Gå til innhold

Ny bærbar 10000-13000 til programmering,multimedia

zapzap

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...=N0915003&s=bsd denne bør duge. Om du skal ha den så ville jeg anbefalt deg å fjerne all ekstragarantien for å få ned prisen, du må dessuten ringe for å få den, og evt få byttet til vista premium. 9-cellers batteri anbefales også om du er litt på farten. Totalt skal den da komme på litt under 10000,- inkl frakt og mva. Evt sleng på en større disk eller andre ting om det frister :)

Edit: en test: http://www.notebookreview.com/default.asp?...ell+Vostro+1500 tror ikke du får noen veldig mye bedre til den prisen :)

Endret av Delavar
Lenke til kommentar
Jeg ser etter en ny bærbar pc 10000-13000kr og lurte på om dere hadde noen anbefalinger. Den skal brukes til programmering, multimedia og lit spilling.

9452851[/snapback]

Anbefaler Dell Latitude D830:

URL til Dell Latitude D830

Intel® Core™ 2 Duo T7300 (2.0GHz/4MB/800MHz) with nVidia Quadro NVS 140M

Ekte Windows Vista® Business - Norwegian

2 GB, 667 MHz, DDR2 SDRAM-minne (2 x 1024 MB)

160GB serial ATA HDD 7200RPM

15.4" WSXGA+ (1680 x 1050) DellSharp Wide Aspect Ratio TFT display

8x DVD+/- RW Drive with Windows XP, Vista Home, Vista Business compatible software

Core 2 Duo - Intel 4965AGN Wireless Card

Internal Dell 360 Bluetooth™ Card

Finnish/Norwegian - 56.6k V.92 Capable Internal Modem & Adapter

6 Cell 56WHr Primary Battery

3 års internasjonal service på stedet neste arbeidsdag

Pris: 13,862.50 kr inkl moms og frakt.

Ring gjerne og bestill på telefon. Det kan hende du får redusert prisen med ca. 10%. ;)

Oppdaget også at Dell har startet med å levere Dell Wireless 5520 3G/HSDPA Built-in Mini-Card for Netcom mobilt bredbånd. Koster "bare" 1166 kr eks mva. Billig på Latitude. Så at det samme kortet kostet 2600 på Vostro-serien deres.

Lykke til med valget ditt.

Lenke til kommentar

D830 er ment for profesjonelle bruker som driver med autocad, 3dstudio max etc, dvs om du skal bruke grafikkortet til produksjon av 3D-modeller. Vil tro vostroen er bra nok for deg.

Aceren er ganske lik vostro, men har litt bedre batteri til en litt høyere pris. Compalen er litt dyrere, men om du skal f.eks ha 4 gb minne, velge os selv og sette i en 250 gb hdd så vil nok den kanskje bli billigst og greiest.

Lenke til kommentar
D830 er ment for profesjonelle bruker som driver med autocad, 3dstudio max etc, dvs om du skal bruke grafikkortet til produksjon av 3D-modeller. Vil tro vostroen er bra nok for deg.

Aceren er ganske lik vostro, men har litt bedre batteri til en litt høyere pris. Compalen er litt dyrere, men om du skal f.eks ha 4 gb minne, velge os selv og sette i en 250 gb hdd så vil nok den kanskje bli billigst og greiest.

9453301[/snapback]

Tror ikke NVS 140 kortet er helt til 3dstudio max eller utvikling av 3d-modeller. I Dells tilfelle, er det nok Precision-serien deres som er både sertifisert og ment for cad/dak, 3Dstudio max, etc. Det som er bra med Latitude D830, er at den er robust, tåler røff behandling, utmerket til programmering og multimedia, samt støyer overhode ikke. Maskinen er dønn stabil, og du kan få den levert med både XP og Vista. Det får du ikke på Vostro. Kun Vista der, gitt. Siden det skal være litt spilling, men ikke så mye at det er hovedfokuset her, så vil kortet støtte mindre spill men begrenset, ja.. :) Forslaget var fokusert på programmering og multimedia og langvarighet med noe mindre spilling. :)

Rent personlig likte jeg at du kunne få innebygget mobilt bredbånd. Ny og spennende tid. Bredbånd til fjells, hytta og på sjøen hele tiden, men nå: Innebygget i maskinen. Ikke noen ekstra duppeditter, pc-card, USB-dingsboms, expresscard, etc. :thumbup:

Endret av nighdark
Lenke til kommentar

9453301[/snapback]

