sinnaelgen Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 hvordan kan jeg finne ut at en universal fjernkontroll støtter mine enheter ? exper har lengge solgt logitch hamony 555 til tusen kr og nå kom også Elkjøp med en også fra ogitch til 700 kr . disse skal etter beskrivelsen programers vi pcen . men hvordan kan jeg finne ut om de støtter enheten som jeg ønsker å styre . - panasonic TXtx-28PS1F - Motorola VIP1510 ( iptv dekoder ) det kan hende at tv dekoderen blir byttet ut senere og det kan hende at jeg kjøper meg en harddisk opptaker senere eller skaffer meg andre enheter da er det greit å vite om den universelle fjernkontrollen jeg skaffer meg virker på alle enheten men nå ønsker jeg å finne ut om de støtter tv og tv dekoderen jeg har ikke kjøpt noen enda Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) de fleste programbare fjernkontrollere har "opptaks" funksjon på IR båndet, så du trykker en kombinasjon på fjernkontrollen (Harmony), så på den gammle fjernkontrolleren klikker den funksjonen som du vil skal kopieres til Harmony (feks kanalskifte opp) mens du har kontrollene pekende mot hverandre, så klikker du på Harmony hvilken knapp du vil skal ha "kanalskifte opp". Vet at "Allinone" kontrollerne som selges også har en server du kan laste ned ferdigprogrammerte funksjoner fra noe eksisterende TV/Radio m.m. for din fjernkontrol, som spilles ut som lyd fra PC høyttaler eller per tlf, vet ikke om Logitech har slikt system for Harmony. **fikset trykkleifere Endret 8. september 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 jeg var hos en ven som skaffet seg en fra phiips ( mage gule knapper på den ) . der kunne man "programmere" den ved å holde inne noen knapper og så taste inn en kode. det fulgte med en oversikt. men det var ikke alle merkene som var støttet bl.a. Denver. han har tv fra Nokia og det var til tv den skulle brukes. vi klarte ikke å finne noen kode som virket til alle funksjonene til tven selv om det var mange å velge mellom. dessuten så kunne denne fjernkontrollen søke selv etter rett kode. dette fungerte ikke noen bedre . så jeg stoller ikke helt på sånne automatiske systemer. skulle jeg overfør alle funksjonsevnene fra de gamle fjernkontrollene mine ( 2 stk) til en nye en ved at den "tar de opp" så virker det svært omfattende . flere av tastene har doble funsjsoner jeg er mest interessert i en slags liste til logitch der alle merkene den støtter er listet opp. Noen som vet om en slik oversikt på nettet ? Lenke til kommentar
Bibendum Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Jeg har selv en Logitech 885 Harmony universalfjernkontroll og min erfaring er at den spiser omtrent alt som er av apparater med IR (Infrared) mottaker. Dette betyr de aller fleste apparater, men jeg oppdaget et viktig unntak: nye PS3 som opererer med Bluetooth-teknologi. Det var et lite skår i gleden at jeg ikke kunne kontrollere denne. Uansett så oppdateres Harmony kontrolleren direkte opp via nettet så det er snakk om så mange forskjellige apparater og modeller at det er håpløst å lage en "liste". Det som er utrolig kjekt er at den kan slå av/på flere apparater samtidig, slik som f.eks TV, surroundreceiver, DVD etc. Kan anbefales, men regn med litt manuell knoting for det er ikke alt som fungerer slik du ønsker ved første forsøk. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 (endret) er det ikke lit liten plass på displayet for de lenge menyene på den. når man skal lage en makro for å styre flere apparater på en gang kan man da selv bestemme teksten i i denne makroen . f.eks "tv/ dekoder på" og "tv/dekoder av". jeg skulle egentlig spørre om hva som skjer med innholdet i fjernkontrollen når batteriene taes ut - om den husker makroene ? men ser at 885 har oppladbare batterier . kan disse byttes ut med vanlige batterier hvis det det skulle være nødvendig ? så i pris oversikten at hamony 555 koster alt fra 615 kr til 1045 kr . noe stort sprang ( 60%) og for 885 fra kr 1521 til kr 2295 ( 66 %) Endret 8. september 2007 av elg-elg123 Lenke til kommentar
