covah Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 hva shervin ? =) hvordan har du tenkt å bruke infrarød saken til ? Vanligvis bruker man den for å koble til en mobiltelefon. Enten for å bruke mobiltelefonen som modem (tregt, men det funker), eller for å synke kalender/addressebok på PC mot mobil. Man kan også styre mobiltelefonen direkte derfra, feks for å sende SMS, overføre bilder/ringetoner osv. Man kan også overføre filer mellom PC'er (uten å styre med kabler). Lenke til kommentar
spetter Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 på dell insp. 8200 er det infrarød innebygd og du kan få kjøpt trådløst nettverkskort i mini-pci sportet inn i pcen. dvs, du slipper å ha antenten på utdisen av skjelletet.. Lenke til kommentar
kroslg Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 Dersom man skulle kjøpe seg en Dell, hva er å anbefale.Å kjøpe som bedrift eller privat. Har hørt at vanlig kjøpslov ikke gjelder for bedrifer. Dette medfører at man får mindre garanti. Hvilken modell er å anbefale +-15k Lenke til kommentar
mytting Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 >på dell insp. 8200 er det infrarød innebygd Det som er så tullete med Dell (8200), er at IR-porten sitter på høyre side. Der skal man jo bruke mus og slikt... Vel, det er tross alt bedre enn å ha IR-porten på forsiden, slik visse andre maskiner har (hvordan er det mulig å pønske ut noe så dumt?) Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 1. Om det er laget en laptop de siste 5 årene uten infrarød så har det vært feilproduksjon eller en sær bestillingsordre. Jeg har ikke sett en uten enda. 2. Du sier pris ikke var så viktig, og så fikk du kvaler ved 30 000. Laptoper og desktop PCer i toppsjikte ligger på to forskjellige pris klasser. Ikke bli overrasket om totalprisen blir 40 000 når alt er på plass (ekstra minne, noen PCMCIA dingser, eksternte Firewire/USB enheter..osv) IBM har alltid lever kvalitet. Solide maskiner. AKIRA Lenke til kommentar
spetter Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 Personlig likte jeg at innfrafør port er på høyere siden, pga er skjevhendt (skriver med venstre) og da kommer ikke mus i veien for innfrarød port :=) Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 hva shervin ? =) hva skal du med det ? hvorfor ikke tråløst radio link ? du kan få trøløst kort i den, det følger ikke med til inspiron 8200 hvordan har du tenkt å bruke infrarød saken til ? siste infrarød sak jeg prøvde hadde max fart på noen k sec :=) btw... bærbar pc er ikke bra for quake.. du får ikke mer enn 85hz what so ever selv om du kobler til en crt skjerm Hei Morten Enoksen? :o Jeg har tenkt å bruke en telefon med high speed internett via infrarød å komme meg online på. Trenger det på jobben blant annet og jeg har lang vei med T-banen, og da er det greit å kunne komme online. :wink: Hvordan går det forresten? Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 >på dell insp. 8200 er det infrarød innebygd Det som er så tullete med Dell (8200), er at IR-porten sitter på høyre side. Der skal man jo bruke mus og slikt... Vel, det er tross alt bedre enn å ha IR-porten på forsiden, slik visse andre maskiner har (hvordan er det mulig å pønske ut noe så dumt?) Kan jo hende at Hovedkortet er laget slik at det kun er plass på forsiden, og da er det lite å gjøre Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 1. Om det er laget en laptop de siste 5 årene uten infrarød så har det vært feilproduksjon eller en sær bestillingsordre. Jeg har ikke sett en uten enda. 2. Du sier pris ikke var så viktig, og så fikk du kvaler ved 30 000. Laptoper og desktop PCer i toppsjikte ligger på to forskjellige pris klasser. Ikke bli overrasket om totalprisen blir 40 000 når alt er på plass (ekstra minne, noen PCMCIA dingser, eksternte Firewire/USB enheter..osv) IBM har alltid lever kvalitet. Solide maskiner. AKIRA http://www.komplett.no/k/k.asp?ck=1&r=1&ac...atID=43&GrpID=9 Denne PCEN står det at det ikke er infrarød. Eller er det jeg som tar feil? Lenke til kommentar
mytting Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 >Jeg har tenkt å bruke en telefon med high speed internett via infrarød å komme meg online på. Trenger det på jobben blant annet og jeg har lang vei med T-banen, og da er det greit å kunne komme online. Er du klar over at du da må holde telefonen i rette posisjon ved siden av maskinen....kontinuerlig? :o IR-forbindelsen er jo en stråle, enhetene må "peke" mot hverandre. Et dårlig konsept i mange sammenhenger, synes jeg....og spesielt ubrukelig på T-banen! Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 >Jeg har tenkt å bruke en telefon med high speed internett via infrarød å komme meg online på. Trenger det på jobben blant annet og jeg har lang vei med T-banen, og da er det greit å kunne komme online. Er du klar over at du da må holde telefonen i rette posisjon ved siden av maskinen....kontinuerlig? :o IR-forbindelsen er jo en stråle, enhetene må "peke" mot hverandre. Et dårlig konsept i mange sammenhenger, synes jeg....og spesielt ubrukelig på T-banen! Yeah, men tanken på at folk ser misunnende på er verdt å holde bena helt stive Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 Hvorfor ikke få deg en telefon med Bluetooth? Og en PC med det samme? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 da velger man Powerbook G4 17" modellen selvfølgelig Er jo en billig maskin Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2003 Hvorfor ikke få deg en telefon med Bluetooth?Og en PC med det samme? Tja det går det å, men det er "vanskeligere" å få tak i. Det er flere bærbare som støtter infrarød enn bluetooth. Men det er sant, for hvis jeg hadde hatt Bluetooth, kunne jeg bare hatt mobilen i lommen. Veldig veldig praktisk. Lenke til kommentar
MrMKE Skrevet 22. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2003 yepp det er meg =) med meg går det bra vettu =) henger på #shah enda =) den Fujitsu maskinen der er bra.. men jeg tror neppe batteriett lever lenge. Du må kjøpe infrarød usb adapter til den. ellers er det ikke mobile p4 så den blir varmere og krever mer strøm. Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. januar 2003 yepp det er meg =)med meg går det bra vettu =) henger på #shah enda =) den Fujitsu maskinen der er bra.. men jeg tror neppe batteriett lever lenge. Du må kjøpe infrarød usb adapter til den. ellers er det ikke mobile p4 så den blir varmere og krever mer strøm. Ok greit nok liksom. Men det må jo bety at den er raskere hvis den krever mer strøm? Eller at den i hvertfall yter mer enn den hadde gjort med mindre strøm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå