingen under huven som ikke blir kjølt ned før stopp.

Lenke til kommentar

Det er ikke jeg som sa til han at han skal kjøpe en 1,6 liter, men han sier at han ikke har penger. 1,6 literen har jo 102 hk og bilen er ikke så stor heller, tror det går bra.

Han har kontaktet en, og han skal dit for å se på bilen...og gjett hvem som er så heldig og må kjøre han til fredrikstad :D

faren til vennen min kjenner han som eier bilen, han får jo ikke rabatt, men han får en bra bil og dame kjørt :thumbup:

Koster: 170.000 (1,6 liter, 102 hk)

post-139014-1189359687_thumb.jpg

Endret av AudiFan
Lenke til kommentar

:!: du har nok rett der, men bilen har blitt vasket annhver uke ifølge det jeg hørte... ikke noen bulker eller riper... men det får jeg se på imorra.

Clutchen skal jeg ikke si noen om, den er sikkert slitt

Endret av AudiFan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...