Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gravid? Primolutt ?

Gjest Gjest_Gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gjest_*

Hei.

Lurer på en ting, jeg ser at kjæresten har søkt på "Primolutt og alkohol" osv. i google.

Så trykker jeg og søker og ser hvilke sider hun har vært på...

Da kommer jeg til en "Snart gravid" side eller noe.

Så jeg lurer på hva Primolutt er?

P-Pille?

Og hvorfor skulle hun søke på alkohol sammen med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt OT: Selv om det er forståelig at du er bekymret(eller bare nysgjerrig?), synes jeg ikke du burde 'spionere' på hva kjæresten din driver med på PCen ved å sjekke hvilke sider hun har vært innom, hva hun har søkt på osv.. Har hun ikke sagt noe til deg, er det antageligvis/forhåpentligvis en grunn for det.

On topic kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med noe..

Lenke til kommentar

Primolutt er P-pille, det gjør slik at du ikke får mensen.

9455903[/snapback]

Primolutt er IKKE p-pille.

Primolutt brukes for å utsette menstruasjonen dersom det er behov for det, og dersom man ikke kan gjøre det ved hjelp av p-piller.

Grunnen til at hun har havnet på mammasider er at primolutt ofte brukes hos prøvere, for å "sparke i gang" syklusen. Det betyr bare at det brukes for å forsøke å få menstruasjon før man begynner på annen behandling. Det er altså ett av bruksområdene til primolutt.

Essensen i dette er følgende: Hun vil utsette menstruasjonen, og hun lurer på hvordan alkohol vil påvirke bruken av pillene. Er ikke verre enn det.

Lenke til kommentar
Er jo en slags p-pille, er jo samme hensikten ikkesant?

P-pille = prevansjonspille. Begge pillene utsetter eggeløsningen :thumbup:

9457931[/snapback]

Nei, ikke i det hele tatt, faktisk. Jeg understreker nok en gang at dette IKKE er et prevensjonsmiddel!

Jeg foreslår at man ikke kommer med misvisende informasjon av typen synsing når det gjelder så alvorlige tema som prevensjon, og spesielt på et forum som dette der det er en hel haug med yngre brukere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Gjest_*

Takk for svar.

Men, hun går allerede på p-piller, og viss dette ikke er p-piller, hvorfor bruke disse til å utsette mensen?

Hun kan jo utsette med pillene..

Lenke til kommentar
Takk for svar.

Men, hun går allerede på p-piller, og viss dette ikke er p-piller, hvorfor bruke disse til å utsette mensen?

Hun kan jo utsette med pillene..

9458788[/snapback]

Vet du at hun kan utsette med pillene? Er ikke alle merker det er like lett å gjøre det med. Mange leger anbefaler også å bruke andre ting å utsette mensen med, siden triksing med p-pillene fort kan gjøre dem usikre.

Hvis du er så usikker på hva det er hun holder på med, så ville jeg bare spurt. Rett og slett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...