Bibendum Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 er det ikke lit liten plass på displayet for de lenge menyene på den. når man skal lage en makro for å styre flere apparater på en gang kan man da selv bestemme teksten i i denne makroen . f.eks "tv/ dekoder på" og "tv/dekoder av". jeg skulle egentlig spørre om hva som skjer med innholdet i fjernkontrollen når batteriene taes ut - om den husker makroene ? men ser at 885 har oppladbare batterier . kan disse byttes ut med vanlige batterier hvis det det skulle være nødvendig ? så i pris oversikten at hamony 555 koster alt fra 615 kr til 1045 kr . noe stort sprang ( 60%) og for 885 fra kr 1521 til kr 2295 ( 66 %) 9452980[/snapback] Nå kan jeg bare svare med utgangspunkt i 885, men lillebroren er slik jeg har forstått det svært lik, men uten fargedisplay og oppladbar batteripakke. Det er forsåvidt dårlig plass i displayet som du skriver, men det er løst på en grei måte ved at du blar deg frem (og tilbake) med noen knapper under displayet. Makroene er det som Logitech har valgt å kalle "Aktiviteter" og du kan gi dem det navnet du helst vil ha ja! Jeg tviler sterkt på at makroene blir borte når batteriene går ut (555), men tør ikke svare bombesikkert på det. Det er uansett ikke noe problem med 885, og det er ikke mulig å ha "vanlige batterier i denne. Det er heller ikke ønskelig for det lithium-batteriet som den er utstyrt med er ganske drøyt så du slipper å la den ligge i "ladekrybben" sin hele tiden. 885 imponerer stadig besøkende hos meg, for når du løfter den opp så lyser displayet automatisk. En enkel, men fin finesse. Når det gjelder prisforskjellen på 555 og storebroren 885 så synes jeg personlig ikke den er verd det. Jeg tror jeg kunne fått det like greit med 555, men storebroren har mindre plastikk-preg over seg, og har jo i tillegg oppladbart batteri og fargedisplay. Men det hele blir jo en smaksak da. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 saken er slik at tv dekodren jeg har Motorola VIP1510 er avhengig av fjernkontrollen som fulgte med. det er nemlig ingen knapper på denne boksen. skulle det skje at fjernkontrollen som jeg bruker ble uten strøm på batteriene så kan jeg ikke skifte kanal heller ikke slå den av . slå sen av er egentlig ikke rette orde den går bare i standbay . så derfor er det en fordel med batterier som kan skiftes ut i en fei. men det er også en fordel med batterier som ikke trenger å skiftes ut så lenge man husker på å ladde dem i tide. sier den i fra når batteriene trenger oppladning ? det er nå slik at en vanlig fjernkontroll funger i årevis og man trenger bare å bytte batteriene ut av og til. jeg hadde et tv i nesten 20 år med samme originale fjernkontroll hele tiden oppladbare batterier har sin levetid. hvis jeg kjøper en slik fjernkontroll til flere tusen kr så forventer jeg at den vare mye lenger en en vanlig fjernkontroll. ihvertfall 10 år. jeg tror ikke at et litihium batteri varer så lenge det jeg mente med dårlig plass i displayet var at menyteksten ikke kunne være så lang. da virker det lit tungvint å måtte scrolle sideveis for å sjekke om dette er det rette valget hvis du har den muligheten da . Lenke til kommentar
Bibendum Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Hei igjen, Det er mulig jeg misforsto spørsmålet ditt om det var plass i displayet, men hvis du tenker på aktiviteter (makro) så er det absolutt plass. Jeg tenkte mer på andre funksjoner ved fjernkontrollen du erstatter som du ikke bruker så mye. Disse finnes likevel, men du risikerer at du må scrolle deg videre i displayet for å finne dem. Alternativt kan du gjøre som meg og manuelt konfigurere disse funksjonene til andre taster på Logitech'en! Jeg gjorde et enkelt søk på din Motorola VIP-1510 og denne dukket opp med en gang så da vet du at den ikke er noe problem å erstatte med Logitech. Joda du får et pip fra fjernkontrollen når batteriet begynner å gå mot slutten, men jeg kan love deg at det har fortsatt ikke skjedd meg så det sier jo litt om kapasiteten. Det er forresten et Lithiumion batteri så jeg må korrigere meg litt. Dette er kjent for å ha lang levetid og kan kladdelades så mye man orker. Jeg anbefaler deg å besøke nettsiden deres for mer info (men det har du sikkert allerede gjort). Der ser du også at 885 har mer plass i displayet enn 555, dersom det er et problem for deg. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 (endret) takk skal du ha jeg har bare 2 stk fjernkontroller og det er den til dekodren som jeg bruker mest den til tv brukes til lyd og tekst tv selv om både lyd kontroll og tekst tv er også inne byget i dekoderen ( men det er dårligere). logitech lager gode produkter datamusen min er faktisk 7 år gammel og funger god enda det virke som om man ikke finner ut hvilke enheter disse fjernkontrollen støtter uten å være registrert eller noe slik Endret 8. september 2007 av elg-elg123 Lenke til kommentar
Bibendum Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Intet problem, jeg håper du fant noe av infoen nyttig. I dette tilfelle så får du ikke noen oversikt over hvilke produkter som er støttet uten å være registrert ja. Jeg tror nok du vil bli fornøyd uansett hvilken prisklasse du går for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå