runela Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Har thomson speedtuch modem og linksys wrt54gl trådløs ruter. Vil åpne port 6881 men får ikke det til. har prøvd det meste av konfigurering. Får til og åpne den når jeg bruker pc direkte på modem så må være trådløs ruter som sperrer? Noen tips? Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Har thomson speedtuch modem og linksys wrt54gl trådløs ruter. Vil åpne port 6881 men får ikke det til. har prøvd det meste av konfigurering. Får til og åpne den når jeg bruker pc direkte på modem så må være trådløs ruter som sperrer? Noen tips? 9453220[/snapback] Problemet ditt er at du har to routere noe som skaper sånne problemer. Det du må gjøre er enten å sette Speedtouchen i bridge modus sånn at linksysen får den offentlige ip adressen, eller du kan åpne porten først i speedtouchen til ip adressen som linksys har, og fra linksysen og inn til maskinen som du skal ha forwarda porten til. Jeg ville helt klart valgt første metode. Skjønner ikke hvorfor folk går rundt og kjøper seg en ny router når de allerede har en. Dobbelt NAT skaper jo bare problemer. NAT i seg selv skaper problemer. Lenke til kommentar
runela Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Hvordan setter jeg linksysen i bridge mode? noen som vet? Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Hvordan setter jeg linksysen i bridge mode?noen som vet? 9459473[/snapback] Det er speedtouchen du må sette i bridge modus. Hvordan du gjør det finner du her: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...odem-index.html Husk også på at du da må sette linksysen til å koble opp via PPPoE. Dette gjør du ved å fylle inn brukernavn og passord på linksys boksen i web grensesnittet. Endret 9. september 2007 av rolvs Lenke til kommentar
runela Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Går ikke og følge guiden til telenor. Har nextgentel. Tok kontakt med de og de sa jeg burde sette linksys i bridge mode siden den var yterst.. syns også dette hørte veldi rart ut derfor jeg spurte her. Går ikke og sette denne speedtouch i bridge etter den måten telenor sin guide sier mann skal gjøre det. Lenke til kommentar
Carnatus Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg satt bare opp min trådløse ruter som en trådløs switch, og bruker rutermodemet som ruter. Funker det. Lenke til kommentar
runela Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Jeg satt bare opp min trådløse ruter som en trådløs switch, og bruker rutermodemet som ruter. Funker det. 9465769[/snapback] Hmmm lurer på hvordan jeg gjør der på min linksys Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hvis speedtoutchen deler ut ipadresser, så burde det gå ann og slå av dhcp i linksys wrt54gl, og bare bruke den som switch. da må du koble den kabelen som er i wan porten og sette den i port 1 på routeren. *rett meg hvis jeg har feil, men det var sånn jeg gjorde det på vår router. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Skal ikke være noe problem å åpne det da. Men du må forwarde både i modemet og i routeren. Hvis modemets ip er 10.0.0.138 og gir ut ip'er i range 10.0.0.1-10.0.0.254 Mens Routerens ip er 192.168.1.1 og gir ut i range 192.168.1.100-192.168.1.254 Da må du først gå på ip 10.0.0.138 og forwarde porten til routerens wan-ip (sannsynligvis 10.0.0.1). Så går du i routerens lan-ip (192.168.1.1) og forwarder den til dataen sin ip (sannsynligvis 192.168.1.100 om det bare er en data tilkoblet) Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Da må du først gå på ip 10.0.0.138 og forwarde porten til routerens wan-ip (sannsynligvis 10.0.0.1). Hvordan kontrollerer jeg hva routerens wan-ip egentlig er (hvis den mor formodning ikke skulle være 10.0.0.1)? CMD-Ipconfig? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Da må du først gå på ip 10.0.0.138 og forwarde porten til routerens wan-ip (sannsynligvis 10.0.0.1). Hvordan kontrollerer jeg hva routerens wan-ip egentlig er (hvis den mor formodning ikke skulle være 10.0.0.1)? CMD-Ipconfig? 9471280[/snapback] leser enten i dhcp-tabellen til modemet eller sjekker ipen i status på routeren som oftest Lenke til kommentar
runela Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Hvis speedtoutchen deler ut ipadresser, så burde det gå ann og slå av dhcp i linksys wrt54gl, og bare bruke den som switch. da må du koble den kabelen som er i wan porten og sette den i port 1 på routeren.*rett meg hvis jeg har feil, men det var sånn jeg gjorde det på vår router. 9467749[/snapback] Hmmm luerer påom dette fungerer? noen som har noen formeninger om dette? Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Hvis speedtoutchen deler ut ipadresser, så burde det gå ann og slå av dhcp i linksys wrt54gl, og bare bruke den som switch. da må du koble den kabelen som er i wan porten og sette den i port 1 på routeren.*rett meg hvis jeg har feil, men det var sånn jeg gjorde det på vår router. 9467749[/snapback] Hmmm luerer påom dette fungerer? noen som har noen formeninger om dette? 9481508[/snapback] Dette fungerer det. Men pass på at du deaktiverer DHCP serveren i linksysen som han skriver. Ellers blir det bare rot. Endret 12. september 2007 av rolvs Lenke til kommentar
runela Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Hvis speedtoutchen deler ut ipadresser, så burde det gå ann og slå av dhcp i linksys wrt54gl, og bare bruke den som switch. da må du koble den kabelen som er i wan porten og sette den i port 1 på routeren.*rett meg hvis jeg har feil, men det var sånn jeg gjorde det på vår router. 9467749[/snapback] Hmmm luerer påom dette fungerer? noen som har noen formeninger om dette? 9481508[/snapback] Dette fungerer det. Men pass på at du deaktiverer DHCP serveren i linksysen som han skriver. Ellers blir det bare rot. 9482455[/snapback] Jupp funket perfekt nå er alle porter åpne takk for hjelpen folkens! En ting er sikkert! man blir aldri utlært innen data og it Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå