Gå til innhold

Tråden som omhandler digital-tv.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opp og ned hvor mye det koster, har vel blitt billigere med årene. Kommer ann på om det må gravearbeid til eller om kabelen ligger nær husveggen allerede. Skal man bo på stedet en stund kan det jo være en mulighet, ikke umulig å få en god avtale hvis man binder seg? Vet ikke hvem som leverer kabel men kan jo være at leverandør kan tilby internett over kabel, IPTV nå eller i fremtiden.

 

Fleste leverandører av digitalt kabel-tv har også halvårsavgifter for oppdatering av kort osv.

 

Skader aldri med en telefon for å forhøre seg om pris i alle fall.

 

Selv har jeg hatt satelitt fra Canal Digital i mange år men valgte å gå over til RiksTV pga pris og utvalg. Har savnet TV3 og syntes utvalget i grunnpakken til RiksTV er bra, greit nok at satelitt har flere kanaler men mye listefyll spør du meg.

Lenke til kommentar
Kortavgiften er omtrent den samme hos alle disse tre selskapene:

 

Viasat 349.- kr per halvår,

Canal Digital 399/699.- kr per halvår

RiksTV 360.- kr per halvår.

 

TV2 får du kun hos Canal Digital og RiksTV over bakkenett/satelitt. Har du mulighet for kabel eller IPTV varierer vel tilbudet.

9473166[/snapback]

du slipper kortavgift med digitale bakennete.

Tv2 er tilgjengelig på bakkenettet ut 2009

etter da regner jeg med 49/kr mnd eller noe sånt..

Vi mister også TVNorge....

Det vill si at tilbudet blir ennda dårligere med digitale bakenette.

 

Så det er igjen de med minst som faller utenfor som vanlig...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Hvis TV2 går for en modell med 49.-kr per måned mister de i alle fall meg som kunde. En kanal som sender såpass med reklame kan ikke legge seg på det nivået. TV2 har i mine øyne bare blitt verre med årene, hadde det ikke vært for fotballen kunne jeg klart meg uten allerede nå. At det blir en TV2-pakke når det analoge stenger er nok trolig, men prisen blir alfa og omega. De skal jo helst beholde flest mulig kunder for å kunne trekke annonsører.

 

TV2 kan velge å fortsette som åpen/gratis kanal etter 2009, men tror nok de går for en egen TV2-pakke med: TV2, TV2 Zebra, TV2 nyhetskanalen, TV2 filmkanalen og eventuelt andre kanaler de finner for godt å starte. Selger TV2 sportskalene dårlig blir denne sikkert også lagt inn i en pakkepris.

 

TV2 skal jo få en egen kanalpakke (mux) når det analoge nettet stenger, samme gjør NRK og de tre gjenværende blir mest sannsynlig fordelt mellom RiksTV 2,5 og ny leverandør 0,5.

 

Med bakkenettet slipper man kortavgift hvis man kun skal ha gratispakken ja, Rikspakken og høyere krever kortavgift.

 

Grunnen til at vi har TVNorge i det analoge nettet nå er vel pga lokal-tv, hvis ikke hadde vel ikke TVNorge kunne fått sende i det analoge nettet? Er vel snakk om at avtalen TVNorge har med lokal-tv stasjoner rundt omkring i landet går ut ved nyttår og da skal vel også TVNorge forsvinne i det analoge nettet fra 1.1.2008.

Lenke til kommentar
Syntes det er dårlig at vi må betale for og bli foret med reklame, hadde det ikke hvert for fotballen og humor seriene hadde jeg klart meg uten og så :p

9475159[/snapback]

jupp, er akurat det samme skiten med tv3

Og de og viasat 4 sender norges em kvalik kamper... Noe NRK burde ha kjøpt.

 

Men så lenge nrk eier en tredjedel av rikstv, da må jo nrk tjene noen gryn på pakene de selger, så får vi kanskje bedre tv også =)

Hender seg at det kommer en bra film av og til, mange i begynnelsen av sommeren...

Samt får vi se serier som rome etc, nrk har kjøpt retigheter til å vise disse...

Samt nye sesongen av south park tror jeg var kjøpt inn :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hvordan er det med betaling på digital tv? (riks tv)

 

skal ha rikspakken etterhvert. må jeg betale hele beløpet med en gang? eller er det fast hver måned? må jeg betale boksen kontant der å da?

9536644[/snapback]

 

du kan velge om du vil betale månedsvis, kvartalspris kanskje også halvårs/helårs.

jeg kjøpte boks på expert, kostet 50øre med ett års binding.

Lenke til kommentar
Hvis TV2 går for en modell med 49.-kr per måned mister de i alle fall meg som kunde. En kanal som sender såpass med reklame kan ikke legge seg på det nivået. TV2 har i mine øyne bare blitt verre med årene, hadde det ikke vært for fotballen kunne jeg klart meg uten allerede nå. At det blir en TV2-pakke når det analoge stenger er nok trolig, men prisen blir alfa og omega. De skal jo helst beholde flest mulig kunder for å kunne trekke annonsører.

