Jon Ivar Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Har også et problem her. Har hengt opp en ny antenne på taket og lagt ledningen ned i kjelleren og opp i en kontaktboks på veggen inne i stua. Men når jeg kobler til via denne kontakten får jeg ikke signal i det heletatt. Om jeg imidlertid river ned kontakten på veggen og bare hefter sammen kobbertråden og skjermen på ledningen fra taket og ledningen inn til tuneren så er alt supert. Har prøvd 3 forskjellige kontakter nå. Hva gjør jeg galt? Kontakten er koblet riktig, det er det ingen tvil om. Er det en spesiell kontakt jeg må ha? Har prøvd 1dB, 3dB og 7dB kontakter uten hell nå. I teorien skal jo dette funke helt fint, så jeg ville tippe at et eller annet sted er det en en ledning e.l som tar borti når du har satt på kontakt lokket igjen. Jeg ville tatt en runde med firedobbelsjekking og sørget for at alt er koblet og festet ordentlig. (selv om jeg har en følelse av at du kanskje har gjort dette en del ganger nå...) Det er det eneste jeg kan kommer på hvertfall. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Har tenkt å lage meg ny pc snart : - Er det mulig å kjøpe et dekoder-kort som kan benytte seg av det digitale bakkenettet i norge? Hva med RiksTv kort? Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 I teorien skal jo dette funke helt fint, så jeg ville tippe at et eller annet sted er det en en ledning e.l som tar borti når du har satt på kontakt lokket igjen. Jeg ville tatt en runde med firedobbelsjekking og sørget for at alt er koblet og festet ordentlig. (selv om jeg har en følelse av at du kanskje har gjort dette en del ganger nå...) Det er det eneste jeg kan kommer på hvertfall. Blir vel sjette runden nå tenker jeg Og jeg flytter inn på lørdag, så har litt mer enn middels lyst til å ha det klart før den tid. Krøp til korset og kjøpte kontakt på Biltema her om dagen, bare for å ha prøvd alt. Jeg må jo gjøre dette veldig feil? Tenker jeg gyver på en gang til i kveld, og da tar jeg bilder underveis. Så får dere rope om det er noe jeg gjør fryktelig galt. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Har tenkt å lage meg ny pc snart : - Er det mulig å kjøpe et dekoder-kort som kan benytte seg av det digitale bakkenettet i norge? Hva med RiksTv kort? tja, du har jo tv-kort-delen av forumet. Har ikke hørt om noen løsning som virker 100% ennå, men så har jeg ikke fulgt veldig med heller.. edit: den som leter han finner, etc.. Fungerer mot RiksTV i følge produsenten selv: http://www.digital-everywhere.com/en/alcms...?sid=1190057740 http://www.digital-everywhere.com/en/alcms...?sid=1190404664 Endret 18. november 2007 av Halvis Lenke til kommentar
spiderworm Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Fungerer kun med gratiskanelene til NRK, kort delen fungerer ikke enda. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Har tenkt å lage meg ny pc snart : - Er det mulig å kjøpe et dekoder-kort som kan benytte seg av det digitale bakkenettet i norge? Hva med RiksTv kort? tja, du har jo tv-kort-delen av forumet. Har ikke hørt om noen løsning som virker 100% ennå, men så har jeg ikke fulgt veldig med heller.. edit: den som leter han finner, etc.. Fungerer mot RiksTV i følge produsenten selv: http://www.digital-everywhere.com/en/alcms...?sid=1190057740 http://www.digital-everywhere.com/en/alcms...?sid=1190404664 Fungerer kun med gratiskanelene til NRK, kort delen fungerer ikke enda. Tusen takk for svarene, og beklager at jeg ikke lette i tv-kort delen av forumet - var ikke klar over den. Endret 18. november 2007 av lithium Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Er det noen løsning for kort delen i sikte? Slik at vi kan få alle RiksTV kanalene på PC-en ? Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Ok, ikke for å gjøre noe ulovelig, men er det mulig å benytte seg av noe ala DreamBox for også kunne nytte seg av RiksPakken gratis? Ja/Nei spørsmål Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 Hørte at man kunne få inn Sverige, så jeg søkte og fikk inn 8 nye kanaler, alle svenske. svt1, 2, svensk tv3, svensk disney channel, men det står, inget signal funnet. Hva er galt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå