gaardern Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Skal kjøpe meg en bluetooth gps mottaker. TomTom sin har 20 mottakerkanaler, mens Nokia LD-3W har 12 kanaler. Er TomTom sin mottaker bedre ettersom den har flere kanaler, eller holder det med 12? Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Begge holder mål. Forskjellen er at den ene potensielt kan gi deg bedre gps-dekning og raskere oppdatering fra satelittene. -snubbel Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Hmm, men hvor ofte får man fix fra mer enn 12 satelitter? Leste at Nokia sim enhet gir status om batteri på telefonen den er koblet til, har TomTom samme mulighet? Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hei, det er ikke rart at man kan sjekke batteristatus på en Nokia GPS på en Nokia mobil. Vedder på om du har en litt eldre nokia eller sony ericcson så vil det ikke fungere, andre merker også forsovet. Nokia sine gps'r er veldig dårlige mtp. Kart og navigering. Gå heller for en av tom tom's eller garmin sine modeller . Vi har da ikke blitt så late at vi ikke kan plukke mobilen opp og sjekke batteri statusen? Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Hei, det er ikke rart at man kan sjekke batteristatus på en Nokia GPS på en Nokia mobil. Vedder på om du har en litt eldre nokia eller sony ericcson så vil det ikke fungere, andre merker også forsovet. Nokia sine gps'r er veldig dårlige mtp. Kart og navigering. Gå heller for en av tom tom's eller garmin sine modeller . Vi har da ikke blitt så late at vi ikke kan plukke mobilen opp og sjekke batteri statusen? 9512267[/snapback] Men det er en fin feature spør du meg. Jeg gikk for nokia sin mottaker forresten. Samme chipset som tomtom, så navigeringen bør være like god. Dessuten er det veldig kjekt når telefon og mottaker kan bruke samme lader. Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hei, det er ikke rart at man kan sjekke batteristatus på en Nokia GPS på en Nokia mobil. Vedder på om du har en litt eldre nokia eller sony ericcson så vil det ikke fungere, andre merker også forsovet. Nokia sine gps'r er veldig dårlige mtp. Kart og navigering. Gå heller for en av tom tom's eller garmin sine modeller . Vi har da ikke blitt så late at vi ikke kan plukke mobilen opp og sjekke batteri statusen? 9512267[/snapback] Men det er en fin feature spør du meg. Jeg gikk for nokia sin mottaker forresten. Samme chipset som tomtom, så navigeringen bør være like god. Dessuten er det veldig kjekt når telefon og mottaker kan bruke samme lader. 9515456[/snapback] Brikken kan være den samme men programvaren, brukergrensesnittet og kartet er helt foskjellige. M Men grattis med kjøpet, Du vil nok ikke angre om du virkelig likte den. Hvilken modell er det foressten, og hvor masse kosta den? Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Nokia LD-3W. 790,- Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Aha, til mobilen. Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Aha, til mobilen. 9539213[/snapback] Kjekt å lese første post innimellom Lenke til kommentar
kmb Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Jeg har brukt Qstarz BT-Q818 til min HTC touch. Funker som bare det. Lades over USB, og det følger med vanlige lader og billader. Billaderen fungerer til HTC`n også. Den har 32 kanaler og 32 timer batterilevetid. Den får rask fiks og er rimelig liten av str. Var litt skeptisk til dette produktet i starten ettersom det var så ukjent for meg, og har en relativ ukjent gps brikke MK ett eller annet. Jeg søkte derfor litt rundt og fant ut at dette var helt på høyde med Sirfstar 3 brikken og på noen måter bedre. Endret 30. september 2007 av kmb Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Hmm, men hvor ofte får man fix fra mer enn 12 satelitter? Leste at Nokia sim enhet gir status om batteri på telefonen den er koblet til, har TomTom samme mulighet? 9454504[/snapback] Det er snakk om kanaler ikke satelitter. iIkke helt samme sak. Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Hmm, men hvor ofte får man fix fra mer enn 12 satelitter? Leste at Nokia sim enhet gir status om batteri på telefonen den er koblet til, har TomTom samme mulighet? 9454504[/snapback] Det er snakk om kanaler ikke satelitter. iIkke helt samme sak. 9607863[/snapback] Så forklar da..? Lenke til kommentar
chrstein Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Hei. Jeg har ikke peil på de siste nye mottakerene. Men selv har jeg med stort hell brukt denne fra Holux https://prisguiden.no/product.php?productId=32401 . For meg har den fungert utmerket med flere telefoner fra Nokia. Den bruker usb-lader og det følger også med billader. Jeg har nå en HTC-mobil og kan derfor bruke samme lader på begge, helt genialt!:o) Holuxen bruker jeg nå sammen med google maps på HTCen, fungerer fint som en enkel posisjonstracking på kart, der jeg også kan få satellittbilder om jeg vil. Batteritiden er helt genial for mitt bruk, kan aldri huske at den har vært tom for strøm. Prisen på rundt 750kr er også grei! Bare en anbefaling. Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Hmm, men hvor ofte får man fix fra mer enn 12 satelitter? Leste at Nokia sim enhet gir status om batteri på telefonen den er koblet til, har TomTom samme mulighet? 9454504[/snapback] Det er snakk om kanaler ikke satelitter. iIkke helt samme sak. 9607863[/snapback] Har man 12 kanaler får man fix på max 12 satelitter samtidig. Endret 1. oktober 2007 av gaardern Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Av praktisk betydning har dette ikke noe å si da man som regel i Norge har mellom 4 og 8 satellitter maks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå