Gå til innhold

iPod Nano-tråden | Når buksen er trang nok fra før


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de som har lyst (og mulighet) til å teste synkronisering av filer fra MediaMonkey, så kan du laste ned en .dll-fil herifra. Du trenger også MediaMonkey v3.0 (bla helt ned for siste versjon av programmet) som er i betafasen. Denne testingen er ment for nyeste generasjon av både iPod nano og iPod classic.

 

Husk at dette gjøres på eget ansvar og anbefales ikke for dem som ikke er datakyndig. Husk også at eventuelle feil som dere finner vil gjøre sitt til at tredjepartsprogrammer nok en gang kan synkronisere med de nye iPodene.

Endret av iMono
Lenke til kommentar
Fikk min Nano idag, meget fornøyd hittil.

 

Men sliter med å legge video inn i iTunes, for så å legge de til i Nano'en. Må videoene være i et spesielt format for å kunne legges til i iTunes?

9575830[/snapback]

Filmene må være i mpeg4 eller h.246 for å spille de av på ipoden. For å konvertere DVD-er eller andre filmefiler må du ha et konverteringsprogramm. Et av programmene du kan bruke er videora ipod konverter eller hanbrake.

Lenke til kommentar

Kjøpte min første iPOD igår: Nano 8Gb. Foreløpig har den gjort et veldig godt inntrykk. Irriterte meg først litt over at den kun støttet outlook sync i windows, men etter noen runder på google oppdaget jeg at det er mulig å synkronisere den innebygde kalenderen med google calendar med hjelp av tilleggsprogrammet getCals http://www.lifehacker.com/software/google-...ipod-168546.php

Lenke til kommentar
Kjøpte min første iPOD igår: Nano 8Gb. Foreløpig har den gjort et veldig godt inntrykk. Irriterte meg først litt over at den kun støttet outlook sync i windows, men etter noen runder på google oppdaget jeg at det er mulig å synkronisere den innebygde kalenderen med google calendar med hjelp av tilleggsprogrammet getCals  http://www.lifehacker.com/software/google-...ipod-168546.php

9580499[/snapback]

Gratulerer med ny ipod nano!!

Hvor kjøpte du den?

Lenke til kommentar

Kjøpte meg denne i dag, men hvordan i huleste granskogen får man lagt inn sanger på den?

 

Har lastet ned itunes men det er jo ingen verktøy for overføring.

 

Latterlig at dette skal være så innviklet.

 

Mulig jeg er teknisk rotehue men likevel, irritert blir man.

 

Noen som har si meg hvordan dette gjøres?

Endret av Nightwish
Lenke til kommentar
Kjøpte meg denne i dag, men hvordan i huleste granskogen får man lagt inn sanger på den?

 

Har lastet ned itunes men det er jo ingen verktøy for overføring.

 

Latterlig at dette skal være så innviklet.

 

Mulig jeg er teknisk rotehue men likevel, irritert blir man.

 

Noen som har si meg hvordan dette gjøres?

9595978[/snapback]

bildet sier det meste.

 

I den øverste ruten står det:

Hvis du har en cd, så er det bare å sette den inn i cd-rommen på PC-en. Når du har satt CD-en inn, kommer det til å stå "ripp CD" i den sirkelen pilen viser eller under sirkelen.

 

I den nederste ruten står det:

Trykk på pluss tegnet(som pilen viser) for å opprette en ny spilleliste. Når du har opprettet en ny spilleliste så åpner du den, og deretter kan du dra sangene dine fra der du har sangene dine og slippe dem i den store ruten(den, den store pilen peker på/er inni) som er markert med sort ramme.

post-127832-1191096201_thumb.jpg

Endret av Longva91
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Måtte le litt av videospesifikasjonene til ipod nano på nettsidene til apple... "AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats"

 

For de som ikke skjønner hvorfor det er moro, både m4v, mp4 og mov er containerformater og ikke lydformater. en mp4 fil kan for eksempel bestå av audio.acc og video.x264, pakket inn i en videomedaudio.mp4 fil.

 

[/nerdehumor]

 

Uansett, grunnen til at jeg var der og sjekka videospesifikasjoner:

x264, aka h.264 (ikke h246) er et open source format med satans god kvalitet i fordhold til komprimeringen, men med noe trøblete konvertering (vet ikke om itunes har noe busemekk innebygd). PSP bruker samme videoformat, og det samme gjør den nye Zune 2. Har PSP selv som jeg konverterer til, og har en mappe med mp4box.exe og x264.exe, en bat fil og et avs script som tilsammen gir både bedre, kjappere og mindre ressurskrevende konvertering for PSP enn det slike oppblåste fargerike dritprogrammer gjør. Fikset om litt på scriptene og readme'en slik at disse skull efungere på Zune 2 og la ut på web i går, og i teorien skal de innstillingene fungere på ipod også, spesifikasjonene på filene som den metoden spytter ut er godt innenfor maksrammene oppgitt av apple. Så om noen vil prøve denne metoden på ipod (skal fungere med både ny nano, gammel video og ny classic), last ned filen nedenfor og følg innstruksene i readme. Alt som trengs står forklart i readme, inkludert å fikse "cannot open avs" feilen noen får pga manglende codecer++.

 

Trykk her for å laste ned iPod kompitabel avi-x264 konverteringsmappe

 

Om noen prøver så gi tilbakemelding så jeg vet det fungerer :)

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Noen som hvet hva den hvite dingsen i pakken er? :p ser ut som noe jeg kan feste på en boks så jeg har en dockingstasjon :s

 

Får også en feilmelding nå :S Itunes kan ikke finne den nødvendige filen for å synkronisere Daniels Ipod :S..

 

 

Og like raskt ble den borte xD

Endret av Dhack
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg har noen spørsmål om min nye iPod Nano 3g. 8gb.

 

1) Albumbilder. Hvordan får jeg disse inn i iTunes, og iPoden?

 

2) Menyen. Sånn som den er nå vises menyen på venstre side og bilder som skifter på høyre side. Hvordan får jeg bare menyen?

 

3) Spill. Går det ann å legge inn nye spill; i såfall, hvordan?

Endret av Konnis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...