VikinGz Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 jeg undres... hvor blir det av TVNorge med den nye rikspakken... Viss TV2 bestemmer seg for å ta betaling fra 2009, så blir digitale bakkenette en negradering i forhold til det vi er vant med... Med gode analoge signal er lyden god nok, og bildet fint nok... VILL HELLER HA KANALER OG ANALOGT NETT, enn digitalt nett og bare NRK ditt og NRK datt Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 jeg undres... hvor blir det av TVNorge med den nye rikspakken...Viss TV2 bestemmer seg for å ta betaling fra 2009, så blir digitale bakkenette en negradering i forhold til det vi er vant med... Med gode analoge signal er lyden god nok, og bildet fint nok... VILL HELLER HA KANALER OG ANALOGT NETT, enn digitalt nett og bare NRK ditt og NRK datt 9620860[/snapback] TV Norge er allerede med i Rikspakken. Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 jeg undres... hvor blir det av TVNorge med den nye rikspakken...Viss TV2 bestemmer seg for å ta betaling fra 2009, så blir digitale bakkenette en negradering i forhold til det vi er vant med... Med gode analoge signal er lyden god nok, og bildet fint nok... VILL HELLER HA KANALER OG ANALOGT NETT, enn digitalt nett og bare NRK ditt og NRK datt 9620860[/snapback] Ironisk nok så må det legges om til digitale signaler for å frigjøre plass til flere kanaler i bakkenettet... Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Så på Heroes på NRK3 nå men hadde seriøse lipsync problemer. Andre som har opplevd dette? Er i Hedmark området.. Lenke til kommentar
spiderworm Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Lipsync er ett problem det jobbes med. Hos meg har det blitt tålig bra ved å stille lyd forsinkelsen til 80ms i menyen på Grundig 8720 boksen. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 kommet noen nye bokser enda? Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 kommet noen nye bokser enda? 9664411[/snapback] Det skal være godkjent en ny mottager i forrige uke i følge Teknofil.no http://www.teknofil.no/wip4/bedre_bakkenet.../d.epl?id=17810 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) okei. Sagem'en har ikke mulighet for opptak nei, og ikke digitale tjenester. (bl.a digital tekst tv) da venter jeg Endret 8. oktober 2007 av Simkin Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Noen som vet om jeg bare kan kjøpe en vanlig liten bordantenne med kontakt fra clas ohlson for at RIKS-TV skal fungere eller må det større antenner til? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Noen som vet om jeg bare kan kjøpe en vanlig liten bordantenne med kontakt fra clas ohlson for at RIKS-TV skal fungere eller må det større antenner til? Det kan vel ingen svare på men er det bra signal i området burde det gå bra, kjøp en og prøv. Hva bruker du i dag for og få inn TV2? Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Er det ingen sendinger med surroundlyd på riks-tv? Synes ivertfall de rene filmkanalene burde ha surround. Er frustrert over hvor dårlig rikspakken er i forhold til prisen. Jeg ser på følgende kanaler. NRK1, NRK2, TV2, TV norge og Discovery channel. Og hvorfor i alle dager har de "The voice"? Når de bare skal ha en musikk-kanal, burde de valgt en som spiller noe annet en rap. Nei. Gi meg en ny pakke. Tv2, tv n, xtreme sport channel, mtv og discovery. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 blir bildet noe bedre med digital boks vs analoge signaler? har en forholdsvis stor tv ganske nærme, 37" lcd-tv, og det er ikke krystall klart akkurat. bruker ute antenne på den Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 ett spm til: kan man ta opp et program, og se på et annet et med de 2 tunera som er ute nå? Lenke til kommentar
spiderworm Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Nei, både Grundig og Sagem modellen er utstyrt med en tuner hver. Modeller med to tunere og innebygget harddisk vil komme senere. Endret 21. oktober 2007 av spiderworm Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) da kommer RiksTV til Hedmark i morgen. lurer på om det blir travelt på elkjøp o.l butikker Endret 7. november 2007 av Simkin Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Har jo forsåvidt vært oppe i godt over en måned... Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) ja.. men ikke offisielt har faktisk vært prøvesendinger her i et helt år. Endret 8. november 2007 av Simkin Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Noen her med en god definisjon på digital tv? Ser en hel masse Viasat-reklame som sier at Viasat allerede er digitalt. Hvor går grensen mellom digital og analog? Selv mener jeg å ha digitalt helt fremt til lcd-panelet og kaller det gjerne digitaltv. RiksTV og HDMI. Hadde jeg hatt digitaltv med en paraboltuner og en scartkabel? Husker det var mange som sleit med Get når det slang frempå "digital" uttrykket når deres tuner kom. Har også et problem her. Har hengt opp en ny antenne på taket og lagt ledningen ned i kjelleren og opp i en kontaktboks på veggen inne i stua. Men når jeg kobler til via denne kontakten får jeg ikke signal i det heletatt. Om jeg imidlertid river ned kontakten på veggen og bare hefter sammen kobbertråden og skjermen på ledningen fra taket og ledningen inn til tuneren så er alt supert. Har prøvd 3 forskjellige kontakter nå. Hva gjør jeg galt? Kontakten er koblet riktig, det er det ingen tvil om. Er det en spesiell kontakt jeg må ha? Har prøvd 1dB, 3dB og 7dB kontakter uten hell nå. Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Vil tro at det med digital-tv menes at signalene ut fra senderen er digitale i stedet for analoge, enkelt og greit. Hvorvidt skjermen du kobler til mottageren er analog eller digital har neppe noe å si for definisjonen. Til sammenlikning er jo internett et digitalt medium uansett om skjermen du har koblet til PC-en har DVI eller ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå