AlecTBM Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Jeg skal sette opp en HP laserjet 1200 på en debian server med CUPS (Common Unix Printing System) og legge den ut på nettverket. Men jeg har nå sleti med det i flere timer og googlinga hjalp ikke så mye som jeg hadde håpet. Og nå trur jeg at web interfacen til CUPS er det som hvil hjelpe meg mest nå. Men det eneste problemet er at jeg kun har tilgang til den lokalt og ikke eksternt. Siden dette er en server så har jeg ikke noe GUI så jeg bruker links som browser. Men den klarer ikke å ta innloginga på web interfacen, som da resulterer i 401 melding Var ganske umulig å google dette siden cups kan brukes til å printe ut over nettverk (remote) Og det jeg klarer å finne hjelper ikke siden det er en annen syntax og når jeg prøver å fikse det slik at den blir ok, så funekr det ikke. Takker for hjelp Endret 8. september 2007 av AlecTBM Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 /etc/cups/cupsd.conf http://www.cups.org/documentation.php/ref-cupsd-conf.html Description The Allow directive specifies a hostname, IP address, or network that is allowed access to the server. Allow directives are cummulative, so multiple Allow directives can be used to allow access for multiple hosts or networks. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Tja Vil ikke funke. Uansett kor mye jeg prøver Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Nå har jeg lett litt rundt på cups.com og finner ingenting som hjelper meg. Dette ble ganske frustrerende. EDIT: Her er cupsd.conf fila fra standard ## # Sample configuration file for the Common UNIX Printing System (CUPS) # scheduler. See "man cupsd.conf" for a complete description of this # file. # # Log general information in error_log - change "info" to "debug" for # troubleshooting... LogLevel warning # Administrator user group... SystemGroup lpadmin # Only listen for connections from the local machine. Listen localhost:631 Listen /var/run/cups/cups.sock # Show shared printers on the local network. Browsing On BrowseOrder allow,deny BrowseAllow @LOCAL # Default authentication type, when authentication is required... DefaultAuthType Basic # Restrict access to the server... <Location /> Order allow,deny Allow localhost </Location> # Restrict access to the admin pages... <Location /admin> Encryption Required Order allow,deny Allow localhost </Location> # Restrict access to configuration files... <Location /admin/conf> AuthType Basic Require user @SYSTEM Order allow,deny Allow localhost </Location> # Set the default printer/job policies... <Policy default> # Job-related operations must be done by the owner or an adminstrator... <Limit Send-Document Send-URI Hold-Job Release-Job Restart-Job Purge-Jobs Set-Job-Attributes Create-Job-Subscription Renew-Subscription Cancel-Subscription Get-Notifications Reprocess-Job Cancel-Current-Job Suspend-Current-Job Resume-Job CUPS-Move-Job> Require user @OWNER @SYSTEM Order deny,allow </Limit> # All administration operations require an adminstrator to authenticate... <Limit Pause-Printer Resume-Printer Set-Printer-Attributes Enable-Printer Disable-Printer Pause-Printer-After-Current-Job Hold-New-Jobs Release-Held-New-Jobs Deactivate-Printer Activate-Printer Restart-Printer Shutdown-Printer Startup-Printer Promote-Job Schedule-Job-After CUPS-Add-Printer CUPS-Delete-Printer CUPS-Add-Class CUPS-Delete-Class CUPS-Accept-Jobs CUPS-Reject-Jobs CUPS-Set-Default> AuthType Basic Require user @SYSTEM Order deny,allow </Limit> # Only the owner or an administrator can cancel or authenticate a job... <Limit Cancel-Job CUPS-Authenticate-Job> Require user @OWNER @SYSTEM Order deny,allow </Limit> <Limit All> Order deny,allow </Limit> </Policy> # # # # Printcap: the name of the printcap file. Default is /etc/printcap. # Leave blank to disable printcap file generation. # Printcap /var/run/cups/printcap # # PrintcapFormat: the format of the printcap file, currently either # BSD or Solaris. The default is "BSD". # #PrintcapFormat BSD #PrintcapFormat Solaris # # PrintcapGUI: the name of the GUI options panel program to associate # with print queues under IRIX. The default is "/usr/bin/glpoptions" # from ESP Print Pro. # # This option is only used under IRIX; the options panel program # must accept the "-d printer" and "-o options" options and write # the selected printer options back to stdout on completion. # #PrintcapGUI /usr/bin/glpoptions Edit2: Der klarte jeg det Jeg måtte kommentere ut Encryption Required Order allow,deny Allow localhost i <location /admin> Og endre Order allow,deny til Order deny,allow i <location /> Endre Listen localhost:631 til Listen *:631 Og nå fikk jeg da tilgang EDIT3: Jeg fikk tilgang ja, Men ikke til å gjøre endringer EDIT4: Fikk kobla meg til via links nå etter att jeg installerte ssl på den Fikk lagt til printern og alt er nydelig Endret 9. september 2007 av AlecTBM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå