Gå til innhold

GPS enhet. 12 vs 20 kanaler

gaardern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei, det er ikke rart at man kan sjekke batteristatus på en Nokia GPS på en Nokia mobil. Vedder på om du har en litt eldre nokia eller sony ericcson så vil det ikke fungere, andre merker også forsovet. Nokia sine gps'r er veldig dårlige mtp. Kart og navigering. Gå heller for en av tom tom's eller garmin sine modeller ;).

Vi har da ikke blitt så late at vi ikke kan plukke mobilen opp og sjekke batteri statusen?

Lenke til kommentar
Hei, det er ikke rart at man kan sjekke batteristatus på en Nokia GPS på en Nokia mobil. Vedder på om du har en litt eldre nokia eller sony ericcson så vil det ikke fungere, andre merker også forsovet. Nokia sine gps'r er veldig dårlige mtp. Kart og navigering. Gå heller for en av tom tom's eller garmin sine modeller ;).

Vi har da ikke blitt så late at vi ikke kan plukke mobilen opp og sjekke batteri statusen?

9512267[/snapback]

Men det er en fin feature spør du meg. Jeg gikk for nokia sin mottaker forresten. Samme chipset som tomtom, så navigeringen bør være like god. Dessuten er det veldig kjekt når telefon og mottaker kan bruke samme lader.

Lenke til kommentar

9512267[/snapback]

Men det er en fin feature spør du meg. Jeg gikk for nokia sin mottaker forresten. Samme chipset som tomtom, så navigeringen bør være like god. Dessuten er det veldig kjekt når telefon og mottaker kan bruke samme lader.

9515456[/snapback]

Brikken kan være den samme men programvaren, brukergrensesnittet og kartet er helt foskjellige. M

Men grattis med kjøpet, Du vil nok ikke angre om du virkelig likte den. Hvilken modell er det foressten, og hvor masse kosta den?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har brukt Qstarz BT-Q818 til min HTC touch. Funker som bare det. Lades over USB, og det følger med vanlige lader og billader. Billaderen fungerer til HTC`n også.

Den har 32 kanaler og 32 timer batterilevetid. Den får rask fiks og er rimelig liten av str.

Var litt skeptisk til dette produktet i starten ettersom det var så ukjent for meg, og har en relativ ukjent gps brikke MK ett eller annet. Jeg søkte derfor litt rundt og fant ut at dette var helt på høyde med Sirfstar 3 brikken og på noen måter bedre.

Endret av kmb
Lenke til kommentar

Hei. Jeg har ikke peil på de siste nye mottakerene. Men selv har jeg med stort hell brukt denne fra Holux https://prisguiden.no/product.php?productId=32401 . For meg har den fungert utmerket med flere telefoner fra Nokia. Den bruker usb-lader og det følger også med billader. Jeg har nå en HTC-mobil og kan derfor bruke samme lader på begge, helt genialt!:o)

Holuxen bruker jeg nå sammen med google maps på HTCen, fungerer fint som en enkel posisjonstracking på kart, der jeg også kan få satellittbilder om jeg vil. Batteritiden er helt genial for mitt bruk, kan aldri huske at den har vært tom for strøm. Prisen på rundt 750kr er også grei!

Bare en anbefaling.

Lenke til kommentar
Hmm, men hvor ofte får man fix fra mer enn 12 satelitter? Leste at Nokia sim enhet gir status om batteri på telefonen den er koblet til, har TomTom samme mulighet?

9454504[/snapback]

Det er snakk om kanaler ikke satelitter. iIkke helt samme sak.

9607863[/snapback]

Har man 12 kanaler får man fix på max 12 satelitter samtidig.

Endret av gaardern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...