Gå til innhold

Gammel 98 (ikke SE) -> Trådløst internett?

potet2

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått meg en gammel Windows 98 nå, og vil gjerne ha den på det trådløse nettet. problemet er bare en ting: Jeg får jo ikke koblet den til uten å kjøpe ett passende WLAN kort elns. Og jeg vil ha det billigst mulig. Men når jeg ser på de forskjellige løsningene som er til salgs på komplett.no, så står det enten ikke hvem PC det passer til, ellersstår det bare "windows 98 SE, windows 2000 osv." Vet noen om noen billige ting som kan få en 98 på internett uten kabler? Trenger ikke være så rå hastighet, ruteren er en Cnet. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat. Vel Windows 98 (ikke SE) hadde visst en del mangler på støtte.

F.eks. tror jeg kun SE-versjonen har støtte for USB. (?)

Det samme er sikkert tilfelle med en del annet utstyr.

Forslag:

1) Det er sikkert noen som har en gammel Win98SE «ligende» å slenge.

Går sikkert an å installere.

NB! Vet ikke om dette er lovlig, men tviler på om noen bryr seg om dette noe særlig mer.

2) Installer en Linux-versjon på PC-en. Finnes mange Linux-distribusjoner som støtter gammel hardware. Dessuten er det meste gratis og stabilt. Du trenger heller ikke anti-virus eller anti-spyware.

P.S Jeg oppgraderte en eldgammel bærbar PC fra Win98 til Win98SE for et års tid siden. Grunnen er at PC-en er gammel og utslitt med kun 32 MB RAM. Med Win98SE fikk jeg til å plugge inn et nettverkskort i form av et USB-innstikk. Fungerte greit, iallfall til å surfe på nettet med.

:cool:

Lenke til kommentar

Det jeg pleier å gjøre når jeg har gamle maskiner som skal på WLAN er å kjøpe en boks som kan stå i client modus, f.eks en Linksys WET54G eller tilsvarende. Da trenger du bare et gammelt kablet nettverkskort, noe som er mye enklere å få opp på gamle maskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...