simen44 Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Hei Jeg har nettopp runda "curse of monkey island" og leter etter et lignende spill. Har prøvd 1,2 og 4 men disse falt ikke helt i smak. likte ikke 1 og 2 p.g.a.ingen speech, ingen muisikk o.s.v. Prøvde også Escape from monkey island men likte ikke knotrollene noe særlig. Derfor så lurer jeg på om noen vet om et spill med lik "tegna" 2-D grafikk som Curse, bra humor, musikk o.s.v. takker på forhånd for svar. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Slenger meg på denne, koste meg og med den. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Sjekk ut Runaway, Broken Sword blant annet. Kanskje ikke like mye humor, men svært gode spill innen sjangeren. Lenke til kommentar
SiBC Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Sjekk ut Day of the Tentacle. er mye likt curse of the monkey island, begge er lucas arts spill Lenke til kommentar
simen44 Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Sjekk ut Day of the Tentacle. er mye likt curse of the monkey island, begge er lucas arts spill 9454314[/snapback] har prævd det....helt ok men jeg leter etter spill med "tegna" grafikk Lenke til kommentar
simen44 Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Sjekk ut Runaway, Broken Sword blant annet. Kanskje ikke like mye humor, men svært gode spill innen sjangeren. 9454204[/snapback] Har disse speech""" Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 De er jo mange gode serier innefor adventure-sjangeren. Et utrolig undervurdert spill er Grim Fandango - begynner å bli gammelt, men tidløs humor. Lucasarts har jo en helt del vittige pek og klikk-eventyr i mappa si. Husker også at Discworld, med Rincewind som hovedperson kom til PC, men husker ikke hvem som lanserte det. Dette er jo stappfullt av sprø humor fra bøkene om Discworld-verdenen. Monty Pyton-style. Ellers så har jo Sierra relansert sine classic serier som Kings Quest, Police Quest og Space Quest i samlebokser til en rimelig penge. Her er det mye spillhistorie. De første spillene er jo riktignok "skrivespill", men guri for en herlig serie. Broken Sword er jo nevnt, og er en meget god serie i mine øyne. Lenke til kommentar
lynzh Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Skaff deg Runaway 2: Dream of the turtle, jeg kom meg ganske langt i det spillet og grafikken er ganske grei. Humoren er også på topp. Lenke til kommentar
simen44 Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Skaff deg Runaway 2: Dream of the turtle, jeg kom meg ganske langt i det spillet og grafikken er ganske grei. Humoren er også på topp. 9454360[/snapback] Men igjen: er det speech? Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Prøv Full Throttle <3 Lenke til kommentar
radivx Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Skulle akkurat foreslå som Northern, Full Throttle. Litt inn i fremtiden. Handler om en motorsykkelgjengleder som havner i trøbbel. Utrolig gøy spennende adventure. Lenke til kommentar
P1ay Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Sjekk ut Day of the Tentacle. er mye likt curse of the monkey island, begge er lucas arts spill 9454314[/snapback] har prævd det....helt ok men jeg leter etter spill med "tegna" grafikk 9454322[/snapback] Vil absolutt si at Day of the Tentacle har "tegnet" grafikk... Men ellers er vel Sam & Max (originalen) som nylig er relansert og Discworld 1 og 2 (med bla.a Eric Idle fra Monty Python og Baldrick fra Black Adder som stemmer) det nærmeste du kommer. Glimrende spill. Discworld 1 kan lastes ned gratis helt lovlig. Vil også anbefale Broken Sword 1 og 2 som er to av mine favorittspill, men disse har en litt mer seriøs tone (selv om en del kommentarer vil få deg til å humre). Alle spillene som her er nevnt har tegneseriegrafikk og stemmer i spillet. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Curse er ein av dei beste spela eg har spelt. Den typen grafikk, speech og humoren var digg. Runaway 2: Dream of the Turtle såg gøyalt. Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Du må ta og teste Lula det er et ganske så bra spill Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Skremmer meg at ingen har nevnt Larry spillene Lenke til kommentar
aemil Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Alle adventure-spill LucasArts har lagd er perler. Full Throttle og Day of the Tentacle har stemmer, og det samme har Grim Fandango. Sistnevnte regner jeg som verdens beste adventurespill, det har alt et adventurespill skal ha: God historie, interessante karakterer, knallbra voiceacting, humor, bra puzzles osv osv. Vi også anbefale Discworld-serien, som jeg også ser er nevnt tidligere her. Både Discworld I, II og Noir er veldig gode adventurespill. Discworld II er kanskje det som ligner mest på Curse of Monkey Island grafikk-messig, men alle i serien er å anbefale. Lenke til kommentar
WyZarD Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Du kan også se på Simon the Sorcerer I og II. HAN er full av svart humor han. Lenke til kommentar
P1ay Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Klassisk scene fra Discworld=) Lenke til kommentar
Gribben_1243 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Prøv Full Throttle <3 9454530[/snapback] kan jeg si at jeg elsker deg Northern! husker det spillet fra barndomen men kunne aldri huske navnet! nå skal jeg gå retro de neste dagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå