Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes-benz SLR coupe/roadster

cHilfiger

Anbefalte innlegg

Jeg er 15 år hvis du lurte, men det er egentlig foreldrenne mine som spørr og de har penger nokk det skal jeg love deg

9454411[/snapback]

I fare for å ødelegge tråden men uansett

Hvis dem har så sinnsykt mye penger, hvorfor spør du om et golf sett til under 2000 kr i en annen post da..

Da er i tilfelle foreldrene dine utrolig gjerrige hvis dem har så mye penger.

9455302[/snapback]

Maaah... Ikke si det. Er man hardbarka MB-mennekse, hater man som regel at som har med Audi og VW og gjøre. Så dermed kan golf bli nedprioritert! :p

9455312[/snapback]

vi kommer til å kjøpe bilen utenlands så da blir den litt billigere

9465177[/snapback]

Og da blir det jo litt penger til overs til settet. Forresten, var det Golf som i VAG, eller golf ute på plenen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da er Lamborghini klart 1.valg

Huff nei, SLRen er 10 ganger mer elegant enn den Lamboen.

Hvis foreldrene til trådstarteren har sans for stil velger de naturligvis SLRen.

Lamboen har bare blitt en litt dyrere audi som alle fjortiser digger.

9463326[/snapback]

Tuller du? SLR har billig sølv-farget plastikk som ser ut til å være dratt ut rett fra en random japse bil, mens det er rene interiørmesterne som har laget interiøret i nyere Lambo.

LP640 er også mer praktisk, f.eks ved at den hever seg ved fartsdumper.

Og disse millionærene var jammen flinke til å snu på krona! :p

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
hvis jeg eventuelt skulle hatt denne måtte det værtfall ha vært 722 edition utgaven. men tror heller jeg går for en bugatti veyron :p

9465128[/snapback]

Bugatti veyron ja.. noen flere seriøse forslag ? den er svindyr, dyre rep, får nesten aldri brukt den pga drivstoff bruk og sinnsykt dårlige veier (hull i veiene osv.. bilen er sinnsykt lav... fartshumper osv er et helvete med den..

Per i dag er det en Bugatti Veyron til slags på mobile.de. Den er litt brukt, og produsert i november 2006. Den koster 1.340.000 euro, ifølge Autostrada.

Det er 11.128.298 kroner, etter dagens kurs. Og ikke minst, før norske avgifter. Avgiftene er anslått til å være minst fem millioner kroner.

9465429[/snapback]

meg bekjent har veyron luftfjæring slik at den kan heves et par cm, noe som medfører at den faktisk vil fungere i tilnærmet vanlig bruk. dessuten sa vel tommy at penger ikke var noe issue?

har et til seriøst forslag ja. ferrari fxx. bare synd den ikke kan godkjennes for bruk på offentlig vei, samt at den bare er produsert i 20 eksemplarer

eventuelt skal vel en enzo duge sånn halvveis. eller for den saks skyld en pagani zonda.

men tilbake til selve tråden. 722 var vel et seriøst forslag nok var det ikke det?

Endret av mirakel
Lenke til kommentar
Da er Lamborghini klart 1.valg

Huff nei, SLRen er 10 ganger mer elegant enn den Lamboen.

Hvis foreldrene til trådstarteren har sans for stil velger de naturligvis SLRen.

Lamboen har bare blitt en litt dyrere audi som alle fjortiser digger.

9463326[/snapback]

Saklig. Bare fjortisser som digger Lamborghini? Er en grunn til at for eksempel Jeremy Clarkson, fra Top Gear, som har kjørt en god del biler, solgte sin Ford GT for å kjøpe en Gallardo Spyder.

Ferrari er selvsagt en mulighet, men min personlige mening er at Ferrari er ikke det det en gang var, de er ikke like "hellig". Mindre pen enn før også.

Men, smaken er som baken.

Skulle jeg hatt meg en rask bil i Norge hadde jeg aldri kjøpt en Murcielago. Kanskje en SL65 amg, som nevnt før i tråden, da av praktiske grunner.