 

TV2 kan velge å fortsette som åpen/gratis kanal etter 2009, men tror nok de går for en egen TV2-pakke med: TV2, TV2 Zebra, TV2 nyhetskanalen, TV2 filmkanalen og eventuelt andre kanaler de finner for godt å starte. Selger TV2 sportskalene dårlig blir denne sikkert også lagt inn i en pakkepris.

 

TV2 skal jo få en egen kanalpakke (mux) når det analoge nettet stenger, samme gjør NRK og de tre gjenværende blir mest sannsynlig fordelt mellom RiksTV 2,5 og ny leverandør 0,5.

 

Med bakkenettet slipper man kortavgift hvis man kun skal ha gratispakken ja, Rikspakken og høyere krever kortavgift.

 

Grunnen til at vi har TVNorge i det analoge nettet nå er vel pga lokal-tv, hvis ikke hadde vel ikke TVNorge kunne fått sende i det analoge nettet? Er vel snakk om at avtalen TVNorge har med lokal-tv stasjoner rundt omkring i landet går ut ved nyttår og da skal vel også TVNorge forsvinne i det analoge nettet fra 1.1.2008.

9474450[/snapback]

 

Regner vel med at TV2 inngår i RiksPakken fra 2010 slik alle de andre TV2 kanalene gjør. Hvis det også blir en egen TV2 pakke så regner jeg med at det bare er en mulighet for å abbonere kun på TV2's tilbud. TV2 har jo 4 betaltv kanaler allerede i TV2 Zebra,TV2 Filmkanalen,TV2 Sport og TV2 Nyhetskanalen. Flere kan det jo bli med en hel mux.

 

Hvis TV2 fortsetter gratis på RiksTV kortet etter 2010 så regner jeg med at andre kanaler må tillates det samme. TV2 ville vært i Rikspakken slik jeg forstod det men de ble pålagt av myndighetene å være gratis i digitalt bakkenett så lenge TV2 sender analogt. Viasat4 som også ville sendt gratis (men som overraskende nok ikke er gratis på Viasat) vil sannsynligvis klage dersom TV2 får lov til å ha enerett på gratis tv etter 2010.

 

Det er jo heller ikke sikkert at det blir så mye fotball tilbake på "gratis" TV2. Allerede nå er mange av de mest interessante kampene flyttet over på betal-tv kanalene til TV2.

 

Når det gjelder fordeling av 3 nye mux etter 2010 så er det vel mye som tyder på at det blir kamp om disse frekvensene. En ny levrandør skal få 0,5mux men MTG mener naturlig nok at en ny levrandør må få like mye kapasitet som RiksTV. Hvis det er slik det blir så tror jeg man kan glemme HDTV i bakkenettet (bortsett fra kanskje NRK&TV2 i HD) . En ny levrandør vil neppe bruke båndbredde på HDTV dersom det skal konkurreres mot RiksTV på antall kanaler. En annen sak er at det sannsynligvis er mange flere kanaler som ønsker plass i et riksdekkene bakkenett når nettet utvides. Det er heller ikke bra med tanke på HDTV.

http://www.teleavisen.no/wip4/nyheter/vaer...-d.epl?id=17067

 

Slik jeg har forstått det så er det lokal-tv som har konsesjon i analogt bakkenett - ikke TVNorge. TVNorge får vel ganske enkelt sendetid siden de samarbeider med lokal-tv.

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar
Vil bare si ifra til dere som har betalingsanmerkninger, så får dere ikke

kjøpt noe annet enn bare dekoder med nrk1 pakken.

Med andre ord, folk med anmerkning er utestengt fra hele oppgraderingen

til digitale sendinger med bakkenettet.

(bortsett fra nrk)

 

hvor har du dette fra?

 

nå tror jeg du har misforstått.

 

altså, du må tegne et årsabbonement, hvis du da kan betale hele beløpet med en gang, så kan da vel ingen nekte deg det? er jo bare å få en annen til å betale for deg f.eks. boksen kan du jo bruke overalt. problem solved

 

er nok å ikke få det på avdrag du mener.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Var nede i butikken idag, og fikk ikke kjøpe dekoder med rikspakken.

Grunnen var en anmerkning. Da fikk jeg jo tilbud om å betale

hele beløpet med en gang. Men! Da kunne jeg bare bruke visa kort

til betaling, og det har jeg ikke.

Så hvis du ikke har visa, og har anmerkning, så får du ikke kjøpe

rikspakken.

 

Jeg ringte også ntv og forklarte saken, og de inrømmet

at det var en problemstilling som ikke var tatt hensyn til.

 

edit:

må nesten legge til at ja, jeg har skrevet dette i litt frustrasjon,

for vi er jo tvunget til å legge om til digital innen et par år.

Jeg får vel prøve å se positivt på det, at jeg har noen år igjen

å spare penger på... :/

Endret av Jon Ivar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...