Gå til innhold

På tide med noe nytt... bilts eller macro?

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte et Nikon D80 her akkurat i begynnelsen av sommerferien med et Nikkor 18-70mm objektiv. Og det tok ikke lange tiden før jeg fant ut at inneblider med dårlig lys med den innebygde blitsen var langt fra noen suksess. Så jeg lurer på hvilken blits er best for meg?

Men her kommer dilemmaet, jeg fikk litt interesse for macrofotografering men jeg kunne tenkt meg et objektiv som lar meg kommer litt nærmere. Ser på mange makrobilder andre har tatt av insekter for eksempel kan de komme helt innpå.

Budsjettet er bare på 3500kr, så jeg lurer på er det viktigere med blits enn makro eller er må jeg bare prioritere en av sakene? :hmm:

Takker :)

Noen av bildene jeg tok....

Endret av LarsAndre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva tror du at du kommer til å bruke mest? Macro-objektivet eller blitzen? Hvis du har LITT interesse for macro, ville nok jeg kjøpt blitz først. Jeg bruker Nikon D80 selv, og har både Nikon SB-600 og SB-800. SB-600 er billigst men SB-800 har mange flere innstillingsmuligheter og kan være master for flere slaveblizer. Så hadde jeg vært deg vill jeg gått for SB-800. Den ligger på rundt 2 900 - 3 500 kroner.

Lenke til kommentar
Uten tvil Blitz!

Vi går inn i mørketiden, og det mest grunnleggende for gode bilder er nettopp lys :)

9456315[/snapback]

Helt enig. Ikke mye blomster og bier igjen ute nå. Med mindre du liker å ta bilde av legeklosser og urskiver ville jeg lagt pengene i blitz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...