Valget hadde nok falt på en Gallardo og en ML65 amg, om jeg hadde hatt pengene såklart ;)

Lenke til kommentar

personlig digger jeg porsche. noe jeg har gjort omtrent siden jeg lærte å snakke. skulle jeg hatt en rask bil måtte det blitt en 911 gt3, eventuelt hvis jeg skulle hatt en litt mindre stiv bil, en carrera s. hadde jeg hatt de pengene en slr koster å kjøpe bil for hadde jeg gått for en gt3, en 911 turbo (eventuelt en speedster) fra 80 tallet (disse to er de ultimate bilene etter mitt syn) og en litt mer praktisk suv. tror jeg hadde gått for den nye x5'en med 3 liter diselen. får vel alt dette for godt under 3,5 mill.

Endret av mirakel
Lenke til kommentar
personlig digger jeg porsche. noe jeg har gjort omtrent siden jeg lærte å snakke. skulle jeg hatt en rask bil måtte det blitt en 911 gt3, eventuelt hvis jeg skulle hatt en litt mindre stiv bil, en carrera s. hadde jeg hatt de pengene en slr koster å kjøpe bil for hadde jeg gått for en gt3, en 911 turbo (eventuelt en speedster) fra 80 tallet (disse to er de ultimate bilene etter mitt syn) og en litt mer praktisk suv. tror jeg hadde gått for den nye x5'en med 3 liter diselen. får vel alt dette for godt under 3,5 mill.

9472413[/snapback]

Porsche 911 turbo = 2,1 mill

Porsche 911 GT3 = Ca 2 mill

BMW x5= 900 000 uten utstyr.

totalt = 5 mill. Ja jeg tror nok ikke jeg ville valgt en SLR jeg heller :) ville heller blitt slik hos meg om jeg hadde pengene..

Aston martin DB9 = ca 2,5 mill

BMW X5 med utstyr = ca 1 mill.

Lenke til kommentar

9472413[/snapback]

Porsche 911 turbo = 2,1 mill

Porsche 911 GT3 = Ca 2 mill

BMW x5= 900 000 uten utstyr.

totalt = 5 mill. Ja jeg tror nok ikke jeg ville valgt en SLR jeg heller :) ville heller blitt slik hos meg om jeg hadde pengene..

Aston martin DB9 = ca 2,5 mill

BMW X5 med utstyr = ca 1 mill.

9472661[/snapback]

911 turbo fra 80 tallet sa jeg om du leser poste min. tenker da spes på 85-86-87. får en strøken for ca 300.000. speedster antar jeg er noe dyrerer. ikke så ofte disse er for salg, så jeg er ikke 100% sikker på pris her. dessuten koster gt3 1,7 mill.

gt3 = 1,7 mill

strøken 911 turbo fra 86 = ca. 400.000

x5 med ALT utstyr = ca. 1,45 mill

dette blir da vitterligere 3,55 mill. rett over 3,5 altså.

får forresten ikke så voldsomt mye utstyr på x5'en for 100000.

Endret av mirakel
Lenke til kommentar
mhm..

jeg regna på X5 med 3 liter som du nevnte med alt utstyr.. = 1 293 170

og Gt3 tenkte jeg på GT3 RS og ekstrautstyr kommer i tillegg.

og 911 fra 80 tallet er jo ikke det minste kule..

9474783[/snapback]

husket litt feil når det gjaldt x5'en. maks pris på denne er 1.361.640 kr. men sleng med noen vinterhjul+felger og gjerne en skiboks, så ligger vi vel på nærmere 1,4 mill vertfall.

hadde jeg ment rs hadde jeg sagt det.

hva skal du med ekstrautstyr i biler som dette. her er det om å gjøre å være lettest mulig. eventuelt måtte det bare bli veltebur og brannslukningsapparat i gt3'en jeg ville hatt i tillegg + da eventuelt karbonsetene fra carrera gt. men alt dette blir kanskje litt VEL racing etter min smak. uansett er det vel ikke så alt for mye ekstrautstyr uten om dette å få? gps og xenonlys gjerne. men uansett. ligger vi vel godt under hva en slr koster?

at 911 turbo fra midten av 80-tallet ikke er kul blir vel et litt vel subjektivt utspill fra deg. er vel uansett en del tusen andre i verden som er uenige med deg her. litt kult er det vel å ha en av verdens mest krevende biler å kjøre? dessuten var denne bilen faktisk verdens raskeste da den ble lansert. 911 turbo er for mange sele symbolet på hvordan en porsche skal være. men whatever. syns og tro hva du vil....

kom forresten på at en carrera rs, fra la oss si 1973, hadde vært litt digg.

Endret av mirakel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...