Gå til innhold

Virtuell OS X under Windows

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg lurer på om det er mulig å kjøre nyeste OS X under en virtuell maskin på Windows XP, men mer viktig om dette er mulig å gjøre lovlig.

Jeg har sett litt inn i PearPC som vistnok skal kunne kjøre OS X ved å virtualisere et PPC-system, men finnes det PPC versjoner av siste OS X?

Og vil jeg lovlig kunne starte opp og bruke en PPC-versjon av OS X under PearPC på Windows dersom jeg kjøper en lovlig versjon av OS X til 1200,- på apple.no ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det behøver ikke å være brukelig. Dette er i forbindelse med en bedrift som driver med webutvikling og har en testmaskin for å sørge for at alt ser og oppfører seg likt i alle browsere på alle systemer. På den maskinen kjøres nå XP SP2 med:

-IE6

-Firefox 1.0

-Firefox 1.5

-Opera 9.2

-Virtuell XP SP2 med IE6

-Virtuell XP SP2 med IE7

-Virtuell Vista med IE7

-Virtuell Ubuntu med Firefox (jeg skal også legge inn Konqueror)

Det siste som mangler i samlingen er altså Safari og Firefox under OSX og om enda en virtuell maskin kunne startes (og imaget lagres) hadde det vært det enkleste. Vi kjører tross alt Vista i en virtuell maskin med 256 MB RAM som bruker 10 min å starte opp, så om OSX ikke er brukbar gjør det ikke noe så lenge du kan starte en browser og trykke refresh.

Om du har brukt PearPC før Slurt-is, vil det fungere bra nok til at den kan brukes til det jeg beskriver?

Lenke til kommentar

Ja, om du bare skal teste en nettside, er PearPC bra nok.

Jeg vil anbefale deg å bruke PearPC.net package, da denne har et GUI og er veldig enkel å bruke.

http://www.pearpc.net/pearpc_net_package.php

Så er det bare å sette inn OS X cd, gjøre litt instillinger og installere.

For å få internett på den virtuelle OS X'en, må du sannsyneligvis sette opp et bro-nettverk (bridged network).

Du finner ut hvordan, her:

http://wiki.pearpc.net/index.php?title=Bri...a#Prerequesites

Lenke til kommentar

JohndoeMAKT, dumt spørsmål. Men er du seriøst villig til å hive 1200 spenn ut av vinduet bare for å teste noen nettlesere i OSX? Hadde det ikke vært greiest bare å laste ned OSX fra en eller annen torrentside da? I og med at du bare skal teste.

"Noen har for mye penger"

Lenke til kommentar
OS X kjører elendig under VMware. Om du absolutt skal ha OS X, installer det på en egen partisjon (JaS eller noe slikt) og dualboot med Windows. Gjorde det nylig, og alt funket gull utenom det trådløse nettverkskortet.

9510664[/snapback]

For å gjøre det, må han få tak i en X86 versjon av Mac OS X, som er piratvare.

Og hva skjedde med å bare installere Safari for Windows? :)

9510664[/snapback]

Safari 3 er ustabilt og enda beta. Det viktigste er å teste på Safari 2, som er den mest brukte Safari versjonen (Safari 2 er kun til Mac OS X).

Lenke til kommentar
Hadde det ikke vært greiest bare å laste ned OSX fra en eller annen torrentside da?

9510594[/snapback]

Som allerede nevnt er dette for en bedrift hvor selv jeg med stor pirathatt mener det er helt uaktuelt å piratkopiere.

OS X kjører elendig under VMware. Om du absolutt skal ha OS X, installer det på en egen partisjon (JaS eller noe slikt) og dualboot med Windows. Gjorde det nylig, og alt funket gull utenom det trådløse nettverkskortet.

Og hva skjedde med å bare installere Safari for Windows? :)

9510664[/snapback]

Kan en normal versjon av OSX86 kjøre under VMware eller gjelder det bare det gamle developerimaget?

Når det gjelder Safari for Windows bommer det på målet da det er ingen måte å garantere at det du ser der er det samme som en Macbruker opplever.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...