Tror ikke NVS 140 kortet er helt til 3dstudio max eller utvikling av 3d-modeller. I Dells tilfelle, er det nok Precision-serien deres som er både sertifisert og ment for cad/dak, 3Dstudio max, etc. Det som er bra med Latitude D830, er at den er robust, tåler røff behandling, utmerket til programmering og multimedia, samt støyer overhode ikke. Maskinen er dønn stabil, og du kan få den levert med både XP og Vista. Det får du ikke på Vostro. Kun Vista der, gitt. Siden det skal være litt spilling, men ikke så mye at det er hovedfokuset her, så vil kortet støtte mindre spill men begrenset, ja.. :) Forslaget var fokusert på programmering og multimedia og langvarighet med noe mindre spilling. :)

Rent personlig likte jeg at du kunne få innebygget mobilt bredbånd. Ny og spennende tid. Bredbånd til fjells, hytta og på sjøen hele tiden, men nå: Innebygget i maskinen. Ikke noen ekstra duppeditter, pc-card, USB-dingsboms, expresscard, etc. :thumbup:

9456573[/snapback]

Og akkurat det samme kan du si om vostroen, men du betaler veldig mye for det grafikkortet som sitter i D830. Du kan prøve noen runder i 3Dstudio max, har selv drevet endel med det tidligere, og tro meg: quadro er laget for netttopp slike programmer (opplevde rendringstider ned mot en tredjedel av tilsvarende vanlig nvidiakort og det var med modifiserte quadrodrivere). Hvis man ikke skal bruke det ville ihvertfall ikke jeg kjøpt en maskin til 4000 ekstra bare for å få et bedre skjermkort til applikasjoner man allikevel ikke bruker. I spill er ytelsen for quadro 140 kortet omtrent det halve av i vostroen.

Ift precision leveres de med enda kraftigere quadrokort som naturlig nok er enda bedre til CAD\3Dstudio etc enn "budsjett" quadroene i D830.

Innebyggget mobilt bredbånd får du også på vostroen.

Begge er bra maskiner, men greier ikke helt å se hva D830 har (foruten et skjermkort som trådstarter ikke trenger) som gjør at den er verdt 4000 ekstra.

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3857 en test av D830 og så kan trådstarter sammenligne dem selv og se om han trenger det D830 har å tilby

Lenke til kommentar

4000,- kroners prisforskjell? :) Det var da seriøst mye forskjell. Konfigurerte nettopp Vostro 1500 med tilsvarende spec som Latitude D830, og fikk: 12,273.75 inkl moms og frakt. Om man velger det trådløse mobile bredbåndskortet på Vostro, så koster det 2600,- eks mva i tillegg til 12273,75 ink. mva og frakt. Men om man velger Latitude D830, får du det kortet for 1166,- kr. eks mva.

Ser jammen ut som at Latituden er rimeligere, spør du meg! ;)

Ja, jeg er enig med at NVS ikke er et spill kort, men trådstarter skriver "litt spill", og hvis spill ikke er hovedfokuset, så er det jo ikke noe i veien for å velge en rimeligere Latitude D830 istedenfor en dyrere Vostro 1500.

Ønsker trådstarter lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar
Men skulle han ha mobilt bredbånd da? Og hva annet har du da lagt på vostroen?  Om jeg konfigurerer dem likt, dvs oppgraderer skjerm og nettverk på vostroen og fjerner all garanti på begge så koster vostro 9800, mens D830 koster 13800, altså 4200 mer. Begge da inkl mva og frakt.

9457675[/snapback]

Interessant! Jeg får prisen til å bli 11,967.50 kr inkl. moms og frakt på Vostro. Jeg skrev: Tilsvarende spec som Latitude D830. Vostro kommer ikke med 360 bluetooth eller 7200rpm 160 GB HD, og jeg valgte selvfølgelig ikke bort 3 års på stedet garanti på Vostro, da det følger med som standard på Latituden. ;)

Her er spec'n til Vostro:

Intel® Core™ 2 Duo T7300-prosessor (2,0 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-buffer)

Ekte Windows Vista® Business - norsk

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT

160 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

15,4-tommers UltraSharp™ widescreen WSXGA+ (1680 x 1050) TFT-skjerm med TrueLife™

Fast, innebygd 8X DVD+/-RW-stasjon

Dell 350 trådløs Bluetooth 2.0-modul (opptil 3Mbps) med Enhanced Data Rate, for Vista

Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort - Europa

6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

3 års service på stedet neste arbeidsdag

Hva får man mer av på Latitude? Jo, kraftigere chassis, gigabit nettverkskort, lang levetid, og så selvfølgelig det lille plusset: Billigere innebygget mobilt bredbånd enn i Vostro. Syns også det er viktig man har en god service avtale fra datamaskinleverandøren. Har du muligheten til å handle som bedrift, og kan få momsen tilbake, bør du hvertfall handle 3 års serviceavtale. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...