Gå til innhold

3D Marks resultater


Mawerick

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ikke verst den scoren der, må vel være noe av det beste som er gjort med 8600M GT (husk at Dell XPS m1530 ikke er sammenlignbar da den ikke kjører full oppløsning og får høyere score på grunn av det).

 

Hvor mye har du overklokket? Er maskinen stabil med denne klokkingen ved spilling over lengre tid (1-2 timer eller mer i strekk)?

Lenke til kommentar
Går det ann å overklokke cpu i Comapl IFL90? Og åssen program er best for overklokking av skjerkortet? Rivatuner blir blokkert av Windows Defender hver gang det startet opp (ganske irriterende, vet ikke åssen jeg får slått av blokkeringen)

 

Rivatuner er best. Kast Defender på dynga og kjør ett skikkelig antivirus-program i stedet.

Lenke til kommentar
Går det ann å overklokke cpu i Comapl IFL90? Og åssen program er best for overklokking av skjerkortet? Rivatuner blir blokkert av Windows Defender hver gang det startet opp (ganske irriterende, vet ikke åssen jeg får slått av blokkeringen)

 

Rivatuner er best. Kast Defender på dynga og kjør ett skikkelig antivirus-program i stedet.

 

Defender er vel en brannmur..

Lenke til kommentar
Min toshiba X200 sli 3 hadde med o/c 8291 i 3dmark 06 med standard oppløsning

 

Det er imponerende! Er du fornøyd med maskinen ellers, har du kjørt den på noen tunge spill?

 

 

Er knallfornøyd med PCn, den var bedre enn jeg ville ha forestilt meg før jeg kjøpte den. Det eneste jeg kunne vært foruten, og som ville gjort den enda billigere, er HD-DVD, da vi allerede har PS3 og HD-DVD ser ut til å ha tapt kampen om å bli det nye formatet.

 

Angående spill har jeg anskaffet "Stalker", "world in Conflict" og sist men ikke minst Crysis". Crysis spiller jeg nå i 1280*800 oppløsning med alt på high, borstett fra shadows(lav) og shader på middels, og det er vel ingen overdrivelse at spillet ser nydelig ut med disse settings. Når det gjelder FPS bruker jeg fraps, og får stooore svigninger i fps, i alt fra nesten 70 til litt under 20

Endret av Vallhall
Lenke til kommentar

Det skal også sies at det første jeg gjorde da jeg fikk den var og avinnstalere de orginale skjermdriverne og innstalere nyeste drivere fra "laptopgo" (tror jeg de heter), samt de nyeste patchene til spillene og selvfølgelig alt av oppdateringer og SP1 til vista.

 

En sak som forøvrig forundrer meg er at når jeg overklokker i "rivatuner" ser det ut til at det kun er 3dmark 06 som har nytte av dette, i feks world in conflict, går faktisk FPS ned merkbart med overklokking.

Lenke til kommentar
Ikke verst den scoren der, må vel være noe av det beste som er gjort med 8600M GT (husk at Dell XPS m1530 ikke er sammenlignbar da den ikke kjører full oppløsning og får høyere score på grunn av det).

 

Hvor mye har du overklokket? Er maskinen stabil med denne klokkingen ved spilling over lengre tid (1-2 timer eller mer i strekk)?

kjører nå foølgende oppsett stabilt:

memory: 833

core 550

 

det eneste er at den blir ganske varm under spilling av crysis... då ligger skjermkortet på CA. 80+

ja har ikke noe prob. etter flere timer spilling....

 

Norn som vet hvorfor vista scoren på RAM "bare" er 4.8? har 3gb ram 677mhz

 

EDIT

Link til 3dmark06 score:

http://service.futuremark.com/orb/resultan...mp;UID=13597002

Endret av hevih
Lenke til kommentar
Antar du må ha 800 Mhz ram eller bedre, med andre ord stasjonær pc, for å få full score på ram :hmm:

 

hadde vært greit å vite originalfrekvensene på kortet også... har de dessverre ikke i hodet :whistle:

 

en kompis av meg med en HP pavilion dv6000 2 gb ram får 5.2 på vista's score.

Derfor syns jeg det var litt lite med 4.8 når jeg hadde 3gb ram (4 egentlig)

Lenke til kommentar
Går det ann å overklokke cpu i Comapl IFL90? Og åssen program er best for overklokking av skjerkortet? Rivatuner blir blokkert av Windows Defender hver gang det startet opp (ganske irriterende, vet ikke åssen jeg får slått av blokkeringen)

 

Rivatuner er best. Kast Defender på dynga og kjør ett skikkelig antivirus-program i stedet.

 

 

OK takker! Men går det ann å klokke prosessoren i ifl90?

Lenke til kommentar

Her er mitt! Med overklokking da :)

 

1. Multicom COmpal IFL90(+)

2. 2,2 ghz core 2 duo T7500, 4gb minne(får bare brukt 3gb i ultimat 32 bit :()

3. Nvidia Geforce 8600M GT 512 MB minne

4. Vista Ultimat 32-bit.

5. 3912

 

Dette er altså med overklkking. 600mhz core og 500mhz memory :) Overklokking FTW

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
OK takker! Men går det ann å klokke prosessoren i ifl90?

 

Nei.

 

Det er jo helt latterlig lavt... Lurer virkelig på hva som kan forårsake dette - noen tanker!? Frustrerende...

 

skrudd av Aero og andre visuelle effekter i Vista, avinstaller Dell-programmer og tjenester du ikke trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...