Gå til innhold

3D Marks resultater


Mawerick

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Vista 32,eneste mulighet,HP støtter ikke annet  :cry:

 

Har også forsøkt å laste ned 06 fra samme sted til 2 forskjellige maskiner,denne og en stasjonær.På den stasjonære funker det med en gang,menst på denne svare ikke programmet  :cry:

 

HP de luxe  :wallbash:  :wallbash:

 

Har slettet disse og prøver å laste ned igjen,men har dårlig tro siden programmet fungerer fint på andre maskiner .

9572481[/snapback]

 

OK. "You are lost"...

Dette er en "high-end" laptop, overpriset, "rushed to market" med *ATI* mobile 2600, hvor jeg er ganske sikker på at de driverne du nå bruker på langt nære er hverken optimale eller brukandes til mye annet enn til surfing.

 

Det vil nok komme (kanskje det allrede finnes) bedre drivere ("tweaked") fra ATI eller andre nettsteder (HP burde jo selvsagt ha drivere som ikke medfører at relativt "vanlige" 3D-benchmarks fra f.eks. Futuremarks ikke lar seg installere).

Lenke til kommentar
Man får lavere 3dmark score jo større skjermen er, right?

9572630[/snapback]

 

Nei.

Man får lavere 3Dmark-score jo høyere oppløsning man kjører på testen, men dette er ikke det samme som skjermoppløsning. Og i ALLE FALL ikke det samme som skjermstørrelse.

Endret av Bols
Lenke til kommentar
Vista 32,eneste mulighet,HP støtter ikke annet  :cry:

 

Har også forsøkt å laste ned 06 fra samme sted til 2 forskjellige maskiner,denne og en stasjonær.På den stasjonære funker det med en gang,menst på denne svare ikke programmet  :cry:

 

HP de luxe  :wallbash:  :wallbash:

 

Har slettet disse og prøver å laste ned igjen,men har dårlig tro siden programmet fungerer fint på andre maskiner .

9572481[/snapback]

 

OK. "You are lost"...

Dette er en "high-end" laptop, overpriset, "rushed to market" med *ATI* mobile 2600, hvor jeg er ganske sikker på at de driverne du nå bruker på langt nære er hverken optimale eller brukandes til mye annet enn til surfing.

 

Det vil nok komme (kanskje det allrede finnes) bedre drivere ("tweaked") fra ATI eller andre nettsteder (HP burde jo selvsagt ha drivere som ikke medfører at relativt "vanlige" 3D-benchmarks fra f.eks. Futuremarks ikke lar seg installere).

9572623[/snapback]

 

Nytter jo lite å klage til HP,der blir en jo kontat avvist .

Jeg har nå prøvd å innstaler på nytt etter ny nedlasting,samme saken, denne maskinen :thumbdown: de andre maskinene :thumbup:

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Man får lavere 3dmark score jo større skjermen er, right?

9572630[/snapback]

 

Nei.

Man får lavere 3Dmark-score jo høyere oppløsning man kjører på testen, men dette er ikke det samme som skjermoppløsning. Og i ALLE FALL ikke det samme som skjermstørrelse.

9572734[/snapback]

Da er det noe jeg har misforstått. :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Nytter jo lite å klage til HP,der blir en jo kontat avvist .

Jeg har nå prøvd å innstaler på nytt etter ny nedlasting,samme saken, denne maskinen  :thumbdown: de andre maskinene  :thumbup:

9572789[/snapback]

 

Det hjelper ikke hvor mange ganger du laster ned installprog for 3DMmarkNN.

 

Her er det skjermkortdrivere (og muligens andre drivere) som er problemet.

 

Nå som du kjører Vista og ikke XP (som var "caset" i annen tråd) bør vel HP kunne bidra?

Lenke til kommentar
Nytter jo lite å klage til HP,der blir en jo kontat avvist .

Jeg har nå prøvd å innstaler på nytt etter ny nedlasting,samme saken, denne maskinen  :thumbdown: de andre maskinene  :thumbup:

9572789[/snapback]

 

Det hjelper ikke hvor mange ganger du laster ned installprog for 3DMmarkNN.

 

Her er det skjermkortdrivere (og muligens andre drivere) som er problemet.

 

Nå som du kjører Vista og ikke XP (som var "caset" i annen tråd) bør vel HP kunne bidra?

9573051[/snapback]

 

Nei HP har ingenting som retter dette og de kan heller ikke gi info om når eller om det kommer ny drivere.

 

Sjkønner ikke hvorfor denne er kalt Dragon, den skulle jo vært kalt blondinen.

Pen å se på men umulig å få til å fungere/gjøre noe :D

Lenke til kommentar

Jeg blir vel å danne baktroppen her :D

 

1) Compal CL-56

2) Intel Pentium M735 (1,7 Ghz), 512 MB ram

3) ATI Mobility Radeon 9700, 128MB ram (overklokket: core/mem 390/200@405/220 :p )

4) Windows 2000 Professional SP4

5) 63 3DMarks :dribble::dribble::lol:

 

(noe skuffende score da, hadde forventet minimum 250-300 poeng... får kanskje kjøre en ny test senere :hmm: )

 

edit: nope, jeg er stuck på 63 poeng. Valideringslink

Endret av ventle
Lenke til kommentar
1) Rock Xtreme 770

2) Intel Core Duo T7700 2.4GHz, 4GB Minne (men 32bit OS :p)

3) nVidia Geforce 8700M GT 512MB

4) Vista Home Professional 32 bit

5) 4619 - 1280*1024

 

Kjører alt på stock, med maskinen bokstavelig talt rett ut av esken. Kunne sikkert fått litt bedre score med nyere drivere.

 

edit:

 

Compare URL: http://service.futuremark.com/compare?3dm06=3153814

 

Oooh jeg leder med 8700M på Vista :p

9571415[/snapback]

 

 

Nå har jeg lagt inn nyere drivere (desktop drivere v.163.44 med modifisert inf fra laptopvideo2go) og det ble en relativt stor forbedring i 3dmark06. Skulle også ordne en del performance problemer i spill.

 

Ny score: 4781

 

URL: http://service.futuremark.com/compare?3dm06=3162834

 

Er ikke så mange resultater med 8700M GT i ORB, men nå har jeg i hvert fall den beste uansett OS ;)

Lenke til kommentar

Laptoppen til Madammen som legges ut. Funker fint til gamle spill, men nye spill missliker skjermkortet kraftig.

 

1) HP Pavilion DV6184ea

2) Intel Core 2 Duo T5600 1.83gHz, 1gig minne 667mhz

3) Nvidia go 7400 klokket fra 450/700 til 567/837

4) Windows XP MCE

5) 1012 3DMARKS06 @ 1280x800

 

edit: litt feil

Endret av The-Flu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...