CaSh Skrevet 19. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2003 Jeg har lyst til å kjøpe meg ny bærbar. Men jeg har ikke helt peiling på hvilken modell jeg skal kjøpe. Jeg lurte på om noen gadd å anbefale et par modeller. De må ha infrarød og den skal brukes til skole/spilling. Det skal helst være en kraftig maskin. Prisen er ikke sååååå veldig viktig, for jeg har tenkt å investere i en bra pc som jeg kan ha lenge. Thx Lenke til kommentar
spetter Skrevet 19. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2003 Er flere bærbare å anbefalle... Sjekk om bærbar pc har: god skjerm, størrelse etc 15" på type SXGA eller UXGA er å anbefalle XGA på 15" skjerm er elendig.. XGA passer nok på 12" eller noe, husker ikke. Mobile CPU, skjermkortet bør ikke være integrert i hovedkort og heller ikke shared minne med resten av systemet. Beste mobile skjermkort er foreløpig ati radeon mobility 9000 / 64MByte HDD bør være 5400 RPM og ikke 4200 RPM combo DVD / CDRW er heller ikke å forakte Lenke til kommentar
spetter Skrevet 19. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2003 Går utifra at du er på jakt etter bærbar desktopp erstatter: Fujitsu Siemens CELSIUS Mobile H 15"UXGA P4-M 1.9 GHz,512MB DDR,60GB,LAN http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...43&GrpID=9&s=pl -- Dell Inspiron 8200 er å anbefalle www.dell.no -- Compaq EVO .... http://www2.compaq.no/produkter/baerbare/A...rmada/index.cfm -- Er mange gode bærbare typer og modeller. Kommer da egentli bare ann på smaken, og hva man trenger Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. januar 2003 Takk for svar så langt. Er gjerne ønskelig med flere svar. Lenke til kommentar
mezz Skrevet 19. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2003 Estimert levetid for bærbar er vel i utgangspunktet max et par tre år...(?). Spesielt dersom du har tenkt å bruke den til spill og slikt. Bærare lar jo seg sjeldent oppgradere, og de nyeste spillene stiller jo voldsomme krav - og de slippes vel hele tiden, gjør de ikke ?(skal sies at jeg har liten peil på spill her nå, altså - i fare for å si noe galt). Nå kommer jo snart de nye prosessorene på markedet og greier. Så det kommer vel til å skje en hel del på hardwarefronten hva bærbare angår. Vet dog ikke hva du mener med "å ha den i lang tid framover". Anbefalinger: IBMs bærbare har jo et kvalitetsstempel hengende over seg. Dyre - men det kan kanskje være verdt det.. -A31 -R32 -T30 (min personlige favoritt) Acer har noen kurante maskiner. 634-serien, om jeg ikke husker feil. Compaq evo n800c - er slik kraftsak, virker det som. Apples Powerbook G4 :-) Sjekk også ut Toshibas nye sak, med DVD-brenner om det skulle bety noe. Selv har jeg en Dell Inspiron 4150 som jeg er meget godt fornøyd med. Stillegående, rask, fin vekt, bra oppløsning etter min mening (1400x1050) på 14,1". Tastaturet er meget bra (en del bedre enn disse "gjennomsiktige" knatretastaturene som sitter på bl.a FS-maskinene. Tror faktisk den forrige Thinkpad'en min hadde makan tastatur som det er på denne. Nå bruker jeg ikke denne til spill, da - så vet riktignok ikke om den fungerer tilfredsstillende nok til slikt. Ellers nevner Spetter et par viktige punkter som du bør ta standpunkt til. Er veldig enig i det med oppløsningen. XGA på 15" blir voldsomt stort IMHO. Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. januar 2003 Går utifra at du er på jakt etter bærbar desktopp erstatter: Fujitsu Siemens CELSIUS Mobile H 15"UXGA P4-M 1.9 GHz,512MB DDR,60GB,LAN http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...43&GrpID=9&s=pl -- Har denne infrarød? Prisen var litt stiv, men men skal man ha bra, må man betale dyrt for det. Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 19. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2003 trenger ikke betale 30000kr for en bra laptop, du får en bedre en enn det fra dell til under 20000kr. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 19. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2003 på den fujitsu maskina står det ikke hvilke type lcd skjerm det er ? på 15" skjerm er XGA litt for stort. UXGA eller SXGA passer.. når det gjelder mer nøyaktig spesifikasjon kan du bare browse deg inn på fujitsu siemens sine sider ? og eller kanskje ringe til bedriften som selger den ? personlig liker jeg inspiron 8200. mye for lite Lenke til kommentar
spetter Skrevet 19. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2003 beklager, står jo UXGA. leste litt for fort.. Lenke til kommentar
M-bite Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 Ta en titt på Apple PowerBook ... Lenke til kommentar
MrMKE Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 kjøp deg en dell.. ikke tenk på noe annet =) jeg har inspiron 8200 med p2 2ghz og radeon m-9000 med dvd og brenner,40GB, 15" uxga skjerm kjøpte den igjenom en bedrift til 19k men dette var tilbud før jul =( Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 trenger ikke betale 30000kr for en bra laptop, du får en bedre en enn det fra dell til under 20000kr. Bra lappiser fra Dell, problemet er at de er så inni granskauen schtøgge å se på. Lenke til kommentar
MrMKE Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 nei dell er lekkre. og.. om du liker annet design.. hva er vitsen å betale for det? jeg vil ha mest mulig for pengene design kommer etter på. dell sitt design er greit nok ikke noe super lett metal men greit nok. Lenke til kommentar
kroslg Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 Det er mange som anbefaler Dell, men er ikke Dell maskinene litt gammeldagse? Det er ingen som har USB 2.0. Det er få som har FireWire. Det er mulig jeg har feil, men det virker som Fujitsu Siemens er bedre kjøp Lenke til kommentar
MrMKE Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 inspiron 8200 har ikke usb2.0 nei men den har firewire. og m p4 2.2ghz med radeon 9000 det er ikke gammal dags. skjermen er også veldig god knall maskin. om du kjøper Fujitsu får man lite for pengene Lenke til kommentar
spetter Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 Enn kan jo få med brenner til inspiron 8200, da er usb2 ikke så viktig ? Pga, er jo omtrent kun brenner som er nyttig å ha via usb2 ? hdd usb2 lagring, vell usb hdd fungerer greit via usb bare det går litt senere.. Lenke til kommentar
MrMKE Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 ja.. man trenger ikke usb2.0 når man har wirefire desutten koster det kun 450kr i pcmcia format. en firewire hardisk/cd,dvd bosker det beste den til ADS er bedre og billigere enn usb sakene den koster mindre og har wirefire hub. Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 Jeg hører veldig mye for og mot dell. Av mine nærmeste venner får jeg vite at jeg ABSOLUTT ikke burde kjøpe Dell. Selv ser jeg ingen problem med dette da man kan konfigurere kjøpet selv. Men det ingen har svart på er om det følger med infrarød på disse laptopene her. Det er ganske viktig. Jeg kommer til å trenge high speed internett via infrarød. Lenke til kommentar
MrMKE Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 hva shervin ? =) hva skal du med det ? hvorfor ikke tråløst radio link ? du kan få trøløst kort i den, det følger ikke med til inspiron 8200 hvordan har du tenkt å bruke infrarød saken til ? siste infrarød sak jeg prøvde hadde max fart på noen k sec :=) btw... bærbar pc er ikke bra for quake.. du får ikke mer enn 85hz what so ever selv om du kobler til en crt skjerm Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 bærbar trenger ikke hz, den kjører alt digitalt, antall hz spiller ingen rolle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå