Gå til innhold

AKG K518DJ Erfaringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et par selv, og er absolutt fornøyd. For å nevne noe, er lyden god til å komme fra en lukket hodetelefon, med temmelig tung bass, uten at det blir alt for rumlete (en pris å betale for å ikke få med seg omverdenen).

Støyisolasjonen er noenlunde god, ikke så god som K26P, men mer enn god nok til at man kan sitte i et bråkete klasserom eller på toget og fremdeles få med seg musikken på en god måte, uten at alle andre hører det samme som deg.

Konstruksjonen minner om overnevnte søstermodell, men har større kopper som sitter oppå ørene. Kan være litt ubehagelig i begynnelsen, men man venner seg til det, dette er uansett ikke hodetelefonen for de som vil sitte hjemme i godstolen og nyte musikk på lavt volum i mange timer i strekk.

Tilbake til forskjellene fra sin rimeligere bror, er det en annen type hodebånd, som ikke benytter mekanismen tilsvarende PortaPro. Dette gjør at de ikke lugger i håret, og heller ikke kveler deg om du har dem rundt halsen.

Det jeg synes er verst med denne hodetelefonen, bortsett fra litt mangel på komfort, som jeg har vendt meg til, er at ledningen er på tre meter og ender i en rett plugg, som i tillegg er ganske lang. Jeg har planer om å bytte den ut når jeg får tak på en plugg og ledning.

Er fullt mulig å ha den koblet til selv en ganske stor spiller i lommen, men jeg er litt redd for at det skal bli ledningsbrudd.

Så om du venner deg til at de klemmer fast rundt hodet (fest dem over en ball eller lingende for å dempe trykket) og at ledningen er lang, samt at de egentlig er på grensen til å gå ute på gaten med rent størrelsesmessig, er det supre hodetelefoner. Er ikke mange alternativer, i såfall må du velge K26P, som er mye billigere, eller en Sennheiser HD25, som koster tre ganger så mye, og i følge tester ikke er veldig mye bedre.

Forresten, det første du bør gjøre når du pakker dem ut av esken, er å fjerne de små tøyskivene som sitter inni putene, disse demper diskanten temmelig mye.

Edit: Glemte selvsagt å nevne det Captain Ødegård sier, det er egentlig bare farge, innpakning og navn som skiller dem. :) K81DJ er for øvrig svært populær på Head-fi.

Endret av Dradd
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

var forøvrig på jakt etter lukkede hodetelefoner selv for en stund siden. kjøpte dog sennheiser hd202. de isolerer noe til de grader, og på en bråkete buss så gjør det opp for at de har litt mye bass. koster dessuten halvparten av 518, men 518 ser bedre ut :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...