Gå til innhold

Led Zeppelin - Albumguide & Oppsummering

Hewitt

Anbefalte innlegg

Fin-fin guide. :thumbup:

Personlig er jeg av det syn at Led Zeppelins første album har fått urettferdig mye oppmerksomhet sammenliknet med Jeff Becks utgivelser på sent 60-tall -- spesielt det eminente Truth, som etter mitt syn går Led Zeppelin I en høy gang -- men det er selvsagt ikke til å stikke under stol at Zeppelin var blant pionerene innenfor sjangeren.

Det er for øvrig gledelig å se at jeg ikke er den eneste som vet å sette pris på god, gammel rock 'n' roll. :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig! Elsker Jeff Becks Truth, syntes absolutt det overgår Led Zeppelin I, til gjengjeld overgår Led Zeppelin II Truth igjen.

Edit: Er enig med trådstarter at Led Zeppelin II er deres beste album. Vil også anbefale "At BBC" CD-en, masser av knall live materialle.

Endret av Gonzolaz
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
Vel, da fikk jeg endelig kjøpt Led Zeppelin DVD :) Er så langt kjempefornøyd, spesielt med opptaket av Immigrant Song.

Lurer på om jeg kanskje skal kjøpe ''The Song Remains the Same'' til meg selv til jul :p

Fungerer den fint som en julegave, tror du? Har en far som er meget glad i Led Zeppelin...

DVD`en altså...

Endret av Wollan
Lenke til kommentar
Vel, da fikk jeg endelig kjøpt Led Zeppelin DVD :) Er så langt kjempefornøyd, spesielt med opptaket av Immigrant Song.

Lurer på om jeg kanskje skal kjøpe ''The Song Remains the Same'' til meg selv til jul :p

Fungerer den fint som en julegave, tror du? Har en far som er meget glad i Led Zeppelin...

DVD`en altså...

Enhver person som liker Led Zeppelin og som ikke har DVD-en vil bli meget glad for den. Til bursdagen hans plukker du opp den nye utgaven av The Song Remains the Same. ;)

Jeg skal få oppdatert guiden litt med de nye utgivelsene når jeg får tid til det, siden det som per dags dato står i guiden om 2007-lanseringene er skrevet en god stund før release på disse.

Noen som har skaffet seg noen av de nye releasene da? Selv har jeg kjøpt Deluxe-utgaven av Mothership (papp-digipack med 2 CD-er og en DVD, men DVD-en er jo som kjent bare disc 1 fra 'DVD') og den nye lanseringen av soundtracket til The Song Remains the Same (papp-digipack med 2 CD-er, jævlig bra!). Har også den amerikanske Collector's Edition av DVD-utgaven av The Song Remains the Same på vei i posten, kommer nok innen noen dager. Dere kan se i førsteinnlegget hva denne inneholder, men det er blant annet en boks med DVD-en selvfølgelig, pluss en del ekstra snadder som bilder, artworks, t-skjorte osv. Meget gøy. Blu-Ray-utgaven av The Song Remains the Same venter jeg på, men det ser ut som denne er blitt litt utsatt her i Norge. Får vel ty til England-import snart. Skal også ha vinylen av Mothership, men denne er utsatt til mars 2008.

Oh the joy!

Ellers er det jo bare noen dager igjen til reunion nå! På mandag er dagen. Fy faen så jeg skulle vært der, men fikk ikke billetter i lotteriet og å kjøpe inngang på eBay koster en del tusenlapper for mye for en student... Men det blir spennende å følge det online, se bilder og forhåpentligvis klipp fra konserten. Håper de legger ut noen ekstra konserter på nyåret som det er mulig å dra på for en vanlig fyr. :)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er megafan, men liker mye av musikken og de mest kjente sangene, er vel Mothership det beste du kan kjøpe. Men gjør meg en tjeneste og kjøp utgaven med 2 CD-er og en DVD, så skal jeg "love" deg at du blir større fan med tiden. ;) Konserten på den DVD-en er fantastisk kul.

Lenke til kommentar

Led Zep reunion er over!

Ifølge rapportene var det enormt bra. Skulle gitt mye for å ha vært der, men 10k + fly og hotell er litt drøy pris selv for Zeppelin når man er student...

n121503842347277488390bs3.jpg

Setlist:

1. Good Times Bad Times

2. Ramble On

3. Black Dog

4. In My Time Of Dying

5. For Your Life

6. Trampled Under Foot

7. Nobody's Fault But Mine

8. No Quarter

9. Since I've Been Loving You

10. Dazed And Confused

11. Stairway To Heaven

12. The Song Remains The Same

13. Misty Mountain Hop

14. Kashmir

15. Whole Lotta Love

16. Rock And Roll

Zep reunion: review

Zep reunion: full report

Zep reunion: fans' verdict

Bilder (i skrivende stund kun fra øvingen)

Edit:

Bilder fra konserten:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
n121503842347277456634jp8.jpg

n121503842347277467333cg4.jpg

n121503842347277488390bs3.jpg

n121503842347277504042wx5.jpg

n121503842347277525221py9.jpg

n121503842347277535752vy8.jpg

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
Page ser virkelig ut som en olding nå, det skal han ha. Har sett noen opptak fra konserten på YouTube, virker jævla tight og imponerende.

Indeed, han ser ikke akkurat ut til å ha særlig mye på en scene å gjøre. :p Men har sett en del videoer fra konserten, og han har det utvilsomt fortsatt i fingrene. Har nok blitt litt "treigere" i fingrene med årene, la blant annet merke til at han ikke spilte den tre minutter lange soloen i Stairway to Heaven som han gjorde i de tidligere dager, men holdt seg til soloen som er på studioversjonen, men han greier seg supert "forholdene tatt i betraktning".

Det snakkes selvfølgelig om flere konserter og eventuell en hel turné nå, og de ryktene kommer nok til å svirre som bare faen helt til noen i bandet eventuelt går offentlig ut og avkrefter det. Siste jeg hørte var at Robert Plant lot seg overtale til å gjøre flere konserter, og "en i bransjen" skal visstnok vite at Zeppelin skal spille to datoer på Wembley i sommer. Sistnevnte hadde jo vært helt fantastisk da, hadde dratt på flekken.

Men vi får sjå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...