Gå til innhold

LØST! (NVIDIA firewall lagde prob for utorrent)

Sindree1

Anbefalte innlegg

Når jeg åpner uTorrent kommer det en melding:

"uTorrent er ikke kompatibelt med "NVIDIA Firewall" (nvappfilter.dll) som ser ut til å være installert på datamaskinen din. Programmet inneholder alvorlige feil, og kan forårsake at uTorrent krasjer eller oppfører seg rart, inkludert men ikke begrenset til å bruke opp alt minnet og låse seg. Vennligst avinstaller det programmet hvis du opplever problemer."

Akkurat dette skjer, med en gang jeg starter en torrent så låser pc'en seg og det eneste jeg kan gjøre er å reboote.

Detter er jo tydelig hvis et programm som følger med NVIDIA driveren til hovedkortet. Denne pc'en er 1 dag gammel :p Så har just installert driverene.

Finner nvappfilter.dll i system32 mappa, men finner ikke ut av hvor jeg kan avinstallere dette.

Er det noen som har håntert noe lignene og kan gi meg noen tips? :dribble:

Takker for svar!

Endret av Sindree1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper noen "eksperter" på dette området kan finne ut av dette :)

Finner ingen ting om noe NVIDIA firewall verken når jeg installerte hovedkort drivere, eller på noen options på NVIDIA menyen.

Installerte hovedkort driverene fra cd'en som fulgte med, aka de er sikkert litt gamle!

Endret av Sindree1
Lenke til kommentar

ja, kjører xp 32bit

problemet med formatering er bare at...jeg just la inn 400gig med filmer/spill fra en ekstern harddisk :( + installerte de fleste programmer jeg trenger + brukte windows update til å updatere windows etc...kommert til å ta evigheter å gjøre det igjen :p

Endret av Sindree1
Lenke til kommentar

"uninstall the nforce ethernet + nam.

then install only the nforce ethernet driver"

Skal prøve dette

Edit:

og dette

"SOLUTION is to uninstall by running the NAMSetup.exe on your Installation Disk. I had such trouble reading through these posts to find the solution, I decided to post myself. I just ran this file from my Motherboard install disk: \Drivers\Chipset\32bit\XP\Ethernet\NAM\NAMSetup.exe. Choose Unistall instead of Modify/Repair. This got rid of my P2P torrent program crashing problem. Hope this helps."

Endret av Sindree1
Lenke til kommentar
ja, kjører xp 32bit

problemet med formatering er bare at...jeg just la inn 400gig med filmer/spill fra en ekstern harddisk :( + installerte de fleste programmer jeg trenger + brukte windows update til å updatere windows etc...kommert til å ta evigheter å gjøre det igjen :p

9453785[/snapback]

for å være helt erlig så kan jeg ikke la være å si at du må jo være idiot hviss du har en 400 eller en 500 gb disk og laget EN partisjon og installert windows på og flytte mye dritt over til den. det er sykt jort.

man lager heller en partisjon på 30-50 gb for windows og resten til noe annet.

jeg anbefaler deg å enten avinstallere alle driverne du har installert fra platen.

og bruke driverne herfra: http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-us

edit: IKKE installer nvidia firewall da.

Endret av 1915
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...