Benbjo Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Som topic sier så er jeg på jakt etter filmer i samme gate som Mystic River, Se7en osv. De bør helst være over gjennomsnittelig gode slik at det ikke er et ork å se gjennom dem. Sleng også med rettssakfilmer. Digger de Si gjerne HVORFOR jeg bør se de aktuelle filmene! Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 A Few Good Men. Tom Cruise i en av hans beste roller, et glimrende manus fra tidenes manusforfatter, og en rettssak som fenger noe sinnssykt. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Lenge siden jeg har sett den, men kanskje Insomnia kan være noe? Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Du må se L.A. Confidential. Zodiac er et annet godt alternativ. Endret 8. september 2007 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Takk for alle svar til nå! A Few Good Men er den eneste filmen jeg ikke har sett av de som er nevnt. Skal skjekke den ut Kom gjerne med fler forslag! Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Memories of Murder (2003) - Denne bør være førsteprioritet. Kan minne litt om Se7en, spesielt med tanke på den dystre atmosfæren. Men den inneholder en del mer humor. The Name of the Rose (1986) - Det er en prest som driver etterforskningen, ikke politi. Og handlingen skjer på 1300-tallet. Men jeg håper du ikke er så kresen, fordi filmen er helt utrolig. In the Heat of the Night (1967) - Nokså gammel film, men den holder seg jævlig bra. Hadde det ikke vært for bildekvalitet, så kunne man nesten tro den var laget på 2000-tallet. Svært god dialog og skuespill. Spesielt av Rod Steiger. JFK (1991) - Filmen om Kennedy konspirasjonsteorien. Nuff said. "Death Note" (2006) - Anime-serie med den perfekte katt og mus historien. En av de smarteste manusene jeg har vært borti. Det finnes også to filmer som baserer seg første sesong av serien, og de er også ganske gode. Men serien er helt spektakulær. Dette er alle 10/10 filmer/serier i min bok, og anbefales på det sterkeste. Men jeg kan nevne noen andre som også kan være interessante: -"Twin Peaks" (1990) - Serie -Rising Sun (1993) -The Wicker Man (1973) - Hold deg unna remaken. -Angel Heart (1987) -Brick (2005) -Chinatown (1974) -The Bone Collector (1999) -Blow Out (1981) -Dressed to Kill (1980) -Mississippi Burning (1988) Endret 9. september 2007 av LunarPoet Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 The Usual Suspects Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 TUS har jeg sett. Så a Few Good Men på søndag. Den var meget bra indeed. Spesielt imponert ble jeg over scenen mellom Cruise og Nicolson i rettssalen. Fantastisk. Takk for listen LunarPoet. Kjøpte Twin Peaks på DVD for mange år siden, men så den aldri fordi jeg leste at serien ikke hadde noen konklusjon. Lenke til kommentar
Panic Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) The Usual Suspects 9468927[/snapback] Den er bra! Nattsvermeren, Memento, Identity og Copycat er også gode krim/thrillere. Endret 11. september 2007 av Panic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå