TheNarsissist Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Hei kan noen gi meg en ling til et program som jeg kan lage min egen nettside PS IKKE PICZO Lenke til kommentar
helto Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 http://www.home.no/medlem/fordeler.cgi Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Dette programmet du trenger er faktisk ikke et program, men en liten gruppe mennesker kalt web designere/utviklere. Disse jobber med akuratt det å lage nettisder for de som selv ikke har kunnskap, forståelse, eller tid til nettopp dette. For en liten symbolsk sum som betaler husleien vår, får du det meste du kan ønske deg. Du har neppe behov eller råd til det jeg tillbyr, men gode karer som Arve Systad, og Ole Martin Kristiansen kan nok designe noe for deg for noen lapper som da kan legges inn i en ferdig CMS løsning som Wordpress. Har du litt penger kan kanskje gutta i Keyteq også lage et flott design for deg, da også med publiseringsløsning og hosting. Endret 9. september 2007 av Steinmann Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Om det er en blog så er vel wordpress.com et fint alternativ. Her har du muligheten til å velge mellom mange ferdiglagde design. Lite personlig, men enkelt og gratis. Bedre enn Piczo. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Skal du gjøre det helt selv, så har du programmet allerede. Det heter notepad (notisblokk i norske windowsversjoner). Bruksanvisningen finner du på eksempelvis HTML-dog eller om noen få strakser webkafeen.no. Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Kan du ikke HTML, CSS ol. så ville jeg anbefalt web page maker Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg skjønner at det går prestisje for noen i å kode i Notepad.. Men jeg ville ikke anbefalt det til en nybegynner. Anbefal heller noe som i det minste har syntaksfarging. Selv har jeg forelsket meg i e (ingen wannabe TextMate-vitser her nå!) men den koster et par hundringser. Av gratisting med syntaksfarging har du jo både Notepad2, Notepad+, EditPad osv. (Tror alle de er gratis). De er veldig greie og lettvekt å bruke. Vil du prøve noe litt mer avansert kan du sjekke ut NVU eller Express Web (som jeg ikke har prøvd men har hørt skal være mye mye bedre enn FP ) -C- Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Dei einaste det er prestisje for å kode i notepad er l33t hax0r scriptkids som vil vise kor leet dei er for vennane sine Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Skikkelige folk nyttar ZDE Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Eller det programmet dei sjølv foretrekker. Sjølv er eg ein sucker for Dreamweaver. Lenke til kommentar
helto Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Jeg misforsto vist spørsmålet litt, for da du nevnte piczo så trodde jeg det var et annet webprogram du letet etter.. Men et ordentlig program så vil jeg også anbefale Dreamwaver, men det koster jo litt da. Men så er det ganske enkelt og greit å lage hjemmesider i det, for man slipper å lære seg html-koding, selv om det er en fordel å kunne det da. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Om du har seriøse ambisjonar om webutvikling er det ingen vei unna det å lære seg HTML skikkelig. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Dei einaste det er prestisje for å kode i notepad er l33t hax0r scriptkids som vil vise kor leet dei er for vennane sine 9462953[/snapback] Jeg bruker alltid Notepad .. .. Notepad2 that is Makan til genialt freeware program skal man lete lenge etter. Endret 12. september 2007 av loathsome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå