Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til komplett konebilanlegg?

Cid

Anbefalte innlegg

Kona klager på for lite lyd i bilen, hun er ingen feinscmecker, så her snakker vi max SPL og ikke veldig mye " luftige overtoner " og " sub som det gamle norske grunnfjellet "

Det skal helst ikke knekke hele familiebudsjettet, og det skal spille så hun blir uvel i magen, og jeg skal ikke ha noe annet enn en sub og to 6x9" som havner utenfor bilens originale monteringshull, bilen er en 1994 Renault Laguna sedan. Denne har en plass ved A-stolpen på dashbordet, der tror får jeg skviset inn høyttalere på 10-12cm diameter, i dørsidene foran ca 6 1/2", det er allerede to 6x9" hull i hattehyllen, derfor skal disse enten tettes, eller to høytalere monteres der, hvis de tettes så er det to originale 5 1/4" (?) plasser i panelet under C-Stolpen som kan brukes.

Mine tanker er så langt:

A-stolpe - 4" coax High/mid

Dørside - 6 1/2" midbass

Hattehylle - 6x9"

Bagasje - 12" sub

Vil èn tolv tommer være nok til at kona MÅ skru ned? Og vil resten av systemet klare å følge med opp til litt over akseptable lyttenivåer? Og hvilke merker kan jeg eventuelt se på for å få til dette på et budsjett? Er det andre tips triks som jeg bør vurdere?

Ville være veldig takknemlig for litt hjelp......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En 12 tommer kan gi heftig trøkk hvis den monteres i ei optimalkasse og får nok av forsterkerkraft, gjerne litt mer enn det som er oppgitt fra produsent.

Magnat Express 12 er en sub som gir mye trøkk for pengene og er noe å vurdere i ditt tilfelle, Hvis du bygger kasse til den etter tegningene som du finner på produsentens hjemmeside, og kombinerer det med en kraftig forsterker, så skulle det nok bli trøkk nok for din frue.

Lenke til kommentar

Det kommer ann på hvor mye hun tåler det :p

Jeg har bare en Pioneer TS-W307D4 i bilen, og med en forsterker som leverer litt power får den i allefall min mor til å føle seg uggen i bilen..

Men det er bare en liten golf også da..

Og skal sies at du sikkert får bedre element til den prisen, men jeg kjøpte elementet fordi jeg fikk en god pris på det :)

Endret av espennyh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...