Raymond1985 Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Hei jeg og min far vurder å starte opp et firma, men da trenger vi et navn. håper at dere her inne kunne hjelpe meg med deg. Mitt navn er Raymond Christoffer Ulvang og min Far heter Edgar Ulvang vil at firma navn skal inneholde ting fra navnene vår. Samtidig hadde vært fint om vi hadde et uttrykk for vær bokstav i firma navnet som viste hva vi drev med og ønsket. Firma vi skal starte opp skal blant annet drive med: • Vaskehjelp • Flyttehjelp • Pakking (nedpakking og utpakking) • Hushjelp • Handling (matvarer) • Barnepass • Formidling av jobb • Små oppussing av hus og hage Håper på mange forslag Mvh Raymond Christoffer Ulvang Lenke til kommentar
helto Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Heisann Vet ikke om forslget mitt inneholder nok av navnene deres jeg. Men en blanding av Edgar og Raymond; "Edmond Service AS". Veit ikke om dere har planer om å bli et aksjerselskap, men synes det passet så bra med "as", så jeg måtte bare ta det med... Lenke til kommentar
Raymond1985 Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Heisann Vet ikke om forslget mitt inneholder nok av navnene deres jeg. Men en blanding av Edgar og Raymond; "Edmond Service AS". Veit ikke om dere har planer om å bli et aksjerselskap, men synes det passet så bra med "as", så jeg måtte bare ta det med... 9455625[/snapback] Takk for et spenende forslag. har du flere så kom med di, tror ikke vi skal stare opp et as enda men et enkelt foretag, må man ikke ha med etternavne i et sont? MVH Raymond Christoffer Lenke til kommentar
Harry_Bosch Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Ulvang & Sønn AS? Lenke til kommentar
gather Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Et enkeltmannsforetak er kun for en person, det må du huske. Såvidt jeg erindrer er det en del styr med å ansette folk i et enkeltpersonsforetak (masse papirarbeid selv i 5 år etter av selskapet er avsluttet/arbeidsforholdene er avsluttet). Jeg vil heller anbefale dere å se på Delt Ansvar (DA) eller en annen selskapsform. Når det gjelder navn i firmanavn for enkeltmannsforetak så er det nødvendig at etternavnet er med i det registrerte firmanavnet. Du er såvidt jeg vet nødt til å bruke dette i markedsføring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå