Monica81 Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Jeg skal formatere min acer 9302 bærbar. Hvor ligger operativsystemet på denne? Må jeg trykke en tast ved oppstart, eller må jeg brenne ut en recovery cd? Har lett rundt omkring på PC'n men kan ikke finne noe. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Du burde lese bruksanvisningen for modellen du har. Men du er på riktig path. Du kan sikkert med å taste en tast undrer oppstart komme til recovery bilde, hvor du sikkert får instruks om at du er i ferd å få systemet ditt tilbake til factory...bla..bla. Og du har rett og for at du må brenne en recovery plate. Du finner sikkert det enten i vannlig Windows eller kanskje når du kommer til recovery saken....med tasten. Dvs velge å brenne først for så å "formatere". Recovery plata, hvis du lykkes med å lage, skal du bruke når du ellers IKKE lykkes med å taste noe tast i en senere anledning. Lenke til kommentar
Monica81 Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Har formatert den nå. Grunnen til at jeg formaterte, var at maskinen var utrolig treg. Tar 10 minutter å slå den på og 10 minutter å slå den av, timeglasset kommer opp noen sekunder når jeg prøver å åpne internett, alle programmer går treigt når man åpner og lukker... Den er fortsatt treg etter formateringen. Hva kan være grunnen til dette? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Den er fortsatt treg etter formateringen. Hva kan være grunnen til dette? Har ikke bærbar sjøl, men har lest at man med jevne mellomrom bør rengjøre prosessorviften for støv og lo-dotter. Hvis viften kjøler for dårlig, kan det vel føre til at prosessoren blir overopphetet og at noe innebygd beskyttelse-mekanisme i cpu'n stter ned klokkehastighten(blir treg) Lenke til kommentar
jarlehol Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Jeg skal formatere min acer 9302 bærbar. Hvor ligger operativsystemet på denne? Må jeg trykke en tast ved oppstart, eller må jeg brenne ut en recovery cd? Har lett rundt omkring på PC'n men kan ikke finne noe. Kan noen hjelpe? 9453492[/snapback] På en stasjonær Acer jeg nettopp formaterte lå recovery-partisjonen på Alt-F10 under oppstart. Usikker på om det er likt for bærbare, men verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Monica81 Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Jeg skal formatere min acer 9302 bærbar. Hvor ligger operativsystemet på denne? Må jeg trykke en tast ved oppstart, eller må jeg brenne ut en recovery cd? Har lett rundt omkring på PC'n men kan ikke finne noe. Kan noen hjelpe? 9453492[/snapback] På en stasjonær Acer jeg nettopp formaterte lå recovery-partisjonen på Alt-F10 under oppstart. Usikker på om det er likt for bærbare, men verdt et forsøk. 9458058[/snapback] Fikk formatert den, men den går fortsatt tregt Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Du kan prøve deg fram---men dog varsomt: -kjør----skrive msconfig---velg...oppstart. Her vil du se at det er en haug med tjennester som vil lastes inn under oppstart. Det er ikke farlig å krysse av her, men best hvis du kan indetifisere hva er hva. Derfor starter du med det du forstår. -du kan slå av for wireless---hvis det er en fysisk brytter til den, og slå på når du skal kople til nett. -du kan , før du du slår av maskinen, se under i Windows Oppgavebehandling, for hva som bruker mest av CPU og minne. Det vil gi deg antydning til hva det kan gjøres. Har du mye aktivitet der, så vil det gå langt tid å avslutte alt dette, fordi Windows vil prøve å avslutte. med å først fullføre alle oppgaver som er under pending. Som sagt du kan gå varsom fram. Ofte det er nettverk---antivirus-branmur-autopdates, og programmer som søker kontakt med leverandøren for oppgraderinger, og ellers litt "skummelt" kontakt med andre tjennester som gjør Pc-en å oppføre seg "kokos de lux" Lenke til kommentar
Monica81 Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Du kan prøve deg fram---men dog varsomt: -kjør----skrive msconfig---velg...oppstart. Her vil du se at det er en haug med tjennester som vil lastes inn under oppstart. Det er ikke farlig å krysse av her, men best hvis du kan indetifisere hva er hva. Derfor starter du med det du forstår. -du kan slå av for wireless---hvis det er en fysisk brytter til den, og slå på når du skal kople til nett. -du kan , før du du slår av maskinen, se under i Windows Oppgavebehandling, for hva som bruker mest av CPU og minne. Det vil gi deg antydning til hva det kan gjøres. Har du mye aktivitet der, så vil det gå langt tid å avslutte alt dette, fordi Windows vil prøve å avslutte. med å først fullføre alle oppgaver som er under pending. Som sagt du kan gå varsom fram. Ofte det er nettverk---antivirus-branmur-autopdates, og programmer som søker kontakt med leverandøren for oppgraderinger, og ellers litt "skummelt" kontakt med andre tjennester som gjør Pc-en å oppføre seg "kokos de lux" 9471984[/snapback] Ok tusen takk, skal prøve dette senere i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå